Thumbnail
Τι μπορεί να συμβεί όταν γονείς του 7ου δημοτικού σχολείου  στήνουν κάλπες για να αποφασίσουν εκτός των άλλων αν θα δεχθούν παιδιά τσιγγάνων στο σχολείο.

Τι μπορεί να συμβεί όταν γονείς του 7ου δημοτικού σχολείου  στήνουν κάλπες για να αποφασίσουν εκτός των άλλων αν θα δεχθούν παιδιά τσιγγάνων στο σχολείο.

Τον τελευταίο μήνα τόσο στο 4ο δημοτικό σχολείο  του κάτω Χαλανδρίου όσο και στο 7ο έχει αναπτυχθεί με πολύ εμφατικό τρόπο από μικρή μερίδα γονέων μία επίθεση εναντίων των τσιγγανόπουλων που έρχονται να γραφτούν στο σχολείο. Για διάφορους λόγους δεν είναι καλοδεχούμενα.

Το πόσο λογικό είναι κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί από το επίπεδο των επιχειρημάτων που τις περισσότερες φορές αφορά ικανοποίηση ιδεοληψιών και κάποιες δόσεις υποκρισίας. Σε κάποιες  - ελάχιστες  - δε περιπτώσεις η επιχειρηματολογία προσιδιάζει το μίσος γνωστής νεοναζιστικής οργάνωσης για οτιδήποτε δεν έχει σχέση με την φυλετική καθαρότητα που αυτή πρεσβεύει.

Προσπαθώντας να διευκρινιστούν κάποια πράγματα σχετικά με την παρουσία Ρομά στα σχολεία των παιδιών μας καλό θα ήταν ΟΛΟΙ να γνωρίζουν ότι:

Τα παιδιά των Ρομά δεν μπαίνουν στις τάξεις του συγκεκριμένου σχολείου με την εγγραφή τους, αλλά σε τάξη ένταξης που δημιουργείται για αυτό το σκοπό: επιχειρείται  το παιδί του καταυλισμού να γίνει με ομαλό τρόπο παιδί του σχολείου με συμβατή συμπεριφορά με αυτό που περιγράφεται απλά στη λέξη μαθητής. Για αυτό ακριβώς τον λόγο έχει δεσμευθεί αίθουσα του νηπιαγωγείου που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του σχολείου προκειμένου να ικανοποιηθεί αυτή την ανάγκη με εκπαιδευτικό που έχει έρθει κατά απόλυτη προτεραιότητα μεταξύ των αναπληρωτών που διορίστηκαν πριν ένα μήνα, στο 7ο δημοτικό σχολείο

Τα παιδιά των Ρομά δεν γράφονται στο σχολείο για να πάρουν οι δικοί τους το γνωστό «επίδομα». Κατ αρχήν υπάρχει μία πλάνη που εσκεμμένα διαδίδεται στα σχολεία σχετικά με αυτό το επίδομα. Αυτό το  προνοιακό επίδομα δίνεται σε ΟΛΟΥΣ όσους εμφανίζουν εισόδημα κάτω από 3.000€. Σε ΟΛΟΥΣ και όχι μόνο στους ρομά. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σε 26 εγγραφές στο 4ο δημοτικό σχολείο Ρομά το πολύ 3 από αυτές έχουν αιτηθεί το επίδομα.

Τα παιδιά των Ρομά δεν έχουν εμβολιαστεί. Ο ισχυρισμός αυτός είναι αληθής καθώς κανείς δεν ασχολείται με αυτούς πόσο μάλλον να τους εμβολιάσει . Με την διαφορά ότι πέρυσι μετά την εγγραφή αρκετών παιδιών στο 4ο δημοτικό έγινε τουλάχιστον για το μαντού μαζικός εμβολιασμός στον καταυλισμό του Νομισματοκοπείου που βρίσκεται κοντά στο σχολείο. Τα πιθανά ελλείμματα που μάλλον θα πρέπει να υπάρχουν στον εμβολιασμό των παιδιών των ρομά και στα υπόλοιπα εμβόλια, δεν μπορούν να αποτελέσουν εμπόδια στην εγγραφή καθώς εύκολα μπορεί να διευθετηθούν τέτοια θέματα  αν υπάρχει καλή πίστη από όλους τους εμπλεκόμενους. Επιπλέον  για άλλη μία φορά θα πρέπει να τονιστεί ότι  ο μη έχων πλήρη σειρά εμβολίων είναι επικίνδυνος μόνο για τον εαυτό του όταν περιτρυγιρίζεται από παιδιά με πλήρη κάλυψη. Κίνδυνος για την δημόσια υγεία δεν υπάρχει στο βαθμό που να υπαγορεύει την οποιαδήποτε αποβολή ή άρνηση εγγραφής (για αυτό τον λόγο υπάρχουν τα εμβόλια άλλωστε)

Πέραν όλων αυτών που καλό θα ήταν οι γονείς που βρίσκονται σε σχολεία με Ρομά να γνωρίζουν υπάρχει και το βασικό. Το σχολείο – ακόμα – αποτελεί μία από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου κρατική υπηρεσία με καθολικό τρόπο τοποθετεί στην θέση του μαθητή τον οποιονδήποτε ανάλογα με την ηλικία του κρίνοντας μόνο την επίδοση του ανεξαρτήτως χρώματος, ποδοσφαιρικής προτίμησης , ζωδίου ή πολιτικών πεποιθήσεων. Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος του ως υποχρεωτικό από τότε που η Γαλλική επανάσταση όρισε την ισότητα απέναντι στον νόμο. Πάνω από 200 χρόνια πριν.

Είναι αρκετά πρωτότυπο να αναγορεύονται κάποιοι σε διαχειριστές της παιδαγωγικής  και να θεωρούν ότι μπορούν να επεμβαίνουν στην λειτουργία του σχολείου και θέτοντας κριτήρια να στήνουν κάλπες όπως γίνεται στο 7ο δημοτικό και να αποφασίζουν αν θα δεχθούν τα παιδιά των Ρομά στο σχολείο. Μπερδεύουν τον διαφωτισμό με τον σκοταδισμό.

Εντυπωσιακό είναι ότι αυτό γίνεται σε μία περίοδο που το δημόσιο σχολείο δοκιμάζεται και αν μη τι άλλο θα έπρεπε θέματα όπως το κλείσιμο 1500 σχολείων, η αδυναμία λειτουργίας των σχολικών επιτροπών, η μειωμένη χρηματοδότηση των λειτουργικών τους δαπανών από την θέρμανση ως την συντήρηση να αποτελούν το κέντρο της ατζέντας. Είναι δυνατόν όταν εσύ είσαι βουτηγμένος μέχρι τον λαιμό στη λάσπη να ανησυχείς αν τα νύχια σου θα λερωθούν;

Υπάρχουν όμως μερικά  - ανησυχητικά -  ζητήματα γύρω από τα όσα συμβαίνουν ατις τελευταίες μέρες  με αφορμή το 7ο δημοτικό .

Ο σύλλογος των διδασκόντων θα έπρεπε να υλοποιήσει τις ρητές οδηγίες που έχει για την εγγραφή των Ρομά καθώς η μη εφαρμογή τους θα προκαλέσει την δίωξή τους. Έχει ενημερώσει τον σύλλογο γονέων για αυτό ή είναι στην όλη κίνηση και δική του συμμετοχή παρούσα;

Αλήθεια αυτοί που θέτουν τέτοια διλλήματα δεν γνωρίζουν ότι η συνέχεια μπορεί να  περιλαμβάνει πχ το πέταγμα  από το σχολείο όσων δεν είναι καλοί μαθητές (γιατί πρέπει να πληρώνεις εκπαιδευτικούς για κάποιους που δεν αποδίδουν; )

Αλήθεια είναι σίγουροι ότι κάποιοι γείτονες ή συμμαθητές των παιδιών τους δεν παίρνουν και αυτοί το «επίδομα»  ή δεν  έχουν χρεωστούμενα εμβόλια στα παιδιά τους. Για αυτά τα παιδιά τι θα γίνει; Θα αφεθούν εκτός σχολείου ή εγγράφονται και το πιθανότερο είναι να τα έχουν κάνει μετά από αυτήν;

Αλήθεια γιατί ο σύλλογος γονέων αυτού του σχολείου δεν ήρθε σε επαφή με τον αντίστοιχο του 4ου δημοτικού προκειμένου να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για το θέμα καθώς σε αυτό το σχολείο ήδη βρίσκονται 26 παιδιά από τον καταυλισμό; Ακόμα περισσότερο γιατί ο σύλλογος γονέων δεν έχει αντιπροσώπους στην Ενωση Γονέων των μαθητών των Σχολείων του Χαλανδρίου και δεν συμμετέχει σε αυτήν; Αν το σχολείο που θα πρότειναν για κλείσιμο ήταν το 7ο δημοτικό και όχι το 2ο γυμνάσιο τι θα έκαναν; Θα το αντιμετώπιζαν μόνοι τους;

Φαίνεται ότι κάποιοι  - όχι όλοι – έχουν στο μυαλό τους σειρά πραγμάτων που οδηγούν σε επικίνδυνα μονοπάτια . Εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του κόσμου σπεκουλάρουν πάνω στην αδυναμία κάποιων παιδιών – των  τσιγγάνων  στην προκειμένη περίπτωση – να έχουν χώρο και χρόνο για μία ομαλή προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον . Κάποια άλλη στιγμή θα είναι αυτά  με αναπτυξιακές ή μαθησιακές δυσκολίες κοκ

Τέλος θα πρέπει να γίνει σαφές ότι στα σχολεία πηγαίνουν οι μαθητές και όχι οι γονείς τους.  Η τυχούσα έντονη παραβατικότητα των τσιγγάνων δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για να πετάξουν κάποιοι, τα παιδιά τους από το σχολείο. Όπως ακριβώς δεν πετάς εκτός σχολείου το παιδί που ο πατέρας του μπορεί να είναι ναρκομανής, αλκοολικός, απατεώνας κλπ κλπ κλπ. Μάλλον το αντίθετο κάνεις.

Η διενέργεια εκλογών από γονείς για να επιτραπεί σε οποιονδήποτε μαθητή η εγγραφή του στο σχολείο αποτελεί όνειδο για την πόλη του Χαλανδρίου που θα πρέπει να στιγματιστεί από όλους τους φορείς της εκπαίδευσης . Καταργεί τον ρόλο του σχολείου γελοιοποιώντας το, κατεβάζοντας τον ρόλο του στο ανάστημα των μυστακοφόρων χρυσαυγιτών που μέσω αντιποίησης αρχής δήλωναν την πάταξη του φοβερού προβλήματος των εγχρώμων μικροπωλητών.

ΣΤάΣΗ στο Χαλάνδρι

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι