Ως υποψήφια του τρίτου επιστημονικού πεδίου ( Επιστημών Υγείας και Ζωής) του παλαιού συστήματος θα ήθελα να σας εκφράσω την βαθύτατη αδικία που αισθάνεται το μεγαλύτερο μέρος των αποφοίτων που επέλεξε να εξεταστεί με το εν λόγω σύστημα.
Το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε στις 30/10/2019 τον Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019, σύμφωνα με τον οποίο: «Θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς».
Το ποσοστό που δίνεται (9,51%) είναι υπολογισμένο με λανθασμένο τρόπο με αποτέλεσμα υποψήφιοι με σημαντικές ικανότητες να αποκλείονται από αξιόλογα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Αντίθετα, οι υποψήφιοι του νέου συστήματος διεκδικούν μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων, άρα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εισαχθούν σε μία σχολή με χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με έναν απόφοιτο που έχει συγκεντρώσει μεγαλύτερη βαθμολογία.
Όσον αφορά το 3ο επιστημονικό πεδίο:
Το παλαιό σύστημα επέλεξαν 2.233 υποψήφιοι ενώ το νέο 10.982. Άρα οι υποψήφιοι ήταν 13.215. Το πραγματικό και δίκαιο ποσοστό προκύπτει ως εξής:
ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: 2.233/13.215= 16,9%
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: 10.982/13.215= 83,1%
Όπως αντιλαμβάνεστε δεν υπάρχει καμία αντιστοιχία με το δοθέν ποσοστό και δεν αναγνωρίζεται ο αγώνας των υποψηφίων του 3ου επιστημονικού πεδίου του παλαιού συστήματος. Το ποσοστό έπρεπε να προκύπτει με βάση τους υποψήφιους του κάθε επιστημονικού πεδίου για να μην δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των υποψηφίων του 3ου πεδίου έναντι των υπολοίπων και να μην υπάρχουν κενές θέσεις.
Είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψη ότι στο νέο σύστημα έγινε περικοπή της ύλης ενώ στο παλαιό δεν υπήρξε καμία μείωση. Η πανδημία δεν αποτέλεσε πρόσκομμα αποκλειστικά για τους φετινούς υποψήφιους του νέου συστήματος αλλά και για τους απόφοιτους οι οποίοι υπέστησαν μία επιπλέον διάκριση.
Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στο γεγονός ότι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του 10% διεκδικούν μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων σε σχέση με εμάς (9,51%) που μελετήσαμε και αγωνιστήκαμε για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Όντας υποψήφια αισθάνομαι την ανάγκη να δηλώσω ότι το ποσοστό που δίνεται δεν είναι καθόλου αξιοκρατικό και μπορεί να στερήσει την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε μελλοντικούς ικανούς επιστήμονες. Κάθε νέος που προσπάθησε και βίωσε ξανά αυτή την ψυχοφθόρα διαδικασία πρέπει να ανταμειφθεί για τους κόπους του, την επιμονή και την υπομονή του και όχι να βλέπει τα όνειρα του να «ναυαγούν» εξαιτίας ενός λανθασμένου υπολογισμού. Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα όλων για αυτό πρέπει να γίνει με ισότιμο τρόπο ώστε να μην αδικηθεί κανένας υποψήφιος.
Ως εκπρόσωπος των υποψηφίων του 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα εκφράζω την δυσαρέσκεια μου και αιτούμαι την επανεξέταση του ποσοστού σεβόμενη την σπουδαία θέση και το έργο σας.
Με εκτίμηση,
Υποψήφια παλαιού συστήματος
K.K.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη