Επιμένει στην ελάχιστη βάση εισαγωγής η Κεραμέως, μέσα σε μια χρονιά σαν τη φετινή. Πατάει στο πραγματικό και αυταπόδεικτο ξεχείλωμα, που προέκυψε από την εισαγωγή στα ΑΕΙ με βαθμό 3! Λέει χαρακτηριστικά: «Τόσα χρόνια μπορούσε να εισάγεται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που είχε βαθμό 1 και 2 στα 20. Μία τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης, τον εμπαιγμό των συμφοιτητών τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις».
Σωστά είναι αυτά, αλλά πρόκειται για τη μισή αλήθεια και την δόλια απόκρυψη της άλλης μισής. Η άλλη μισή είναι ότι εξισώνοντας τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ, όλοι αυτοί που λόγω βάσης δε θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, το ίδιο επάγγελμα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στους ιδιώτες, πληρώνοντας αδρά. Γιατί δε βάζει την ίδια βάση εισαγωγής και για σπουδές σε κολέγια του ίδιου αντικειμένου;
Έτσι πρόκειται ουσιαστικά για μια κίνηση εκ του πονηρού, που όχι μόνο δε λύνει το πρόβλημα, αλλά αντίθετα το μεγεθύνει. Ο φοιτητής που έμπαινε στο Μαθηματικό με 3, το πιθανότερο είναι ότι δε θα τελείωνε, εκτός αν έκανε μια τεράστια προσπάθεια και με πλήρη αλλαγή νοοτροπίας. Όταν τώρα ο ίδιος φοιτητής εισαχθεί σε κολέγιο, που για πρώτη φορά η Κεραμέως εξίσωσε με το Δημόσιο ΑΕΙ, είναι σαφώς πιθανότερο ότι αν πληρώνει τα δίδακτρα του, θα τελειώσει, χωρίς να πληροί ούτε κατά προσέγγιση τις απαραίτητες προυποθέσεις, για να γίνει Μαθηματικός!
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ «τουριστών» είναι λάθος , μόνο κακό κάνει στη σοβαρότητα Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και παιδαγωγικά είναι λανθασμένη καθώς παραμυθιάζει τους μαθητές της ήσσονος προσπάθειας. Όσοι επικαλούνται τη στέρηση ευκαιριών για σπουδές, ζουν μάλλον σε παράλληλο σύμπαν. Οι μαθητές που εισάγονται με τόσο χαμηλούς βαθμούς, έχουν εμφατικά γευτεί την επιείκεια της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συχνά μέχρι βαθμού απόλυτης ισοπέδωσης του επιπέδου του σχολείου. Επιπλέον δεν τους στερείται καμμία ευκαιρία, καθώς μπορούν να διαβάσουν και να ξαναδώσουν την επόμενη χρονιά. Η θεωρία ότι δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες επειδή ο μαθητής του 3 δε θα μπει σε ΑΕΙ, είναι κατά τη γνώμη μου καταγέλαστη.
Όμως η απαραίτητη εισαγωγή βάσης έχει αξία μόνο αν συνοδευτεί από αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ιδιαίτερα της τεχνολογικής των ΕΠΑΛ) και πάντως σίγουρα όχι αν συνοδευτεί από την εξίσωση των κολεγίων με τα ΑΕΙ.
Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να αγωνιστούμε για την άνοδο του μορφωτικού επιπέδου των αποφοίτων του σχολείου. Αυτό είναι το μείζον και όχι το να εισάγονται όλοι στο Πανεπιστήμιο, ανεξαρτήτως προσπάθειας. Εκεί πρέπει να εστιάσουμε οι εκπαιδευτικοί και τα σωματεία μας και όχι στη δήθεν προστασία στη μόρφωση, ανθρώπων που δε θέλουν για χρόνια να ανοίξουν βιβλίο. Για πολλές δεκαετίες εκατομμύρια άνθρωποι που δε σπούδασαν, είχαν απολύτως επιτυχημένη επαγγελματική και κοινωνική ζωή και συχνά πολύ καλύτερο μορφωτικό επίπεδο από κάποιους σημερινούς φοιτητές. Η «αντίσταση» που εν πολλοίς τα σωματεία μας προβάλλουν με την απαίτηση εισαγωγής όλων στα Πανεπιστήμια, μόνο πάσα δίνει σε νεοφιλελεύθερες πολιτικές τύπου Κεραμέως, ώστε να εμφανίζονται ως εκσυγχρονιστικές. Το πρόβλημα είναι γιατί πολλοί μαθητές γράφουν 3 και 4, όχι γιατί δεν εισάγονται με αυτό στο Πανεπιστήμιο!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη