δρομος
Θεσσαλία: Υποχώρησε το έργο-γέφυρα Λάρισας με Πήλιο

Ένα σκηνικό εγκατάλειψης και καταστροφής αντικρίζει κανείς στο 12ο χιλιόμετρο του οδικού άξονα που συνδέει τον Αγιοκάμπο με το Κεραμίδι. Στην περιοχή λίγο πριν το «Μεταλλείο», ένα ρεύμα κυκλοφορίας υποχώρησε, αφήνοντας πίσω του μια εικόνα πλήρους διάλυσης και ένα βαρύ ερωτηματικό για την ποιότητα της κατασκευής.

Το έργο, το οποίο ξεκίνησε με προσδοκίες το 2020, υποτίθεται πως θα ολοκληρωνόταν εντός 2,5 ετών. Πέντε χρόνια μετά, όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά βρίσκεται ακόμη σε στάδιο κατασκευής, με νέα καταληκτική ημερομηνία την 30ή Ιουλίου 2025.

Έργο σε γεωλογικά ασταθές έδαφος

Η συγκεκριμένη περιοχή, όπως αναφέρουν κάτοικοι και ειδικοί, χαρακτηρίζεται από έντονη κατολισθητικότητα. Ακόμη και στα ήδη κατασκευασμένα τμήματα του δρόμου, παρατηρούνται βαθιές ρωγμές και πεσμένοι βράχοι, ενώ τα έργα αντιστήριξης δεν εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη. Όπως πολλοί φοβούνται, το φαινόμενο της καθίζησης μπορεί να επαναληφθεί και σε άλλα σημεία.

Εισαγγελική παρέμβαση και πραγματογνωμοσύνη

Με εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση και τεχνική πραγματογνωμοσύνη για να προσδιοριστούν τα αίτια της καταστροφής. Ζητήθηκε από την ανάδοχο εταιρεία να μην αγγίξει το σημείο μέχρι να ολοκληρωθεί η αυτοψία, προκειμένου να διαφυλαχθούν τα στοιχεία.

Έντονες πολιτικές αντιπαραθέσεις

Κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, ο περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας δήλωσε ευθέως ότι το έργο «είναι σε άθλια κατάσταση» και ενδέχεται να υπάρξουν νομικές συνέπειες πέραν των πολιτικών ευθυνών. Υπογράμμισε ότι ο δρόμος ούτε έχει παραληφθεί, ούτε έχει ολοκληρωθεί, ενώ παραμένει υπό επιτήρηση από τις τεχνικές υπηρεσίες.

Από την άλλη πλευρά, ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός τόνισε ότι όλα έγιναν όπως προβλεπόταν: η μελέτη εγκρίθηκε, το έργο χρηματοδοτήθηκε, η κατασκευή προχώρησε. Αναγνώρισε όμως ότι μετά την κακοκαιρία «Daniel» δημιουργήθηκαν νέα προβλήματα.

Κουρέτας: «Ο δρόμος δεν έπρεπε καν να κατασκευαστεί»

Σε τηλεοπτική του δήλωση, ο κ. Κουρέτας έθεσε ένα ακόμη πιο σοβαρό ζήτημα: Η μελέτη που εγκρίθηκε ήταν για δασικό δρόμο και όχι για επαρχιακή οδική αρτηρία. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη πήρε 10 χρόνια για να εγκριθεί (2007–2016) και προέβλεπε απλή βελτίωση χωματόδρομου. Όμως, το 2019 παρουσιάστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα τελείως διαφορετικό έργο.

«Αυτή η ασυμβατότητα μεταξύ μελέτης και υλοποίησης ίσως εξηγεί γιατί έχουμε τώρα τέτοιες καταρρεύσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά, και διέταξε νέα εμπειρογνωμοσύνη για να επανεξεταστούν τα δεδομένα και οι χρηματοδοτικές δυνατότητες. Κατά τη γνώμη του, «αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να είχε γίνει ποτέ».

Τεχνικά στοιχεία και χρηματοδότηση

Το έργο, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Έχει συνολικό μήκος 12,1 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 6,6 χλμ. βρίσκονται στη Λάρισα και 5,5 χλμ. στη Μαγνησία.

Η διαδρομή διασχίζει περιοχές υψηλής περιβαλλοντικής προστασίας, όπως Natura και Καταφύγια Άγριας Ζωής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε δεσμεύσεις και περιορισμούς. Ο αρχικός στόχος του έργου ήταν η παραλιακή σύνδεση Πηλίου – Λάρισας, ενισχύοντας την τουριστική και οικονομική ενδοχώρα των δύο νομών.

Το έργο ως “όνειρο” και το μεγάλο ερωτηματικό

Ο κ. Αγοραστός, τον Ιανουάριο του 2020, είχε μιλήσει με αισιοδοξία: «Δίνουμε πνοή, δίνουμε οξυγόνο ανάπτυξης». Επισήμανε τις δυσκολίες, αλλά τόνισε ότι «κανείς δεν τολμούσε να το ξεκινήσει, εμείς το τολμήσαμε».

Πέντε χρόνια μετά, οι εικόνες κατάρρευσης και η ασάφεια γύρω από τις ευθύνες δείχνουν ότι αυτό το “όνειρο” ίσως έγινε εφιάλτης – τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για την Πολιτεία που καλείται να λογοδοτήσει για την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα των δημόσιων έργων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molivia.jpg
Με ένα χαρτί και ένα στυλό; Όταν η Ειδική Αγωγή στερεύει από ευαισθησία
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ζητώντας υποστήριξη από σύμβουλο για το γεγονός ότι το σχολείο την έχει τοποθετήσει σε χώρο χωρίς πρόσβαση στο...
Με ένα χαρτί και ένα στυλό; Όταν η Ειδική Αγωγή στερεύει από ευαισθησία
peripoliko astinomia perama
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 44χρονος για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης
Εκτός υπηρεσίας αστυνομικός συνέλαβε 44χρονο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 44χρονος για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης