Αξιότιμη κα Υπουργέ Παιδείας,
παρακαλώ επιτρέψτε μου να εκφράσω τη δυσαρέσκεια μου για το ποσοστό επιτυχίας στα ΑΕΙ που δόθηκε με την υπ. αριθμ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) Υπουργική Απόφαση για τους αποφοίτους που διαγωνίστηκαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις με το παλαιό σύστημα, έχοντας ως στόχο τους μία από τις σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου. Παρακαλώ πολύ να διορθωθεί στο ορθό το ποσοστό των θέσεων που αναλογεί στους αποφοίτους του παλαιού συστήματος του τρίτου πεδίου, καθώς στη δεύτερη προσπάθειά μας για την υλοποίηση του ονείρου μας όσον αφορά στην είσοδό μας σε μια Ιατρική Σχολή της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να προστατεύει το δικαίωμα όλων των νέων ανθρώπων για ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και όχι να μας αδικεί.
Eγώ προσωπικά επέλεξα το παλαιό σύστημα κι όχι το νέο, γιατί η εξέταση του μαθήματος της γλώσσας άλλαξε και πέρσι ως μαθητής δεν είχα διδαχτεί στο σχολείο το συγκεκριμένο μάθημα με τη μορφή της συνεξέτασής του με τη λογοτεχνία ούτε και τις αλλαγές στη διεύρυνση της ύλης στα υπόλοιπα μαθήματα. Κατά συνέπεια, αφού δεν είχα διδαχτεί στο σχολείο τα εξεταζόμενα μαθήματα όπως απαιτούσε η προς εξέταση ύλη των φετινών πανελληνίων, επέλεξα το παλαιό σύστημα στα τέλη Σεπτεμβρίου, αφού το Υπουργείο Παιδείας έδινε τη δυνατότητα επιλογής, χωρίς ποτέ να διανοηθώ ότι το ποσοστό που καθορίστηκε με την υπ. αριθμ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) Απόφαση θα ήταν τόσο άδικο και όχι ανάλογο του αριθμού των υποψηφίων του τρίτου επιστημονικού πεδίου. Προφανώς, αν κάτι τέτοιο ήταν γνωστό έγκαιρα, η επιλογή μου θα ήταν διαφορετική. Η γνωστοποίηση του ποσοστού 9,51% για την εισαγωγή στα ΑΕΙ των αποφοίτων του τρίτου πεδίου του παλαιού συστήματος, πραγματοποιήθηκε χρονικά πολύ καθυστερημένα στις 14-5-2020, αποτρέποντάς μας τη δυνατότητα να επιλέξουμε το νέο σύστημα. Επίσης, παρά το γεγονός ότι κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της ύλης που δεν μειώθηκε καθόλου για τους υποψηφίους του παλαιού συστήματος σε αντίθεση με τους υποψηφίους του νέου συστήματος, η παραμονή μας στο σπίτι σε συνθήκες Covid 19, περιόρισε και σε μας σημαντικά τη δυνατότητα να βελτιώσουμε την επίδοσή μας, χωρίς καμία επιπρόσθετη εκπαιδευτική υποστήριξη.
Λαμβάνοντας υπόψη τον Νόμο 4365/2019 (ΦΕΚ 167, τ.Α/30.10.2019) που δημοσιεύτηκε στις 30/10/2019 με βάση τον οποίο <<θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς>>, ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για την εισαγωγή μας στα ΑΕΙ, εκτιμώντας ότι το ποσοστό εισαγωγής μας θα ήταν ανάλογο με τον αριθμό των υποψηφίων. Δε μπορούσαμε να φανταστούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας με την υπ. αριθμ. υπ. αριθμ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) Απόφαση, θα διέπραττε αδικία σε βάρος όλων εμάς των νέων ανθρώπων που αποφασίσαμε να ξαναδώσουμε εξετάσεις για να διεκδικήσουμε την είσοδό μας σε σχολές υγείας και να ορίσει το ποσοστό 9,51%, μικρότερο δηλαδή και από το 10% των υποψηφίων που δεν συμμετείχαν σε νέα εξέταση. Δεν λάβαμε καμία ενημέρωση για τον αριθμό των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο καθώς και για τον τρόπο υπολογισμού αυτού του ποσοστού για κάθε πεδίο έγκαιρα.
Ωστόσο, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών και με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και μπορούν να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι:
Παλαιό Σύστημα: 2.233
Νέο Σύστημα: 10.982
Σύνολο: 13.215
Άρα το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα που θα πρέπει να αποδοθεί είναι:
Παλαιό Σύστημα: 2.233 / 13.215 = 16,9%
Νέο Σύστημα: 10.982 / 13.215 = 83,1%
Συνεπώς στο 3ο επιστημονικό πεδίο (επιστημών υγείας και ζωής), οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα ήταν 2233, ενώ με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι ήταν 10982. Αναλογικά λοιπόν σε σύνολο 13.215 υποψηφίων για τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αυτού του πεδίου, το 16,9% διαγωνίσθηκαν με το παλαιό σύστημα και το 83,1% διαγωνίσθηκαν με το νέο σύστημα εισαγωγής. Αναντίρρητα, όπως ορίστηκε στην υπ. αριθμ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) Υπουργική Απόφαση, το ποσοστό 9,51% των θέσεων των εισακτέων αυτού του επιστημονικού πεδίου που δόθηκε στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος δεν έχει ορθά υπολογισθεί αναλογικά με το σύνολο των υποψηφίων του πεδίου. Είναι άδικο να δίνεται το ποσοστό 90,49% των θέσεων εισακτέων αυτού του επιστημονικού πεδίου στους υποψήφιους με το νέο σύστημα εισαγωγής και να υφίσταται τέτοια διαφοροποίηση τη στιγμή που οι μαθητές δεν είναι καθόλου υπαίτιοι για τις αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος.
Εν κατακλείδι, αιτούμαστε τη διόρθωση του ποσοστού 9,51% εμείς οι απόφοιτοι του παλαιού συστήματος. Ευελπιστούμε έστω και την τελευταία στιγμή στην τροποποίηση της υπ. αριθμ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) Υπουργικής Απόφασης. Παρακαλούμε να αφουγκραστείτε την αγωνία μας και τις επιστολές μας. Τώρα ανοίγουμε τα φτερά μας, καταθέτοντας όλους τους κόπους μας και επιθυμούμε στα πλαίσια της ισονομίας και της χρηστής διοίκησης, η πολιτεία να είναι αρωγός και συνοδοιπόρος μας και όχι άδικος κριτής και τιμωρός μας. Σας γνωστοποιούμε ωστόσο ότι σε αντίθετη περίπτωση θα διεκδικήσουμε νομικά το αναφαίρετο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για ίση πρόσβαση στο πανεπιστήμιο και στα μορφωτικά αγαθά, όπως αναλογεί σε κάθε πολίτη της χώρας μας.
Με εκτίμηση,
ΑΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη