Thumbnail
Μετά τις 7 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις στα γενικά λύκεια

Ενώ διάφορα δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα έκαναν λόγο για οριστική τοποθέτηση της ημερομηνίας της έναρξης των Πανελλαδικών εξετάσεων στις 6 Ιουνίου, τα πράγματα φαίνονται πως αλλάζουν.

Όπως σημειώνει η Μίνα Κωστοπούλου στην εφημερίδα ΑΥΓΗ, μετά τις 7 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις στα γενικά λύκεια, σύμφωνα με τον τελευταίο προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις επιτηρήσεις να έχουν αποδεσμευθεί από τις υποχρεώσεις τους στα γυμνάσια. Δεν έχει οριστικοποιηθεί πλήρως η τελική ημερομηνία, αλλά αναμένεται εντός των επόμενων ημερών, ώστε άμεσα να κληθούν οι υποψήφιοι να καταθέσουν δηλώσεις συμμετοχής στη διαδικασία.

 6η Ιουνίου είναι πάντως η ημερομηνία στην οποία θα δοθεί το σήμα της έναρξης για τις πανελλαδικές των ΕΠΑΛ πρώτα, καθώς ο αριθμός των υποψηφίων από αυτά είναι σαφώς μικρότερος.

Φέτος δεν θα δοθεί η δυνατότητα διενέργειας επαναληπτικών εξετάσεων, αφού αυτές αποδεσμεύονται βαθμολογικά από το απολυτήριο Λυκείου.

Παρακάτω πατήστε στο ενεργό λινκ για να δείτε θέματα από το Μεγάλο Αφιέρωμα που έχουμε κάνει για τις πανελλαδικές

- Μόρια, 
- Νέο Μηχανογραφικό, 
- Πρόγραμμα 
- Τμήματα που άλλαξαν
- SOS
- 10%, Λύσεις

Προβλέψεις για βάσεις 2017

Με τις προβλέψεις ο υποψήφιος δεν θα πρέπει να ασχοληθεί. Θα πρέπει να επικεντρωθεί στο διάβασμά του και την προετοιμασία του συνολικά και να επιλέξει σωστά σχολή και τμήμα.

Έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και των υποψηφίων για πανεπιστημιακές σπουδές δε γνωρίζει το «who is who» των σχολών, για την πρόσβαση στις οποίες δίνουν σκληρή και μακροχρόνια «εξεταστική μάχη», με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις από όσους καθυστερούν το πτυχίο τους ή διακόπτουν τις σπουδές τους να δηλώνει ότι ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι η «λανθασμένη επιλογή σχολής».

Ο Οδηγός Σπουδών 2017 του Χρήστου Κάτσικα ο οποίος εξαντλήθηκε και επανακυκλοφορεί  έχει μοιραστεί ήδη σε χιλιάδες μαθητές

Η ουσιαστική μελέτη του ΟΔΗΓΟΥ μπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν το «θολό τοπίο» των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε οι «κρίσιμες επιλογές» για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους!

Στο tag "Βάσεις 2017" θα μπορείτε να βλέπετε όλες τις ενημερώσεις για τις Βάσεις 2017 και τις νέες προβλέψεις που θα βγαίνουν το επόμενο διάστημα

Ποιες είναι οι σχολές που επιλέγουν περισσότερο οι υποψήφιοι των πανελλαδικών και γιατί

Το παρακάτω άρθρο είναι απόσπασμα από το βιβλίο "Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" του Χρήστου Κάτσικα, απαραίτητο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων ώστε να ξεκαθαρίσουν το "who is who" των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ και να κάνουν την σωστή επιλογή στο μηχανογραφικό

     Είναι φανερό ότι η αγωνία της επαγγελματικής αποκατάστασης  μέσα σ΄ ένα περιβάλλον ολοένα και αυξανόμενης ανεργίας πρωτοστατεί στις επιλογές σπουδών των νέων. Όνειρα, επιθυμίες, κλίσεις, δίνουν γρήγορα τη θέση τους σε μια ρεαλιστική προσαρμογή στην οποία ο «μηχανοδηγός» είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας, δηλαδή η επαγγελματική προοπτική των σπουδών. 

Όπως σημειώνει ο Χρήστος Κάτσικας στον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" τα τελευταία χρόνια, αργά αλλά σταθερά, είναι γνωστό ότι στους υποψήφιους και στις οικογένειές τους διαμορφώνεται μια πεποίθηση ότι σήμερα δεν υπάρχει κανένα πτυχίο που μπορεί να αναπαύεται στην βεβαιότητα ότι οδηγεί σε επαγγελματική αποκατάσταση. Παράλληλα η πεποίθηση ότι η δημόσια απασχόληση έχει κλείσει «πόρτες και παράθυρα» είναι συντριπτική. Δεύτερον έχει γίνει κατανοητό ότι καμιά πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για την κατάσταση που θα βρίσκεται η αγορά εργασίας μετά από 5 ή 6 χρόνια όταν οι σημερινοί υποψήφιοι θα αναζητούν εργασία ως πτυχιούχοι. Η «χημεία» αυτών των πεποιθήσεων οδηγεί γρήγορα και σταθερά στη διαμόρφωση στάσεων από τη μεριά των υποψηφίων και βέβαια, η «στροφή» στις επιλογές σχολών λιπαίνεται σε αυτό το έδαφος. 

Είναι κατανοητό ότι δεν χρειάζεται να ερμηνευτεί το φαινόμενο της επιλογής των αστυνομικών και στρατιωτικών  σχολών (δυο μέσα στην πρώτη εικοσάδα των προτιμήσεων) από τους υποψήφιους. Η είσοδος στις σχολές αυτές δεν αντιμετωπίζεται ως είσοδος σε τριτοβάθμιες σπουδές αλλά κατευθείαν ως είσοδος σε ένα επάγγελμα που συνοδεύεται από τη σιγουριά της μόνιμης θέσης και του μισθού. 

     Παράλληλα σχολές που μέχρι και πριν λίγα χρόνια μάζευαν την αφρόκρεμα της πρώτης ζήτησης των υποψηφίων και ιδιαίτερα των αριστούχων, εξαιτίας της άμεσης πρόσβασης των πτυχιούχων σε μόνιμη και ασφαλή εργασία, έχασαν «οπαδούς» για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Όπως αναφέρει ο "Οδηγός Σπουδών και Επαγγέλματος 2017" κλασικό παράδειγμα τα τμήματα δασκάλων που από το 2004 και μέχρι και το 2011 άρχισαν να συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό πρώτων προτιμήσεων και από το 2007 βρέθηκαν στην κορφή της κούρσας της ζήτησης των υποψηφίων όλων των Επιστημονικών Πεδίων (τα Παιδαγωγικά Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της Αθήνας από το 2007 έως και το 2009 είχαν τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις). Από το 2011 το  Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης πέφτει από την πρώτη στην τέταρτη θέση «τρώγοντας» τη σκόνη από τη Νομική και Ιατρική Αθήνας και τα επόμενα χρόνια συνέχισε η κατρακύλα. 

     Οι αλλαγές στην αγορά εργασίας αντανακλώνται σαφώς στις επιλογές των υποψηφίων. Παρ’ όλο που η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου γίνεται μετά τη «διαμεσολάβηση» των βαθμολογιών των υποψηφίων που επηρεάζει σαφώς τις επιλογές τους, είναι φανερές οι διαφοροποιήσεις που γίνονται στο έδαφος της σύνδεσης εκπαίδευσης – επαγγελματικής αποκατάστασης.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΤΑ «ΑΛΟΓΑ ΚΟΥΡΣΑΣ» ΤΟ 2016

   Σύμφωνα με τον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017"  Ιατρική και Νομική Αθήνας ήταν τα δυο Τμήματα που συγκέντρωσαν φέτος τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών. Ακολουθούν πιο κάτω άλλα Τμήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης όπως το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, το Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, η Ιατρική Θεσσαλονίκης.

     Στην πρώτη εικοσάδα συναντάμε και τα Τμήματα Ψυχολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως και τις σχολές Ανθυποπυραγών, Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Αρκετές ήταν και οι πρώτες προτιμήσεις της Σχολής Πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού, ενώ και το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών δηλώθηκε ως πρώτο από  851 υποψηφίους, 13 περισσότερους από το Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.

Αναλυτική περιγραφή για κάθε τμήμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορείτε να βρείτε στον "Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2017"  και να μάθετε για την επαγγελματική προοπτική των τμημάτων και τα αντικείμενά τους πριν "σταυρώσετε το Μηχανογραφικό

Τα 7 σημεία που πρέπει να προσέξουν οι μαθητές στις Πανελλαδικές 2017

 

Οι μαθητές πέρα από την σκληρή προετοιμασία που κάνουν για να κερδίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο σε κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να κάνουν και την σωστή επιλογή σχολής και τμήματος πολύ πριν σταυρώσουν το Μηχανογραφικό τους.

Έχοντας αξιολογήσει αρνητικά αρκετές φορές το γεγονός όπου ένα παιδί καλείται στα 17 του χρόνια να επιλέξει μέσω ενός συστήματος αλόγων κούρσας τι θέλει να κάνει στην ζωή του "ακαδημαϊκά" και κατ'επέκταση και εργασιακά, παρόλαυτα στον βαθμό που η κατάσταση δεν έχει ακόμα αλλάξει πρέπει οι μαθητές να κάνουν κάποια πράγματα που θα τους βοηθήσουν να πάρουν την καλύτερη επιλογή.

1. "Who is Who" των σχολών

Έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και των υποψηφίων για πανεπιστημιακές σπουδές δε γνωρίζει το «who is who» των σχολών, για την πρόσβαση στις οποίες δίνουν σκληρή και μακροχρόνια «εξεταστική μάχη», με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις από όσους καθυστερούν το πτυχίο τους ή διακόπτουν τις σπουδές τους να δηλώνει ότι ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι η «λανθασμένη επιλογή σχολής».

2. Επαγγελματική προοπτική

Πριν πάμε στο γνωστικό αντικείμενο των κάθε τμημάτων των Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, ο υποψήφιος θα πρέπει να μάθει τις επαγγελματικές διεξόδους και προοπτικές που παρέχουν τα τμήματα, την σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Η "κρίσμη" επιλογή για τις σπουδές και και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους!

3. Γνωστικό αντικείμενο

Στο ίδιο μοτίβο με την αναζήτηση της επαγγελματικής προοπτικής, ο υποψήφιος θα πρέπει πριν την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και το μηχανογραφικό να έχει μελετήσει τα γνωστικά αντικείμενα των σχολών ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο των ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε  να έχει πλήρη εικόνα για τα πανεπιστημιακά τμήματα που ήδη έχει επιλέξει ή που σκοπεύει να επιλέξει.

4. Μαθήματα Κλειδιά

Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα "κλειδιά" που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών. Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).

Για το 1ο Επιστημονικό είναι  τα Αρχαία Ελληνικά για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά, για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία, για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και για το 5ο τα Μαθηματικά. Στον μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού. Δείτε εδώ αναλυτικά

5. Νέο Μηχανογραφικό

Όσοι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου  επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα μπορούν να είναι υποψήφιοι μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εάν επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές ενός δεύτερου πεδίου, πρέπει να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού).  Σχετικά με το πλήθος και την κατανομή των Τμημάτων μπορείτε να δείτε εδώ


6.  Τι επέλεξαν οι υποψήφιοι του 2016

    Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέχθηκαν από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων την περσινή χρονιά (2016) ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας.
     Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών επέλεξε τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
     Όσον αφορά τη Β Λυκείου εκεί τα πρωτεία τα είχαν οι Θετικές Σπουδές με 58,52 % έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.  Εδώ μπορείτε να δείτε όλη την λίστα.

7. Μην χάσεις μόρια

Ο υποψήφιος θα πρέπει να κάνει την σωστή επιλογή επιστημονικών πεδίων ώστε να μην υπάρξει απώλεια μορίων 

Η μελέτη του Οδηγόύ Σπουδών και Επαγγέλματος 2017 που εξαντλήθηκε και επανακυκλοφορεί,  μπορεί να βοηθήσει τους υποψηφίους να ξεκαθαρίσουν το «θολό τοπίο» των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε οι «κρίσιμες επιλογές» για τις σπουδές και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους! Εδώ θα βρουν οι υποψήφιοι όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, τον τρόπο υπολογισμού των μορίων επιλογής, τη σημασία του γραπτού βαθμού, τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες επιλογής.

Παράλληλα, θα βρουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά τους σχετικά με τις επιλογές σπουδών και επαγγέλματος, σημαντικές οδηγίες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, τους περιορισμούς στις επιλογές των επιστημονικών πεδίων, την επιλογή επιστημονικών πεδίων χωρίς απώλεια μορίων καθώς και συμπληρωματικές πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες.

Εδώ θα βρουν ακόμα όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με τις πανεπιστημιακές σπουδές που θα επιλέξουν και τις επαγγελματικές τους διεξόδους και προοπτικές.

 

 

 

 

ΧΡΗΣΙΜΑ LINK

- Μηχανογραφικό 2017 με βάσεις 2016 μετά τις τελευταίες αλλαγές 

Τα μαθήματα κλειδιά στο νέο σύστημα των πανελλαδικών 2016-17

Το πιο συνηθισμένο "λάθος" των μαθητών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις​

Πανελλαδικές 2017: Τι σχολή θα επιλέξει το παιδί σας; Με ποια κριτήρια​

- Η εγκύκλιος για τις Πανελλήνιες 2017 - Ενημέρωση μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2017 σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οπτ
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το καμπανάκι σε 8 δευτερόλεπτα;
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε παιδιά να τρώνε στο εστιατόριο του σχολείου. Κάπου βρίσκεται ένα καμπανάκι. Μπορείτε να το εντοπίσετε σε μόλις 8...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το καμπανάκι σε 8 δευτερόλεπτα;
Χιόνια στη Βρετανία
Καιρός: Ξεσπάει η "Bora" με πυκνές χιονοπτώσεις και επικίνδυνες βροχοπτώσεις το Σαββατοκύριακο - Πού θα χτυπήσει
Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας θα χιονίσει μέχρι την Κυριακή - Η επικινδυνότητα του επεισοδίου βροχόπτωσης είναι στην κατηγορία 5
Καιρός: Ξεσπάει η "Bora" με πυκνές χιονοπτώσεις και επικίνδυνες βροχοπτώσεις το Σαββατοκύριακο - Πού θα χτυπήσει
prosopo
Τα δύο σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν στο πρόσωπο και μαρτυρούν υψηλή αρτηριακή πίεση
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναγνωρίζει δύο ασυνήθιστα σημάδια που μπορούν να εμφανιστούν στο πρόσωπο, αν και αυτά συνήθως εκδηλώνονται σε...
Τα δύο σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν στο πρόσωπο και μαρτυρούν υψηλή αρτηριακή πίεση