Πανελλήνιες 2021: Πώς μπορώ να σπουδάσω Αρχιτεκτονική;
Τι ισχύει για τις σπουδές Αρχιτεκτονικής στις Πανελλαδικές 2021; - Σε ποιες πόλεις λειτουργούν Σχολές Αρχιτεκτονικής - Που κυμαίνονται οι βάσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Ένα από τα πιο δημοφιλή πεδία σπουδών είναι αυτό της Αρχιτεκτονικής και αυτό φαίνεται και από τις υψηλές βάσεις εισαγωγής που απαιτούνται κάθε χρόνο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Αρχιτεκτονική είναι η τέχνη και η επιστήμη της «ικανοποίησης των ανθρωπίνων αναγκών στο χώρο μέσω σχεδιασμού μεθόδων και υλικών κατασκευών».

Για την εισαγωγή στις Σχολές Αρχιτεκτονικής στις πανελλήνιες εξετάσεις απαιτείται και η εξέταση δύο ειδικών μαθημάτων. Οι υποψήφιοι εκτός των γενικών μαθημάτων εξετάζονται και στο Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

Στην Ελλάδα υπάρχουν Σχολές Αρχιτεκτονικών Σπουδών σε επτά πόλεις και Πανεπιστήμια. Οι σπουδές σε όλες τις σχολές διαρκούν πέντε έτη (10 εξάμηνα).

Το πτυχίο που παρέχεται στους φοιτητές αντιστοιχεί σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών (integrated master) και τους παρέχει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα αρχιτέκτονα μηχανικού στην Ελλάδα και στις χώρες της ΕΕ.

Οι απόφοιτοι των Τμημάτων Αρχιτεκτόνων εντάσσονται στο Μητρώο Μελών του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας μετά από επιτυχή συμμετοχή τους στις εξετάσεις για τη χορήγηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος.

Εκτός από τις Σχολές Αρχιτεκτονικής που παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω, υπάρχουν στη χώρα μας και δύο Τμήματα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, τα οποία είναι τετραετούς φοίτησης και λειτουργούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας στις Σέρρες. Τα τμήματα αυτά αποτελούν μετεξέλιξη των ΤΕΙ.

Οι σχολές Αρχιτεκτονικών Σπουδών που λειτουργούν στην Ελλάδα:

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Αθήνα)

Το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ έχει καθοριστεί με βάση τις απαιτήσεις ανώτατης εκπαίδευσης επιστημονικού δυναμικού και με τις ευρύτερες απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής παραγωγής, όπως αναπτύσσονται τόσο στον άμεσο χώρο άσκησης του επαγγέλματος, όσο και διεθνώς, υπό την επιρροή συνολικότερων πολιτικών, οικονομικών και πολιτισμικών μεταλλαγών.

Διακρίνονται δύο τύποι οργάνωσης των μαθημάτων: μαθήματα Σύνθεσης και Θεωρίας και μαθήματα Θεωρίας - Άσκησης.

Τα Μαθήματα Σύνθεσης και Θεωρίας αποτελούν τον άξονα συγκρότησης της σπουδής. Διεξάγονται στο σχεδιαστήριο, είναι 8ωρα ή 6ωρα, αναπτύσσονται με κεντρικό αντικείμενό τους τη διδασκαλία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, ενώ περιλαμβάνουν επιπλέον τη διδασκαλία θεμάτων θεωρίας και γνωσιολογικής υποστήριξης. Διατρέχουν το σύνολο των σπουδών και αντιστοιχούν σε ένα μάθημα Σύνθεσης και Θεωρίας για το 1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 9ο εξάμηνο και σε δύο μαθήματα Σύνθεσης και Θεωρίας για το 5ο έως και το 8ο εξάμηνο.

Στα μαθήματα αυτά περιλαμβάνονται:

  • Τα μαθήματα αρχιτεκτονικών συνθέσεων.
  • Τα μαθήματα πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού, όπως και σχεδιασμού υπαίθριων δημόσιων χώρων και τοπιακών παρεμβάσεων σε αστικές και περιαστικές περιοχές.-
  • Το μάθημα πεδίου, με αντικείμενο τη μελέτη και αποτύπωση παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.
  • Τα μαθήματα αρχιτεκτονικών κατασκευών και αντικειμένου.
architecture-architektoniki.jpg

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Βασική επιδίωξη του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρει το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών είναι να διασφαλίσει μια αρχιτεκτονική παιδεία η οποία δομείται πάνω από τρεις βασικούς άξονες:

Ο πρώτος άξονας αφορά στην κατανόηση του αρχιτεκτονικού έργου ως προβολή στο χώρο των πολιτισμικών χαρακτηριστικών της κοινωνίας στην οποία αυτό δημιουργείται. Θέλουμε οι απόφοιτοί μας να κατανοούν την ουσία της αρχιτεκτονικής πρακτικής και το ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει ο αρχιτέκτων στην κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη και τη ζωή.

Ο δεύτερος αφορά στην κάλυψη ενός μεγάλου εύρους γνώσεων και ικανοτήτων έτσι ώστε οι απόφοιτοι να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν με επάρκεια ένα μεγάλο εύρος αρχιτεκτονικών ζητημάτων και αντικειμένων της διαρκώς μεταβαλλόμενης επαγγελματικής πρακτικής. 

Τέλος, ο τρίτος άξονας αφορά στη δυνατότητα των αποφοίτων να παρακολουθούν κριτικά και δημιουργικά τις συνεχείς και ιδιαίτερα γρήγορες, στις μέρες μας, αλλαγές στις αρχές και τις κατευθύνσεις στην αρχιτεκτονική της σκέψης και πρακτικής. 

Το Τμήμα προσφέρει μια γενική αρχιτεκτονική παιδεία η οποία, ωστόσο, ανοίγει ένα ευρύ φάσμα πιθανών σε περισσότερο από μια εξειδικεύσεις μετά την ολοκλήρωση των βασικών σπουδών.

Πολυτεχνείο Κρήτης (Χανιά)

Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης ιδρύθηκε το 2004 στην ιστορική πόλη των Χανίων στο νησί της Κρήτης. Η Σχολή συνδυάζει τη Μεσογειακή ταυτότητα της ανατολικής Μεσογείου με μια διεθνή προοπτική. Μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργικότητας, της διεπιστημονικότητας και της ομαδικής δουλειάς, διδάσκοντες και φοιτητές διερευνούν θέματα που αφορούν στις σύγχρονες αρχιτεκτονικές μορφές και έννοιες, συνδυάζοντας την παράδοση με την καινοτομία.

Από τη μικρότερη κλίμακα της αρχιτεκτονικής κατασκευής, στην ενδιάμεση του αστικού σχεδιασμού και της σχέσης με την πόλη, στην ευρύτερη του τοπίου και της πολεοδομικής - χωροταξικής ρύθμισης του χώρου, το  εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Σχολής προσφέρει συνέργειες ανάμεσα σε γνωστικά αντικείμενα, συνθετικές προσεγγίσεις και σχέσεις μεταξύ θεωρίας και  πρακτικής.  Το ιστορικό παλίμψηστο της πόλης δίνει έρεισμα, στην κριτική μελέτη της θεωρητικής και ιστορικής σκέψης για τον χώρο καθώς και σε μαθήματα τέχνης και καλλιτεχνικής έκφρασης που συμβάλλουν καίρια στα βασικά μαθήματα σχεδιασμού.

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βόλος)

Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων έχει καταρτιστεί ώστε να διευκολύνει τη φοίτηση, λαμβάνοντας υπόψιν τις προδιαγραφές των αρχιτεκτονικών σπουδών όπως έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Πιστοποίησης του Τμήματος Αρχιτεκτόνων, τη διεθνή πρακτική, τα προγράμματα σπουδών των ομοειδών Τμημάτων σε εθνικό επίπεδο αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την ταυτότητα του ΤΑΜ, την εξασφάλιση των προαπαιτούμενων γνώσεων για τα προσφερόμενα σε κάθε εξάμηνο σπουδών μαθήματα, και την ισοκατανομή του φόρτου εργασίας των φοιτητών και φοιτητριών.

Η διάρθρωση των μαθημάτων είναι κοινή για όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες μέχρι και το 4ο εξάμηνο σπουδών και στοχεύει στην δημιουργία ενός κοινού υποβάθρου υποχρεωτικών γνώσεων για όλους.

architecture.jpg

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει την επιστήμη του Αρχιτέκτονα Μηχανικού με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη έρευνα και αναζήτηση και να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.

Οι διδάσκοντες του ΤΑΜ είναι κυρίως αρχιτέκτονες αλλά και καλλιτέχνες, μηχανικοί άλλων ειδικοτήτων, ιστορικοί και κοινωνικοί επιστήμονες.

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Ξάνθη)

Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ιδρύθηκε το 1999 και άρχισε να λειτουργεί το ακαδημαϊκό έτος 1999-2000.

Σκοπός του Τμήματος είναι η καλλιέργεια και πρoαγωγή της Αρχιτεκτovικής και της Πoλεoδoμίας τόσo ως Επιστημώv, όσo και ως βασικώv παραμέτρωv της Τέχvης και τoυ Πoλιτισμoύ, καθώς και η κατάρτιση επιστημόvωv μηχαvικώv ικαvώv vα μελετoύv και vα ερευvoύv με συστηματικές και oρθoλoγικές μεθόδoυς κάθε θέμα, σύvηθες ή εξειδικευμέvo – σχετικό με τηv Αρχιτεκτovική Σύvθεση τηv Τεχvoλoγία και τov Πoλεoδoμικό και Χωρoταξικό Σχεδιασμό – τo oπoίo αvαφέρεται στη σύλληψη, τo σχεδιασμό, τηv κατασκευή και τη διαχείριση τoυ κτισμέvoυ περιβάλλovτoς από επιστημovική και τεχvoλoγική άπoψη, αλλά και από άπoψη καλλιέργειας, πρoστασίας και διατήρησης τωv πoλιτιστικώv και καλλιτεχvικώv αρχώv και παραδόσεωv.

Σήμερα το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών αποτελείται από τους Τομείς:

  • Τομέας Δομικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
  • Τομέας Τεχνών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
  • Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού και Κατασκευών
  • Τομέας Πολεοδομικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού.

Πανεπιστήμιο Πατρών 

Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών ιδρύθηκε το 1999 και είχε τους πρώτους αποφοίτους του ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004.

Πρωταρχικός ακαδημαϊκός στόχος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων είναι η άρτια εκπαίδευση των φοιτητών/τριών ώστε να αποτελούν ταυτόχρονα ικανούς επιστήμονες και δημιουργούς, ευσυνείδητους επαγγελματίες και ολοκληρωμένους κοινωνικά και πολιτισμικά πολίτες σε σχέση με το ευρύ γνωστικό αντικείμενο που υπηρετούν, το οποίο είναι η διαμόρφωση του κτισμένου περιβάλλοντος και του χώρου ευρύτερα.

Οι βάσεις 2020

Οι βάσεις, όσον αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2020 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Αθήνα): Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - 19.165
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Θεσσαλονίκη): Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - 17.885
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Χανιά): Πολυτεχνείο Κρήτης - 12.760
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Βόλος): Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - 15.100
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Ιωάννινα): Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - 14.505
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Ξάνθη): Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης - 12.335
    • Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Πάτρα): Πανεπιστήμιο Πατρών - 16.365

    Δείτε Εδώ όλες τις βάσεις του 2020

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

    Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

    ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

    Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

    ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

    σχετικά άρθρα

    ιεπ
    ΙΕΠ: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
    Έναρξη Νέας Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων για Επιμόρφωση στην Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ) - Πώς θα κάνετε αίτηση
    ΙΕΠ: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
    aksiologisi2.png
    Διευθύντρια Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά απεργούς εκπαιδευτικούς
    Διευθύντρια της ΔΙΠΕ Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά σε όσους/ες συμμετείχαν στην αποχή από την αξιολόγηση - Έστειλαν ήδη κλήση για πειθαρχικό σε...
    Διευθύντρια Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά απεργούς εκπαιδευτικούς
    ΥΠΑΙΘ
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 5 αναπληρωτών Δ.Ε για την πράξη «Μαθητεία Μεταλυκειακού έτους ΕΠΑΛ»
    Οι προσλαμβανόμενοι θα παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης σε προθεσμία που θα καθοριστεί μετά την υπογραφή της...
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 5 αναπληρωτών Δ.Ε για την πράξη «Μαθητεία Μεταλυκειακού έτους ΕΠΑΛ»