μαθητής, σχολείο, αυλή, αναπληρωτές
Σχόλιο υποψηφίου των Πανελλαδικών εξετάσεων αναφορικά με τον χαρακτηρισμό των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά

Η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων συνοδεύεται πάντοτε εκτός των άλλων παραλειπόμενων από την εξής λέξη: ΒΑΤΑ. Λέξη σχεδόν συνυφασμένη με την συγκεκριμένη εξεταστική διαδικασία, η οποία σίγουρα δεν ανταποκρίνεται πάντοτε στην πραγματικότητα, αλλά περισσότερο είναι ικανή να δημιουργήσει εντυπώσεις και αντιφάσεις. «Βατά χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στα Αρχαία Ελληνικά, στα Μαθηματικά» κ.ο.κ.

Και εδώ ακριβώς γεννιέται το εξής μεγάλο ερώτημα: Βατά για ποιον ακριβώς δέκτη; Για τους μαθητές που επί σχεδόν μια ολόκληρη σχολική χρονιά βρίσκονταν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, που δεν απορρόφησαν σωστά μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης, που αντιμετώπιζαν κάθε είδους προβλήματα, μοναξιά, αβεβαιότητα, ανασφάλεια, που έχασαν δικούς τους ανθρώπους από την πανδημία; Για ποιον ακριβώς λόγο τα θέματα των εξετάσεων κρίνονται βατά, με ποιο κριτήριο κρίνεται η δυσκολία μιας γραπτής εξέτασης;

Η λέξη βατά με ξενίζει τόσο πολύ, μειώνει ολόκληρη την προσπάθεια που καταβάλαμε όλοι οι μαθητές-ήρωες του '21 για να ανταποκριθούμε σε αυτήν την μεγάλης δυσκολίας χρονιά, ταυτόχρονα όμως αν θεωρήσω οτι τα θέματα σε κάποιο μάθημα ήταν δύσκολα, εφόσον όλοι διαμηνύουν πως ήταν εύκολα, ίσως και γελοία, θα αισθανθώ απογοήτευση.

Όχι κυρίες και κύριοι που έχετε λάβει την δικαιοδοσία να κρίνετε αν τα θέματα ήταν δύσκολα ή εύκολα, τα θέματα δεν είναι ποτέ βατά, τα θέματα πάντοτε απαιτούν μεγάλο κόπο και δουλειά για να απαντηθούν τόσο από «καλά προετοιμασμένους» μαθητές, όσο και από τους λιγότερο καλά, ίσως μερικές φορές να είναι και άβατα, απροσπέλαστα από το σύνολο των μαθητών, μα και τότε είμαι βέβαιος πως και πάλι για εσάς θα είναι βατά, άνευ σημασίας, ξεχνάτε όμως πως εμείς δεν είμαστε έμπειροι φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κλπ με τριβή πάνω σ' αυτά τα αντικείμενα επί σειρά ετών, ούτε βλέπουμε τα θέματα από την σκοπιά ενός απλού παρατηρητή, είμαστε απλώς νέοι που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν αόρατο-ορατό εχθρό, που ίσως αποτελέσει εφαλτήριο για ένα επόμενο βήμα, αλλά σίγουρα δεν θα αποτελέσει το τέλος της διαδρομής. 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστημιο Πατρών: Προειδοποιεί για διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών από Σεπτέμβρη 2025 - Εχουν 3 εξεταστικές για να τη γλιτώσουν
Ορισμένοι εξ αυτών έχουν τη δυνατότητα να υπαχθούν σε καθεστώς Μερικής Φοίτησης.
Πανεπιστημιο Πατρών: Προειδοποιεί για διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών από Σεπτέμβρη 2025 - Εχουν 3 εξεταστικές για να τη γλιτώσουν