κοριτσι
Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση στη χρήση προϊόντων περιποίησης από εφήβους, ειδικά από κορίτσια ηλικίας 11 έως 16 ετών.

Έφηβες με ρουτίνες ομορφιάς ενηλίκων

Δεν είναι σπάνιο πλέον να βλέπουμε κορίτσια 13 ετών να δημιουργούν βίντεο στο TikTok παρουσιάζοντας την πρωινή ρουτίνα περιποίησης του δέρματός τους, χρησιμοποιώντας κρέμες και τονωτικά προϊόντα. Αυτές οι πρακτικές έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλείς, με εκατομμύρια συνομηλίκους τους να τις ακολουθούν και να υιοθετούν παρόμοιες συνήθειες.

Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι πολλά από αυτά τα προϊόντα είναι ακατάλληλα για νεανικά δέρματα και μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμούς ή και μόνιμες αλλεργίες.

Η επιρροή των social media και η άγνοια των γονέων

Οι γονείς συχνά δεν γνωρίζουν τι ακριβώς περιέχουν τα καλλυντικά που ζητούν τα παιδιά τους, ούτε κατανοούν τη μεγάλη τους επίδραση. Πολλά κορίτσια δέχονται έντονες πιέσεις να ακολουθήσουν τις τάσεις, ακόμα και αν οι γονείς τους προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεση τους στα social media.

Σε πολλές περιπτώσεις, η αγορά προϊόντων ομορφιάς έχει γίνει προτεραιότητα για τις νεαρές κοπέλες, με γονείς να περιορίζουν το χαρτζιλίκι των παιδιών τους για να αποτρέψουν ανεξέλεγκτες αγορές. Όμως, η επιρροή των συνομηλίκων τους εξακολουθεί να είναι ισχυρή, διατηρώντας ζωντανή αυτή τη μανία με την ομορφιά.

Το στοχευμένο μάρκετινγκ και η ανασφάλεια των νέων κοριτσιών

Οι εταιρείες καλλυντικών έχουν κατανοήσει τη δύναμη αυτής της νεανικής αγοράς και επενδύουν στο μάρκετινγκ που απευθύνεται άμεσα στη νέα γενιά, γνωστή ως Gen Alpha (όσοι γεννήθηκαν μετά το 2010). Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης του δέρματος έχουν αυξηθεί κατά 49%, με μεγάλο μέρος της ανόδου να οφείλεται στην τάση αυτή.

Παράλληλα, έρευνες δείχνουν μια ανησυχητική αύξηση της ανασφάλειας των νεαρών κοριτσιών σχετικά με την εμφάνισή τους. Μέσα σε έναν χρόνο, η πεποίθηση ότι έχουν ρυτίδες αυξήθηκε κατά 23%, ενώ η ανησυχία για τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια κατά 10%. Αυτή η έλλειψη αυτοπεποίθησης οδηγεί στην αλόγιστη χρήση προϊόντων αντιγήρανσης, τα οποία δεν είναι απαραίτητα για τόσο μικρές ηλικίες.

Οι κίνδυνοι για την υγεία και την ψυχολογία των κοριτσιών

Οι δερματολόγοι, όπως η Δρ. Τες ΜακΦέρσον από τη Βρετανική Ένωση Δερματολόγων, προειδοποιούν ότι η χρήση ισχυρών προϊόντων από ανήλικες μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. Τα οξέα και οι ρετινόλες που περιέχονται στις κρέμες αντιγήρανσης μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμούς, αλλεργίες και ακόμα και μόνιμες δερματικές παθήσεις.

Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι μόνο δερματολογικό. Η εμμονή με την τελειότητα της εικόνας από τόσο μικρή ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ψυχολογικά ζητήματα. Οι ειδικοί φοβούνται ότι τα κορίτσια αυτά θα αποκτήσουν αυξημένες ανασφάλειες και θα καταφύγουν σε αισθητικές παρεμβάσεις σε όλο και μικρότερες ηλικίες, επηρεάζοντας την αυτοεκτίμηση και την ψυχική τους υγεία.

Η επιρροή των social media στον τρόπο που οι νέες γενιές αντιλαμβάνονται την ομορφιά είναι πλέον αδιαμφισβήτητη. Η αυξανόμενη πίεση για τέλειο δέρμα και αψεγάδιαστη εμφάνιση δημιουργεί μια γενιά εφήβων που εστιάζει υπερβολικά στην εικόνα της. Παράλληλα, οι εταιρείες καλλυντικών εκμεταλλεύονται αυτή την τάση, ενισχύοντας την ανάγκη για αγορές προϊόντων που μπορεί να είναι βλαβερά.

Η λύση δεν βρίσκεται στην απλή απαγόρευση των social media, αλλά στην εκπαίδευση των νέων για την πραγματική φροντίδα της επιδερμίδας τους, την αποδοχή της φυσικής τους εμφάνισης και τη δημιουργία υγιών προτύπων ομορφιάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δώρο πάσχα
Όσα πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και άνεργοι για το δώρο πάσχα 2025
το προσεχές διάστημα, οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα θα πρέπει να καταβάλουν το δώρο πάσχα 2025 σε όλους τους μισθωτούς που εργάζονται με σύμβαση...
Όσα πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και άνεργοι για το δώρο πάσχα 2025
cern
Τα Μεγάλα ερευνητικά έργα του CERN: Προβλέψεις και σχέδια για το μέλλον
Το CERN, το μεγαλύτερο εργαστήριο πυρηνικής και σωματιδιακής φυσικής στον κόσμο, βρίσκεται στο επίκεντρο της επιστημονικής έρευνας για την κατανόηση...
Τα Μεγάλα ερευνητικά έργα του CERN: Προβλέψεις και σχέδια για το μέλλον