Με μια ανακοίνωση που δεν μασάει τα λόγια της και εκφράζει τις σκέψεις χιλιάδων υποψηφίων η Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) «αδειάζει» την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τα θέματα που επέλεξε σήμερα στη Φυσική των πανελλαδικών εξετάσεων 2024!
Η ΕΕΦ κάνει λόγο για θέματα «υπερπαραγωγή» που τρομοκρατούν τους μαθητές, ενώ τα μέλη της δηλώνουν ότι αισθάνθηκαν έκπληξη και απογοήτευση!
Η ΕΕΦ σημειώνει: "Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του".
Το alfavita.gr ήρθε σε επικοινωνία με έμπειρους φυσικούς Λυκείου που βαθμολογούν χρόνια γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων. Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι βαθμολογητές εκτιμούν ότι φέτος θα έχουμε μεγάλη πτώση των βαθμολογιών. Η εκτίμηση είναι ότι το ποσοστό που των γραπτών κάτω από τη βάση αναμένεται να είναι αρκετά πάνω από 50% στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ενώ το ποσοστό των άριστων γραπτών (18-20) αναμένεται κάτω από 10%. Ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση αναμένεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας!
Σχολιάζοντας τα θέματα που «έπεσαν» στο Action 25, ο Πύρος Δαμιανός, Φυσικός και μέλος ΟΕΦΕ, είπε: «Σήμερα για τη Φυσική ήταν μια άτυχη μέρα για τη θεματοδοσία. Τα θέματα ήταν απίστευτα πολλά».
Σε ερώτηση σχετικά με το ποια επιτροπή αποφασίζει για το πλήθος και τον «όγκο» των θεμάτων, απάντησε: «Υπάρχει επιτροπή του Υπουργείου που δεν ανακοινώνεται, δεν ξέρουμε, δεν το μαθαίνουμε ποτέ».
«Αδιάβατα» τα θέματα στη Φυσική
«Αν τα πάρουμε ένα-ένα, είναι όλα βατά, συζητήσιμα. Ο συνδυασμός τους όμως είναι ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα», εκτίμησε ο ειδικός για τον λόγο που τα θέματα ήταν δυσπρόσιτα.
«Όταν ένας έμπειρος καθηγητής θέλει πάνω από δύο ώρες για να το απαντήσει έτσι όπως πρέπει, ένας διαβασμένος μαθητής θέλει πάνω από τέσσερις ώρες», υπογράμμισε.
«Φταίνε αποκλειστικά οι θεματοδότες για αυτά τα θέματα. Έβαλαν μικρές "παγίδες", συνεπώς ο μαθητής έπρεπε να είναι προσεκτικός σε κάθε λέξη που διάβαζε και να απαντήσει πάρα πολλά πράγματα», πρόσθεσε.
Σχετικά με τον λόγο που διαμορφώθηκαν έτσι τα θέματα, ο κ. Δαμιανός είπε: «Θα ήθελα να ρωτήσω τον λύτη της επιτροπής σε πόση ώρα έκανε. Δεν ξέρω τους ανθρώπους που αποφασίζουν».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση