Τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, αναμενόταν όλο και περισσότεροι πολίτες να καθηλώνονται ολοένα και περισσότερο χρόνο μπροστά στις μικρές τους οθόνες. Κι όμως ουσιαστικά καταγράφηκε το ακριβώς αντίθετο φαινόμενο, καθώς χρονιά με τη χρονιά, μειωνόταν το χρονικό διάστημα που αφιερώναμε στην τηλεόραση, μέχρι που τις δύο τελευταίες χρονιές ουσιαστικά έχει επέλθει μια ισορροπία.
Τα... λιμνάζοντα νερά, όπως όλα δείχνουν, ήρθαν να ταράξουν για τα καλά οι πολιτικές εξελίξεις μέσα στην πρώτη μετεκλογική εβδομάδα. Οι κινήσεις της νέας κυβέρνησης τις πρώτες μέρες, οι επαφές και τα όσα επακολούθησαν τράβηξαν για τα καλά την προσοχή των τηλεθεατών. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, δεν ήταν μόνο περισσότεροι τηλεθεατές, αλλά και σημαντική αύξηση του μέσου ημερήσιου χρόνου μπροστά στο χαζοκούτι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι έκτακτες μεταδόσεις για τους νέους υπουργούς, την ορκωμοσία της κυβέρνησης, τα απανωτά ταξίδια, τις κρίσιμες συναντήσεις και τις δηλώσεις δεν προσέλκυσαν μόνο την προσοχή εκατοντάδων χιλιάδων τηλεθεατών, αλλά αυτήν την πρώτη μετεκλογική εβδομάδα (26/1-1/2/2015) ο μέσος χρόνος που αυτοί αφιέρωναν μπροστά στις μικρές τους οθόνες αυξήθηκε συνολικά κατά 23 λεπτά ημερησίως. Η σύγκριση βέβαια γίνεται με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρσι (27/1-2/2/2014) κατά την οποία όμως δεν είχαμε ιδιαίτερα γεγονότα. Αν κανείς έπαιρνε και μια τυχαία εβδομάδα πριν από τις εκλογές θα έβλεπε επίσης σημαντική άνοδο, καθώς οι κρίσιμες πολιτικές εξελίξεις οδηγούν όλο και περισσότερο τους πολίτες στις τηλεοράσεις τους.
Τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 56 λεπτά ημερησίως εμφανίζουν οι άνδρες άνω των 65 ετών που... χτυπούσαν κανονικότατα κάρτα, αφού καθηλώνονταν καθημερινά στους καναπέδες οκτώ ώρες και 17 λεπτά. Ακολουθούν οι γυναίκες ίδιας ηλικίας με αύξηση 43 λεπτά ημερησίως, οι οποίες όμως έβλεπαν περισσότερες ώρες τηλεόραση από τους άντρες φτάνοντας τις οκτώ ώρες και 45 λεπτά!
Στην τρίτη θέση με αύξηση 33 λεπτά ημερησίως έρχονται οι άνδρες ηλικίας 45-64 χρόνων που παρακολουθούσαν τηλεόραση πέντε ώρες και 44 λεπτά καθημερινά, ενώ ακολουθούν οι γυναίκες ίδιας ηλικίας που αφιέρωναν 28 λεπτά παραπάνω καθημερινά φτάνοντας τις επτά ώρες και 23 λεπτά.
Την πρώτη μετεκλογική εβδομάδα όμως, σε σύγκριση με την ακριβώς προηγούμενη είχαμε διαφορές και στα μερίδια των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας. Μικρή άνοδο εμφάνισε ο ΑΝΤ1, που από δεύτερος πέρασε στην κορυφή με τηλεμερίδιο 17,1%, αφήνοντας δεύτερο τον ALPHA (ήταν πρώτος την προηγούμενη εβδομάδα). Το κανάλι της Κάντζας είχε σημαντική μείωση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 16,9%. Στην τρίτη θέση με μικρή άνοδο παρέμεινε το MEGA (15,7%), αλλά τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου εμφάνισε ο ΣΚΑΪ.
Το κανάλι του Φαλήρου παρουσίασε αύξηση 2,1 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, με το μερίδιό του να φτάνει το 9,4% απειλώντας πλέον το STAR, το οποίο υπέστη καθίζηση κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 9,5%. Συνολική αύξηση παρουσίασε και η ΝΕΡΙΤ (Ν ΕΝΑ και Ν Plus), με το τηλεμερίδιό της να φτάνει κατά μέσο όρο το 6,9%, ενώ ακολούθησε με μείωση το Ε TV (3,8%).
Πηγή: efsyn.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη