Ένα νέο τοπίο έχουν μπροστά τους οι φετινοί υποψήφιοι που θα δώσουν Πανελλαδικές - Πανελλήνιες Εξετάσεις τον Ιούνιο του 2022.
Αλλαγές στα μαθήματα, στο μηχανογραφικό, στη σύνθεση των Επιστημονικών Πεδίων και στα τμήματα, στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, στους συντελεστές βαρύτητας, στις στρατιωτικές - αστυνομικές σχολές και στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων στα σχολεία (ΓΕΛ - ΕΠΑΛ)
1. Νέα Τμήματα
Τέσσερα νέα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών θα περιλαμβάνει το νέο Μηχανογραφικό , που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022
Πρόκειται για τα εξής τμήματα:
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ
2. Αλλαγές τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία
- Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
- Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
- Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».
- Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
- Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
- Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
3. Αλλαγές σε εξέταση μαθημάτων
- Για την εισαγωγή στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 (πανελλαδικές 2022) και εφεξής, όσον αφορά στα ειδικά μαθήματα οι υποψήφιοι θα εξετάζονται μόνο στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο».
4. Λατινικά αντί Κοινωνιολογίας
Το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά. Η αλλαγή προκάλεσε πολύ μεγάλη ανησυχία στον κλάδο, ενώ θα επηρεάσει αρνητικά ακόμη και τους υποψηφίους - φετινούς απόφοιτους - της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών που θα δώσουν εκ νέου εξετάσεις του χρόνου και οι οποίοι θα κληθούν να εξεταστούν σε μάθημα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
5. Τα μηχανογραφικά δελτία
Τι αναφέρει το ΦΕΚ σχετικά με το τι θα ισχύσει φέτος στις Πανελλαδικές για το Μηχανογραφικό.
Άρθρο 150
Ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 54 ν. 4777/2021
Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25), περί των μεταβατικών διατάξεων του Μέρους Α΄ του νόμου αυτού, στο οποίο ρυθμίζονται θέματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τροποποιείται, ώστε η μεταβατική διάταξη να καταλαμβάνει και το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, και η παρ. 1 του άρθρου 54 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2021-2022 και 2022-2023, υποβάλλεται μόνο το μηχανογραφικό δελτίο της παρ. 1 του άρθρου 4Γ του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης), όπως το άρθρο αυτό προστίθεται με το άρθρο 3 του παρόντος.
Το μηχανογραφικό δελτίο του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται χωρίς τον περιορισμό των επιλογών που προβλέπεται στα εδάφια δεύτερο και τρίτο της παρ. 1 του άρθρου 4Γ και την παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 5 του παρόντος.».
Έτσι και φέτος, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022, οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν παράλληλα:
α. Μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις
και β. Μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.
Μηχανογραφικό Δελτίο μπορούν να υποβάλουν:
- Όσοι συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2022, και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).
- Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2020 ή 2021, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Οι απόφοιτοι του 2020 που είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση και σε αυτούς δεν εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Το Παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο
Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου καθώς διατίθεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων των δημόσιων Ι.Ε.Κ., ο οποίος προσδιορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας προς κάλυψη από τους τελειόφοιτους και υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων του οικείου σχολικού έτους. Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου. Οι υποψήφιοι που θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 δύνανται να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.
Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης, τα κριτήρια επιλογής, ο τρόπος άρσης της ισοβαθμίας, καθώς και ο χρόνος, τόπος και τρόπος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων καθορίζονται στον Κανονισμό Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ.
Οι τελειόφοιτοι και υποψήφιοι οι οποίοι δεν θα κατορθώσουν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζόμενων σε δημόσιο Ι.Ε.Κ., οι οποίες διατίθενται προς κάλυψη με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, δύνανται να υποβάλουν αίτηση προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου. Οι θέσεις καταρτιζόμενων οι οποίες παραμένουν κενές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, διατίθενται προς κάλυψη.
6. Η Διδακτέα - Εξεταστέα Ύλη
Καθορίστηκε η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2021-2022.
Η σχετική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ αναφέρει συγκεκριμένα για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ότι η εξέταση είναι ενιαία και γίνεται σε αδίδακτα κείμενα, λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά.
Ως εξεταστέα-διδακτέα ύλη ορίζονται δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος.
Ι. Για τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα / ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες, όπως αυτοί ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:
α) να κατανοούν τη γλωσσική μορφή των κειμένων και τα κειμενικά τους χαρακτηριστικά, τη σχέση που έχει η γλώσσα και η οργάνωση του κειμένου με την περίσταση και τον σκοπό της επικοινωνίας,
β) να ερμηνεύουν και να προσεγγίζουν κριτικά τα κείμενα με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αναπαριστώνται ιδέες, αντιλήψεις, προκαταλήψεις για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον κόσμο, γ) να συγκρίνουν κείμενα ως προς τις δύο προηγούμενες διαστάσεις με στόχο τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των κειμένων ως προς τη γλώσσα, το μέσο, τους σημειωτικούς τρόπους, το κειμενικό είδος, τις αναπαραστάσεις της πραγματικότητας, τον τρόπο προσέγγισης του θέματος κ.λπ.
δ) να παράγουν κείμενα, με βάση τα μελετώμενα κείμενα με στόχο: i) τον μετασχηματισμό των γλωσσικών και νοηματικών δομών (σημασιών) των κειμένων ή/και ii) τη συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου των κειμένων και iii) τη διατύπωση και έκφραση δικών τους απόψεων, σε επικοινωνιακό πλαίσιο, σχετικά με συγκεκριμένα ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα αναφοράς.
ΙΙ. Για τη Λογοτεχνία, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι/ες πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία συγκειμένου, με σκοπό να τεκμηριώνουν τις προσωπικές θέσεις και ανταποκρίσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, ο/η μαθητής/-ήτρια αναμένεται να είναι σε θέση: - να εντοπίσει ποιο είναι, κατά τη γνώμη του/της, το θέμα του κειμένου - να καταγράψει το ερώτημα ή τα ερωτήματα που απορρέει/-ουν από τον τρόπο που χειρίζεται ο/η συγγραφέας το θέμα του/της - να αξιολογήσει ποιο από τα ερωτήματα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ίδιο/-α και σε αυτό να στηρίξει το ερμηνευτικό του/της σχόλιο. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να τεκμηριώνουν τις απαντήσεις τους με αναφορές στο κείμενο ή σε συγκεκριμένους κειμενικούς δείκτες.
Στο ΦΕΚ ορίζεται αναλυτικά η ύλη για όλα τα μαθήματα και των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού.
Δείτε αναλυτικά τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΓΕΛ
Δείτε αναλυτικά τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΕΠΑΛ
7. Συντελεστές βαρύτητας
Δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ οι Υπουργικές Αποφάσεις, με τις οποίες καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας των Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του.
Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%. Στις περιπτώσεις.
Όσον αφορά τις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.
Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή δύο ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Αναλυτικά:
Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, το ακαδημαϊκό έτος 2022- 2023 και εφεξής.
Δείτε το ΦΕΚ
Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής.
8. Ελάχιστη βάση Εισαγωγής
το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι υπογράφτηκε και αποστέλλεται προς δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο η αριθ.Φ.251/165669/A5/17-12-2021 Υπουργική Απόφαση στην οποία συγκεντρώνονται οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, καθώς και οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την συμμετοχή των υποψηφίων των πανελληνίων εξετάσεων 2022 για εισαγωγή στα ΑΕΙ και στις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές.
Οι συντελεστές ΕΒΕ θα ισχύσουν για τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις (πανελλήνιες 2022).
27 τμήματα αύξησαν τους συντελεστές της ΕΒΕ και 24 τμήματα τους μείωσαν. Οι μεταβολές αφορούν περίπου στο 10% των τμημάτων, συνεπώς δεν πρόκειται να αλλάξουν σημαντικά τα πράγματα.
Κάποια τμήματα μείωσαν την ΕΒΕ που τους στοίχισε, με εντυπωσιακότερο όλων το τμήμα Αρχιτεκτόνων Ξάνθης που έμεινε χωρίς κανένα εισακτέο από το Γενικό Λύκειο. Έτσι μείωσαν το συντελεστή του τμήματος από 1,1 σε 0,8. Έθεσαν, δηλαδή το μικρότερο δυνατό συντελεστή. Στο Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο μείωσαν τους συντελεστές από 1,1 σε 0,8, ενώ είχαν τη δυνατότητα να ορίσουν το 0,7.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση:
Αποφασίζουμε:
Την εκ νέου συγκέντρωση στην παρούσα απόφαση των συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και των συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, συμπεριλαμβανομένων και των συντελεστών που έχουν τροποποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) καθώς και της παρ. 7 του άρθρου 54 του ν.4777/2021 (Α’ 25) όπως προστέθηκε με το άρθρο 113 του ν.4842/2021 (Α’ 190), ως προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, ως ακολούθως:
Η απόφαση με τους συντελεστές βαρύτητας εδώ
9. Αλλαγές στην εισαγωγή στις Στρατιωτικές - Αστυνομικές Σχολές και στο Λιμενικό
Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια οι στρατιωτικές σχολές και τα σώματα ασφαλείας αποτελούν σταθερά πρώτες επιλογές για μεγάλο μέρος υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και για υψηλόβαθμους μαθητές. Ο βασικότερος προφανής λόγος είναι η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Μετά τις πρόσφατες αλλαγές με το νέο νομοσχέδιο για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαμορφώνεται νέο τοπίο και για αυτές τις σχολές. Συγκεκριμένα:
1. Εισαγωγή νέων τμημάτων στις στρατιωτικές σχολές στο μηχανογραφικό του 2022:
Στο 2ο πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών
- Ικάρων (ΣΙ)Μετεωρολόγων(ΜΤ)
- Ικάρων (ΣΙ) Έρευνας Πληροφορικής(ΕΠ)
Στο 4ο πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής
- Ικάρων (ΣΙ) Διοικητικών (Δ)
- Ικάρων(ΣΙ) Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ)
- Ικάρων (ΣΙ)Εφοδιαστών (Ε)
2. Οι προκαταρκτικές εξετάσεις ΠΚΕ (αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες) σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας, θα υλοποιούνται για πρώτη φορά φέτος την Άνοιξη (Μάρτιος- Απρίλιος) πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
- Όσον αφορά τις ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των ΠΚΕ των παραπάνω υποψηφίων καθώς και τις λοιπές λεπτομέρειες, θα καθορισθούν με τις σχετικές προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων (δηλ. το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη).
3. Για τις περισσότερες σχολές υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής είτε από το Γενικό Λύκειο, είτε από τα ΕΠΑΛ. ‘Ομως να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ότι οι παρακάτω συγκεκριμένες σχολές προσφέρονται μόνο από τα ΓΕΛ:
- Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας (1ο,2ο,4ο πεδίο)
- Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ και ΕΛ Ακτοφυλακής (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
- Σχολή Ανθυποπυραγών (1ο,2ο,3ο,4ο πεδίο)
- Στρατιωτικές Σχολές Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ) (1ο, 3ο, 4ο πεδίο)
- Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν)(3ο πεδίο)
- Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε)(2ο πεδίο)
- Σχολή Ναυτικών Δοκίμων(Σ.Ν.Δ)(2ο πεδίο)
- Σχολή Ικάρων (2ο πεδίο)
4. Από τις Πανελλήνιες του 2022 ισχύουν νέοι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα σε κάθε σχολή.
Για την ΣΣΑΣ Ιατρικής οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
Φυσική 25%, Χημεία 25%, Βιολογία 25%, Νεοελληνική Γλώσσα 25%.
Για το ΣΣΑΣ Οικονομικό οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
Νεοελληνική Γλώσσα 25%, Μαθηματικά 30%, Πληροφορική 20%, Οικονομικά 20%.
Για την Αστυφυλάκων οι συντελεστές βαρύτητας είναι:
1ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Αρχαία 20%, Ιστορία 30%, Λατινικά 20%
2ο πεδίο: Νεοελληνική Γλώσσα 30%, Φυσική 20%, Χημεία 20%, Μαθηματικά 30%.
5. Οι συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την συμμετοχή των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ κ.λπ.), στις Αστυνομικές Σχολές, στην Πυροσβεστική Ακαδημία και στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, όπως αυτοί προτάθηκαν από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και τα Συναρμόδια Υπουργεία και θα ισχύσουν για τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις (πανελλαδικές 2022), έχουν όπως παρακάτω:
6. Οι αλλαγές στην εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων (ΦΕΚ 257/31-12-2021)
Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η απόφαση για την τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος 4/1995 για την εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων με το σύστημα των γενικών εξετάσεων.
Πιο αναλυτικά:
Τροποποίηση διατάξεων π.δ. 4/1995 (Α΄ 1)
1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 1 του π.δ. 4/1995, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η προκήρυξη αποστέλλεται στις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, στo Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στα Επιτελεία των Κλάδων των Ε.Δ. και στα Αρχηγεία του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), στις Πρεσβείες και τα Προξενεία της Ελλάδας στο Εξωτερικό, διαμέσου του Υπουργείου Εξωτερικών και καταχωρίζεται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας «www. hellenicpolice.gr» και στην ιστοσελίδα «www.diavgeia.gov.gr», για την όσο το δυνατόν ευρύτερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων.».
2. Η παρ.1 του άρθρου 2 του π.δ. 4/1995, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι ιδιώτες υποψήφιοι για τις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας πρέπει να έχουν τα ακόλουθα προσόντα:
α. Να μην υπερβαίνουν το 26ο έτος της ηλικίας τους κατά την 31η Δεκεμβρίου του έτους διενέργειας των εξετάσεων.
β. Να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών που τους επιτρέπει τη συμμετοχή σε εξετάσεις για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), της χώρας.
γ. Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση, διαπιστούμενη από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή κατάταξης σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για την σωματική ικανότητα υποψηφίων των Σχολών Στρατού Ξηράς (κατεύθυνση Όπλων).
δ. Να έχουν σωματικά, ψυχικά και διανοητικά προσόντα, ανταποκρινόμενα στις απαιτήσεις του αστυνομικού έργου.
ε. Να έχουν πίστη στο Σύνταγμα, αφοσίωση στην πατρίδα και να μην πρεσβεύουν θρησκευτικές δοξασίες, που εμποδίζουν την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
στ. Να έχουν ανάστημα, το οποίο είναι τουλάχιστον ένα μέτρο και εβδομήντα εκατοστά (1,70 μ.) για τους άνδρες και τουλάχιστον ένα μέτρο και εξήντα τρία εκατοστά (1,63μ.) για τις γυναίκες, χωρίς υποδήματα.
ζ. Να μην έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα για τέλεση, απόπειρα ή κάθε μορφή συμμετοχής σε κακούργημα ή σε εγκλήματα ανυποταξίας, λιποταξίας, προσβολών του δημοκρατικού πολιτεύματος, προσβολών της διεθνούς υπόστασης της χώρας, προσβολών κατά της πολιτειακής εξουσίας, κατά των πολιτειακών και πολιτικών οργάνων, παραχάραξης νομίσματος και άλλων μέσων πληρωμής, πλαστογραφίας, ψευδούς κατάθεσης, ψευδούς καταμήνυσης, παράβασης καθήκοντος, ανθρωποκτονίας εκτός της προερχόμενης από αμέλεια, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, συκοφαντικής δυσφήμισης, κλοπής, υπεξαίρεσης, επικίνδυνης σωματικής βλάβης, συμπλοκής, εκβίασης, απάτης, απιστίας, δωροδοκίας, παράνομης βεβαίωσης ή είσπραξης δικαιωμάτων του Δημοσίου, ναρκωτικών, ζωοκλοπής, ζωοκτονίας, περί αλλοδαπών, περί αρχαιοτήτων, λαθρεμπορίας ή οποιουδήποτε άλλου εγκλήματος από δόλο τελεσθέντος, για το οποίο απειλείται στερητική της ελευθερίας ποινής τουλάχιστον τριών μηνών.
Υποψήφιοι/ες, οι οποίοι/ες έχουν παραπεμφθεί σε δίκη ή έχουν καταδικαστεί για κάποιο από τα ανωτέρω αδικήματα, μπορούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, αλλά δεν προσλαμβάνονται, αν, μέχρι το χρόνο έκδοσης της διαταγής πρόσληψης, δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη αθωωτική απόφαση.
Ο όρος καταδίκη περιλαμβάνει και την καταδίκη σε ποινικό σωφρονισμό για τα παραπάνω εγκλήματα.
η. Να μην έχουν στερηθεί οποτεδήποτε των πολιτικών δικαιωμάτων τους, έστω και αν έχει λήξει ο χρόνος που ορίστηκε για τη στέρησή τους. θ. Να μην έχουν τεθεί σε καμίας μορφής δικαστική συμπαράσταση (ΑΚ 1666 επόμενα).
ι. Να μην φέρουν στο σώμα τους δερματοστιξία (τατουάζ), η οποία είναι εξωτερικά εμφανής με την ενδυμασία (θερινή και χειμερινή στολή) και επιπλέον, λόγω του είδους των περιεχομένων σε αυτή απεικονίσεων, είτε αναιρεί την επιβαλλόμενη από το Σύνταγμα ουδετερότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου, είτε προκαλεί, κατά τρόπο ο οποίος δεν συνάδει προς την ιδιότητα και τα καθήκοντα αυτών.
ια. Να μην έχουν κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών ανεξάρτητα αν τους επιβλήθηκε ή όχι ποινή για την πράξη τους αυτή.
ιβ. Να μην έχουν αποβληθεί από τη Σχολή Αξιωματικών ή τη Σχολή Αστυφυλάκων.».
3. Το άρθρο 3 του π.δ. 4/1995, αντικαθίσταται ως εξής:
Η συνέχεια εδώ
7. Πανελλήνιες 2022: Αν δεν ξέρεις κολύμπι δεν μπαίνεις στο Λιμενικό- Αλλαγές και στο ύψος
Νέα, 2 η τροποποίηση της υπ’ αριθμ.: 2421.1/21777/2020/06-4-2020 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Καθορισμός των προσόντων, των προϋποθέσεων, των κατηγοριών των υποψηφίων, των κωλυμάτων κατάταξης και των διαδικασιών για την εισαγωγή στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων» (B΄ 1423), όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ.: 2421.1/21639/2021/26-3-2021 όμοια (Β΄ 1231), αναρτήθηκε στη Διαύγεια.
Υπενθυμίζεται ότι η ΚΥΑ που αναφέρεται (δείτε ΕΔΩ) προέβλεπε ότι οι λιμενικοί δεν πρέπει να φέρουν δερματοστιξία (τατουάζ), ή οπές από διάτρηση σώματος (piercing), σε εξωτερικά εμφανές σημείο του σώματός τους, κατά την περιβολή της στρατιωτικής στολής.
Οι αλλαγές
1. Το δεύτερο εδάφιο της περ. (στ) της παρ. 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται, ως ακολούθως:
«Ειδικά καθορίζεται ότι, οι άνδρες υποψήφιοι πρέπει να έχουν ανάστημα τουλάχιστον 1,70 μ. και οι γυναίκες τουλάχιστον 1,63 μ., αμφότεροι χωρίς υποδήματα.».
2. Στην παρ. 1 του άρθρου 2, προστίθεται περίπτωση (ιγ), ως ακολούθως:
«ιγ. Να γνωρίζουν κολύμβηση. Οι επιτυχόντες, μετά την κατάταξή τους στις Σχολές Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εντός δέκα (10) ημερών, εξετάζονται στην κολύμβηση με μέριμνα της οικείας Σχολής, από αρμόδια στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που ορίζονται με διαταγή του Διοικητή της Σχολής. Ειδικότερα, για τον έλεγχο στην κολύμβηση, οι νεοεισαχθέντες σπουδαστές υποχρεούνται να επιτύχουν, με μία προσπάθεια, το ελάχιστο όριο των πενήντα (50) μέτρων ελεύθερης κολύμβησης εντός χρόνου δύο (2) λεπτών, με δυνατότητα επανεξέτασης, για οποιονδήποτε λόγο, εντός τριάντα (30) ημερών από την κατάταξή τους και σε κάθε περίπτωση εντός του ίδιου έτους της αρχικής κατάταξης στην οικεία Σχολή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Σε περίπτωση αποτυχίας σπουδαστή στην κολύμβηση μετά και από επανεξέτασή του, συντάσσεται και υπογράφεται από τους εξεταστές σχετικό Πρακτικό, το οποίο εν συνεχεία υποβάλλεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ο εν λόγω σπουδαστής διαγράφεται από την οικεία Σχολή με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τη θέση του καλείται να αναπληρώσει, με την ίδια διαδικασία υποβολής στην αθλητική δοκιμασία της κολύμβησης, ο επόμενος ανά κατηγορία και κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά υποψήφιος, βάσει των πινάκων επιλαχόντων που κυρώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.»
3. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 6, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Για τον έλεγχο της αθλητικής επίδοσης κατά το στάδιο των προκαταρκτικών εξετάσεων, οι υποψήφιοι υποβάλλονται στα παρακάτω αγωνίσματα και υποχρεούνται να επιτύχουν τα όρια επίδοσης σε όλα (ήτοι και στα πέντε), σύμφωνα με τα ακόλουθα:
α. Δρόμος 100 μ. σε χρόνο 16΄΄ (μια προσπάθεια).
β. Δρόμος 1.000 μ. σε χρόνο 4΄ και 20΄΄ (μια προσπάθεια).
γ. Άλμα σε ύψος με φόρα τουλάχιστον 1,05 μ. (τρεις προσπάθειες).
δ. Άλμα σε μήκος με φόρα τουλάχιστον 3,60 μ. (τρεις προσπάθειες).
ε. Ρίψη σφαίρας (7,275 χλγ.) σε απόσταση τουλάχιστον 4,50 μ., ως μέσος όρος του αθροίσματος της καλύτερης επιμέρους επίδοσης με το δεξί και το αριστερό χέρι (τρεις προσπάθειες ανά χέρι).».
4. Η παρ. 11 του άρθρου 6 αντικαθίσταται, ως ακολούθως:
«Τα οριζόμενα στις ανωτέρω παραγράφους 9 και 10 ισχύουν αναλογικά και για τις περιπτώσεις υποψηφίων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που δηλώνουν προτίμηση και για Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.) ή/και του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.). Ειδικότερα, υποψήφιοι που υποβλήθηκαν στις προκαταρκτικές εξετάσεις των εν λόγω Σχολών και κρίθηκαν ικανοί σύμφωνα με τα κριτήρια του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., εφόσον ακολούθως υποβάλουν στην Επιτροπή παραλαβής και ελέγχου δικαιολογητικών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., την σχετική βεβαίωση ικανότητας που εκδίδει η ΕΛ.ΑΣ. ή το Π.Σ., θεωρούνται αυτοδικαίως ικανοί και για τις Σχολές του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και δεν προσέρχονται στις προκαταρκτικές εξετάσεις του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Πέραν των ανωτέρω, υποψήφιοι που πέτυχαν στις προκαταρκτικές εξετάσεις του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύνανται να λαμβάνουν Βεβαίωση για την επιτυχή συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., προκειμένου να την προσκομίζουν στην ΕΛ.ΑΣ. και το Π.Σ. κατά τα οριζόμενα στις Προκηρύξεις των εν λόγω Σωμάτων.».
5. Το δεύτερο εδάφιο της περ. (γ) της παρ. 1 του άρθρου 9 αντικαθίσταται, ως ακολούθως: «Ειδικά καθορίζεται ότι, οι άνδρες υποψήφιοι πρέπει να έχουν ανάστημα τουλάχιστον 1,70 μ. και οι γυναίκες τουλάχιστον 1,63 μ., αμφότεροι χωρίς υποδήματα.».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη