Thumbnail
Κόσμος

Στη Λιβερία καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό των παιδιών που δεν πάνε στο σχολείο παγκοσμίως, ανακοίνωσαν τα Ηνωμένα Έθνη, καθώς στη χώρα αυτή περίπου τα δύο τρίτα των παιδιών δεν έχουν δει ποτέ πώς είναι το εσωτερικό μιας σχολικής αίθουσας.

Αφρικανικές χώρες που πλήττονται από ένοπλες συρράξεις καταλαμβάνουν πολλές από τις υψηλότερες θέσεις της πρώτης παγκόσμιας κατάταξης των κρατών βάσει του ποσοστού των παιδιών τα οποία δεν πάνε σχολείο, όπως καταρτίστηκε από το Παγκόσμιο Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Παιδική ηΗλικία (UNICEF).

Το Νότιο Σουδάν και η Ερυθραία καταλαμβάνουν μαζί τη δεύτερη θέση: σε αμφότερες, το 59% των παιδιών δεν πάει σχολείο.

Τον περασμένο μήνα, η UNICEF προειδοποίησε ότι η καταναγκαστική στρατολόγση παιδιών στο Νότιο Σουδάν ενδέχεται να κλιμακωθεί, εν μέσω των ανησυχιών περί επανέναρξης του εμφυλίου πολέμου στη χώρα αυτή.

Παρότι η σχολική εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τα παιδιά που μεγαλώνουν σε χώρες, που πλήττονται από κρίσεις, η παιδεία είναι ένας από τους τομείς οι οποίοι εξασφαλίζουν τη λιγότερη χρηματοδότηση από ανθρωπιστικές οργανώσεις, επισήμανε η UNICEF σε ανακοίνωσή της.

«Σε χώρες οι οποίες πλήττονται από συρράξεις, το σχολείο εφοδιάζει τα παιδιά με τη γνώση και τις ικανότητες που θα χρειαστούν για να ανοικοδομήσουν τις κοινότητές τους μόλις η κρίση τελειώσει», υπογράμμισε η Τζο Μπορν, επικεφαλής της διεύθυνσης της UNICEF για την παιδεία.

«Επίσης τα σχολεία προστατεύουν τα παιδιά από το (ψυχικό) τραύμα και τους κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητά τους που τα περιβάλλουν», πρόσθεσε η ίδια.

Η σχολική ρουτίνα βοηθά ψυχολογικά τα παιδιά που έχουν βιώσει ωμότητες και τα προστατεύει από την κακομεταχείριση, σημειώνουν ειδικοί.

Η Λιβερία, μια χώρα της δυτικής Αφρικής όπου ξέσπασαν δύο εμφύλιες συρράξεις οι οποίες τερματίστηκαν το 2003, αποφάσισε να κλείσει προσωρινά τα σχολεία για να εμποδίσει την εξάπλωση του Έμπολα. Η επιδημία του ιού τερματίστηκε τον Ιούνιο.

Τα 18 εκατομμύρια παιδιά στις 10 χειρότερες χώρες σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελούν σχεδόν το ένα τρίτο των 61 εκατομμυρίων παιδιών παγκοσμίως που δεν πάνε σχολείο, διευκρίνισε η UNICEF.

Οι δέκα χώρες με το υψηλότερο ποσοστό παιδιών που δεν πηγαίνουν σχολείο είναι:

1) η Λιβερία (62%),

2) το Νότιο Σουδάν (59%),

3) η Ερυθραία (59%),

4) το Αφγανιστάν (46%),

5) το Σουδάν (45%),

6) το Τζιμπουτί (43%),

7) η Ισημερινή Γουινέα (42%),

8) ο Νίγηρας (38%),

9) το Μαλί (36%)

10) η Νιγηρία (34%)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Τι θα ισχύσει για τους μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά - Το νέο μάθημα "Ηθική"
Θα διδάσκεται από τη Γ΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου, αλλά για να συγκροτηθεί ένα τμήμα θα πρέπει να έχουν πάρει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά...
Τι θα ισχύσει για τους μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά - Το νέο μάθημα "Ηθική"
pierrakakis
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εξετάζουμε τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πιερρακάκης: Η ώρα να επιλύσουμε όλες τις εκκρεμότητες είναι τώρα, ακριβώς επειδή η Παιδεία είναι εξ ορισμού ένας χώρος όπου οι μεταρρυθμίσεις...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εξετάζουμε τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ της κατανομής 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Πρόκειται για τις 1.555 νέες οργανικές Θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) στις Σχολικές...
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ της κατανομής 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης