Thumbnail
Γιατί το ntonov ΑΝ-148 συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση του;

Η συντριβή του αεροσκάφους ΑΝ-148 την περασμένη Κυριακή κοντά στην Μόσχα, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 71 επιβαίνοντες, οφείλεται πιθανόν σε βλάβη που είχαν υποστεί οι αισθητήρες για την μέτρηση ταχύτητας(Pitot), σύμφωνα με την εκτίμηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας, αφού εξέτασε το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ανακοίνωσε ως πιθανή αιτία της συντριβής του αεροσκάφους το γεγονός ότι οι αισθητήρες για την μέτρηση ταχύτητας(Pitot) είχαν παγώσει καθώς είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα θέρμανσής τους με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για την μέτρηση ταχύτητας(Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση» αναφέρει η ανακοίνωση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Το αεροσκάφος ΑΝ-148 συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση του. Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας διαπίστωσε ότι σε ύψος 130-150 μέτρων το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο. Δύο λετπά και 30’’ μετά την απογείωση σε ύψος περίπου 1300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση. Το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας. Μετά από 30’’ η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έπειτα απ' αυτό εμφανίσθηκε η ειδοποίηση προς το πλήρωμα «Ελέγξτε τα όργανα». Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Μετά την δεύτερη εντολή «Ελέγξτε τα όργανα» το πλήρωμα απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους. Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές. Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα ανα ώρα. Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και πιο κάτω), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών. Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα. Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά, ανακοίνωσε η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας( ΜΑΚ) προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»