Συνοδευμένος από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συμμετείχε σε σύντομη σύσκεψη με το πρυτανικό συμβούλιο του ιδρύματος. Επανέλαβε ότι η αναστολή των έξι τμημάτων του πανεπιστημίου από την Νίκη Κεραμέως «είναι μια άστοχη και εκδικητική απόφαση, όχι για την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά για το ίδιο το ίδρυμα».
Δήλωσε δε ότι αυτή η απόφαση «πρέπει να αποσυρθεί για το καλό του πανεπιστημίου, του τόπου και της νέας γενιάς». Προσέθεσε ότι «ο στόχος δεν είναι από μικροκομματική σκοπιμότητα να γκρεμίζει η κυβέρνηση ό,τι έχει κτίσει η προηγούμενη αλλά […] να δουλέψουμε για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και τη δημιουργία μιας προοπτικής για το μέλλον των νέων ανθρώπων».
«Έχω ιδία γνώση και εμπειρία από το πανεπιστήμιό σας μιας και στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής δίδαξε η σύζυγός μου» δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας και συμπλήρωσε ότι η ίδια έχει μια πολύ θετική εντύπωση για το πανεπιστήμιο, για τους φοιτητές του αλλά και για το επίπεδο σπουδών.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το πανεπιστήμιο μερικούς μήνες μετά την εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου που προέβλεπε τη συγχώνευση των δύο ιδρυμάτων.
«Σε λίγες ημέρες διευθετούμε τις τελευταίες λεπτομέρειες των διαδικασιών μετάβασης στη δημιουργία του νέου πανεπιστημίου και μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι είμαστε ένα μεγάλο δυνατό ακαδημαϊκό ίδρυμα, το 8o στην χώρα, με αξιοπρόσεκτη ακαδημαϊκή κοινότητα».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες της νέας πανεπιστημιούπολης στην Κοζάνη, το ίδρυμα θα διαθέτει πιο σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις.
Ανέφερε πως η άποψη της Συγκλήτου του ΠΔΜ είναι ότι πρέπει να συνεχιστεί η διεύρυνση του ιδρύματος με την ίδρυση των νέων τμημάτων τα οποία προέβλεπε ο ιδρυτικός νόμος της συγχώνευσης και των οποίων σήμερα αναστέλλεται η λειτουργία, ενώ εξέφρασε τις ισχυρές αντιρρήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας στο ενδεχόμενο θέσπισης της βάσης εισαγωγής του 10, καθώς αυτό θα σημάνει σημαντική συρρίκνωση του αριθμού των φοιτητών και άρα και των τμημάτων.
Εξέφρασε την πεποίθηση ότι στη διαδικασία της απολιγνιτοποίησης και της αλλαγής του οικονομικού μοντέλου στην Δυτική Μακεδονία, το Πανεπιστήμιο θα αποτελέσει έναν από τους πυλώνες ανάπτυξης με τη δική του συμβολή στην εκπαίδευση, την έρευνα και τη δημιουργία ενός διεθνούς επιστημονικού αποτυπώματος.
Μίλησε για τις πρωτοβουλίες του ιδρύματος που ενισχύουν τη διεθνοποίησή του με τη δημιουργία αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, τη συνεργασία με τους βόρειους βαλκανικούς γείτονες και την Κίνα, αναφέροντας ότι 2 από τα 11 συνολικά προγράμματα στη διακρατική συνεργασία Ελλάδας-Κίνας που εντάσσεται στην πρωτοβουλία One Belt-One Road, είναι του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Τέλος ο πρύτανης του ΠΔΜ ζήτησε από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, την κατ' εξαίρεση στήριξη του ιδρύματος σε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις και τις ανάγκες που θα προκύψουν από τη διαδικασία οικονομικής μετάβασης που βρίσκεται ήδη η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ο πρύτανης του ΠΔΜ - λάτρης του σκακιού ο ίδιος - προσέφερε στον Αλέξη Τσίπρα ένα βιβλίο για το σκάκι λέγοντας ότι με αυτό μεγάλωσαν γενιές νέων σκακιστών, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας του απάντησε ότι «δεν είναι τυχαίο που μου δίνετε αυτό το βιβλίο, γιατί υπό μια έννοια χρειάζεται στην πολιτική γιατί πρέπει να προβλέπουμε τις κινήσεις». Δήλωσε επίσης ότι το βιβλίο θα του χρησιμεύσει για τα μαθήματα σκακιού που έχει ξεκινήσει με τον γιο του.
ΑΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη