Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τους δήμους με νήπια εκτός τάξεων προσχολικής αγωγής.
Με πρωτοβουλία των τομεαρχών Παιδείας του κόμματος, Νίκου Φίλη και Μερόπης Τζούφη, κατατέθηκε ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 44 βουλευτές με την οποία καλούν τους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας να επενδύσουν πόρους και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να υλοποιηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή στους δήμους Αθηναίων, Ζωγράφου, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης στην Αττική και του δήμου Νεάπολης - Συκεών στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή τους τελευταίους δήμους όπου δεν εφαρμόζεται.
«Ο δήμος Αθηναίων παρουσίασε με τεράστια καθυστέρηση “σχέδιο” υλοποίησης, το οποίο όπως καταγγέλλουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων, “υπονομεύει, ευτελίζει και απαξιώνει την προσχολική αγωγή”, αφού προβλέπει κοντέινερ σε οικόπεδα και αυλές, επίταξη αιθουσών, μετακινήσεις και στοίβαγμα νηπίων σε 25άρια τμήματα - εν μέσω πανδημίας. Οι ευθύνες όμως δεν περιορίζονται στους δήμους, αφού η κυβέρνηση έχει ευθύνη να τους συνδράμει σε αυτή την κατεύθυνση, αφού δεν είναι δυνατόν για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά κάποια νήπια να μένουν εκτός τάξεων» τονίζουν οι βουλευτές.
Το κείμενο της ερώτησης:
Έχουν παρέλθει ήδη τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που θεσμοθετήθηκε με το άρθρο 33 του ν. 4521/2018 από τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση ως παιδαγωγική αναγκαιότητα, όμως ο Δήμος Αθηναίων εξακολουθεί να κωλυσιεργεί ως προς την εφαρμογή της. Υπενθυμίζεται ότι, κατά το πρώτο έτος εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, 2018-2019, εντάχθηκαν 184 δήμοι και με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής ανήλθε σε 298. Για τη διευκόλυνση εφαρμογής της προβλέφθηκε με το άρθρο 220 του ν. 4610/2019 η τοποθέτηση προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου σε κατάλληλους χώρους και για το περιορισμένο χρονικό διάστημα των τεσσάρων ετών με δυνατότητα παράτασης κατά δύο έτη, μετά την πάροδο του οποίου είναι υποχρεωτική η μετεγκατάσταση των μαθητών σε μόνιμες σχολικές δομές προσχολικής εκπαίδευσης είτε με ανέγερση είτε με μίσθωση.
Και ενώ κατά το σχολικό έτος 2020-2021 θα ήταν το καταληκτικό για την υπαγωγή όλων των δήμων στη υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, ελάχιστοι δήμοι δεν την εφαρμόζουν. Στην περίπτωση του Δήμου Αθηναίων η ευθύνη για τη μη εφαρμογής της βαραίνει την προηγούμενη, αλλά και την παρούσα Δημοτική Αρχή, η οποία όχι μόνο συνέχισε την απραξία της προηγούμενης αρχής, αλλά προσφάτως οδηγείται σε επιλογές που έχουν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις της σχολικής κοινότητας και καταμαρτυρούν την έλλειψη σχεδιασμού και την αδιαφορία για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για την ασφάλεια των νηπίων. Ενώ διέθεσε 2.000.000 ευρώ στον Μεγάλο Περίπατο, τώρα επιλέγει την πρόχειρη αναζήτηση αιθουσών χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας, τον χαρακτηρισμό ως «κενών» αιθουσών που με κόπους και θυσίες η σχολική κοινότητα έχτισε πάνω τους την προστιθέμενη αξία της δουλειάς κάθε σχολείου, όπως αίθουσες μουσικής, αίθουσες ένταξης ή τάξεις υποδοχής, προσφύγων, βιβλιοθήκες, αίθουσες πληροφορικής και πολλαπλών χρήσεων. Στο σχέδιο αυτό του Δήμου έντονα αντέδρασε η σχολική κοινότητα. Ενδεικτικά, επισημαίνεται ότι:
• Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 15ου ΓΕΛ Αθήνας, του 15ου Γυμνασίου Αθήνας και του 60ου Γυμνασίου Αθηνών, καθώς και η Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας διαμαρτύρονται για την χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση από τον Δήμο Αθήνας υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με την εγκατάσταση τριών οικίσκων στον αύλειο χώρο των σχολείων τους. Τονίζουν δε ότι σε περίοδο πανδημίας που απαιτεί την τήρηση αποστάσεων η πρόταση του Δήμου επιδεινώνει τις συνθήκες διαβίωσης των μαθητών και των εκπαιδευτικών και εγκυμονεί τον κίνδυνο σοβαρής υγειονομικής επιβάρυνσης. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα εξής: α) σε μια περιοχή με χαμηλό βιοτικό επίπεδο και με μαθητές που έχουν κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, η ύπαρξη επαρκούς αύλειου χώρου είναι ζωτικής σημασίας για τους μαθητές, β) η συνύπαρξη μαθητών προσχολικής ηλικίας με μαθητές λυκείου είναι επικίνδυνη και η προβλεπόμενη εγκατάσταση διαχωριστικού είναι αμφίβολης ασφάλειας, γ) η υλοποίηση του σχεδιασμού της προσχολικής θα επιβάλει την κοπή αιωνόβιων δέντρων δ) την ανάγκη σεβασμού της αισθητικής και του περιβάλλοντος χώρου καθώς το 15ο ΓΕΛ και τρεις τάξεις του 60ου Γυμνασίου στεγάζονται σε διατηρητέο κτίριο και οποιαδήποτε παρέμβαση προϋποθέτει και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού.
• Οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 27ου και 30ου Δημοτικών Σχολείων με το Πρακτικό 31/ 8-3-2021 Πρακτικό τονίζουν, κατ’ ακολουθία ενημέρωσης από κλιμάκιο μηχανικών του Δήμου Αθηναίων, ότι η διδακτική αίθουσα του ισογείου, η οποία λειτούργησε ως Τμήμα Ένταξης του 27ου Δ.Σ. και φέτος ως αίθουσα Covid-19 με αποτέλεσμα το Τμήμα Ένταξης του 27ου Δ.Σ. να μεταφερθεί και να συλλειτουργήσει με το Τμήμα Ένταξης του 30ου Δ.Σ., θα χρησιμοποιηθεί από το σχολικό έτος 2021-2022 ως αίθουσα των συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων.
• Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 72ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ» καταγγέλλει την πρόβλεψη του Δήμου τη δέσμευση μίας αίθουσας για 25 νήπια και προνήπια, ενώ δεν υπάρχει τέτοια διαθέσιμη αίθουσα, και την τοποθέτηση ενός κοντέινερ για άλλα τόσα παιδιά στο προαύλιό του.
• Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 81ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών με την από 23-3-2021 απόφασή του σε σχέση με την πρόσθεση του Δήμου Αθηναίων να χρησιμοποιήσει μία εκ των αιθουσών του σχολείου για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για τη φιλοξενία παιδιών αυτής της ηλικίας, όπως τουαλέτες, προαύλιος χώρος, ή ακόμα και ο χώρος ξεκούρασης.
• Το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών ζητά, μεταξύ άλλων, να δοθούν άμεσες λύσεις στο κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων του Δήμου με εξεύρεση κατάλληλων χώρων και να υπάρξει προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων και αντιτίθεται στην τοποθέτηση κοντέινερ σε ακατάλληλα προαύλια σχολείων. Επισημαίνουν δε ότι στο σχολείο τους συστεγάζεται και το 140ο νηπιαγωγείο με αποτέλεσμα, εκτός από το πρόβλημα του κοινού προαυλισμού, να χρησιμοποιείται ο χώρος της αίθουσας σίτισης του δημοτικού ως αίθουσα του νηπιαγωγείου και η αίθουσα εκδηλώσεων να έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας. Ακολούθως, όχι μόνο δεν πληρούνται οι ελάχιστες υγειονομικές προϋποθέσεις κατά την σίτιση, αλλά ούτε και οι βασικές εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την φοίτηση των προνηπίων και νηπίων.
• Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 162ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών με την από 8-3-2021 ομόφωνη απόφαση καταγγέλλει τη Δημοτική αρχή της Αθήνας που, εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία, αποφασίζει να καταργήσει την αίθουσα βιβλιοθήκης του σχολείου, ενδεχομένως και άλλων υποστηρικτικών δομών για να δημιουργήσει τμήμα νηπίων/προνηπίων στον πρώτο όροφο.
• Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 162ου Δ.Σ. Αθηνών διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση του σχολείου και την απαξίωση του κόπου και της δουλειάς ετών λόγω της πρόθεσης του Δήμου Αθηναίων να δεσμεύσει δύο αίθουσες του σχολείου που δεν περισσεύουν και λειτουργούν ως αίθουσα μουσικής και βιβλιοθήκη. Ο Σύλλογος τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η δημιουργία εγκεκριμένου χώρου σχολικής βιβλιοθήκης αξιοποιώντας τη δυνατότητα του Υπουργείου Παιδείας μέσα από το δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί ουσιαστικό εκπαιδευτικό παράγοντα, καθώς και απόρροια της ύπαρξης αίθουσας μουσικής είναι η δημιουργία σχολικής ορχήστρας και χορωδίας, η προαγωγή των μαθητών σε μουσικά σχολεία λόγω της ουσιαστικής εκπαίδευσης που παρέχεται, η συμμετοχή και οι διακρίσεις σε πανελλήνιους μουσικούς διαγωνισμούς, η μείωση της ενδοσχολικής βίας, η ενίσχυση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών να μετατραπεί το σχολείο για τους μαθητές με δυσλεξία, ΔΕΠΥ, πρόσφυγες, ρομά σε χώρο ευχάριστο και δημιουργικό.
• Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» με την από 29-3- 2021 απόφασή του καλεί τον Δήμο Αθηναίων να τοποθετηθεί άμεσα και να υλοποιήσει την από 30/11/2020 δέσμευση του Δημοτικού Συμβουλίου για την άμεση μεταστέγαση των39ου και 125ου νηπιαγωγείων σε χώρο που είναι χαρακτηρισμένος ως σχολικός χώρος και βρίσκεται επί της οδού Ηλέκτρας και Ιωαννίνων, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που δημιουργούνται τόσο από την παλαιότητα του ενοικιαζόμενου χώρου, την έλλειψη θέρμανσης και προαύλιου χώρου, όσο και από την επικινδυνότητα της απότομης μαρμάρινης σκάλας που συνδέει τους δύο ορόφους κι εξαιτίας της έχουν συμβεί πλείστα ατυχήματα στα νήπια που στεγάζονται στο συγκεκριμένο χώρο. Περαιτέρω, με την από 24-3-2021 επιστολή τους προς τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., στην Διεύθυνση Α’ Αθήνας, συντονιστές σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης της περιοχής μας καταγγέλλει τον Δήμο της Αθήνας που αποφάσισε να εγκαταστήσει 42 αίθουσες κοντέινερ σε 9 οικόπεδα, 16 αίθουσες κοντέινερ σε αυλές δημοτικών, να πάρει 26 αίθουσες από δημοτικά σχολεία που είναι απολύτως αναγκαίες για το εκπαιδευτικό έργο των Δ.Σ. και ακατάλληλες για χρήση από Νηπιαγωγεία, δημιουργώντας ακόμη και ζητήματα ασφάλειας για όλους τους μαθητές από την κοινή συνύπαρξη, την κοινή είσοδο, αποχώρηση και προαυλισμό των νηπίων και των μαθητών των δημοτικών σχολείων και απαιτεί να εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στον δήμο της Αθήνας το 2021-22 με όλες τις αναγκαίες και κατάλληλες υποδομές, χρηματοδότηση και προσωπικό.
• Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων που συστεγάζονται στο σχολικό συγκρότημα «ΜΙΧΑΗΛ ΝΟΜΙΚΟΣ» διαμαρτύρονται καθώς πληροφορήθηκαν από την Δ/νση Παιδικής Ηλικίας του Δήμου Αθηναίων ότι στον αύλειο χώρο του συγκροτήματος πρόκειται να τοποθετηθούν 4 οικίσκοι- containers ελαφρού τύπου για την υλοποίηση-στέγαση της δίχρονης Προσχολικής Εκπαίδευσης στον Δήμο Αθηναίων. Κατ’ ακολουθία επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι θα αποκοπεί, με περίφραξη, σημαντικό μέρος της αυλής, η οποία καθημερινά χρησιμοποιείται για τον αυλισμό και το μάθημα της Γυμναστικής από τα 2 πρωινά σχολεία και 500 μαθητές, κατά την πρωινή βάρδια, ο περιορισμός των μαθητών δεν ενδείκνυται εν μέσω πανδημίας, η συνύπαρξη μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου με μαθητές προσχολικής ηλικίας στον ίδιο χώρο, έστω και με περίφραξη, είναι δυσλειτουργική και δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μικρών μαθητών, θα δυσχεράνει η πρόσβαση στις τουαλέτες του Γυμνασίου και θα δημιουργηθούν ημίκλειστοι χώροι, στενωποί και γωνίες, τόσο μπροστά στις τουαλέτες, όσο και σε άλλους χώρους της αυλής, που ευνοούν την εκδήλωση κάθε είδους παραβατικών δράσεων, κατά την ώρα λειτουργίας των σχολείων και πολύ περισσότερο το βράδυ και κατά την περίοδο των διακοπών, το πρόσφατα διαμορφωμένο παρτέρι κατά μήκος της Μιχαήλ Νομικού, έκτασης 170 τ.μ., το οποίο αποτελεί έργο των μαθητών των Σχολείων, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πρασίνου της 6ης Δημ.Κοιν. του Δ.Α, την μοναδική ανάσα πρασίνου σε μια τσιμεντόκτιστη αυλή και είναι χώρος Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, μοναδική ευκαιρία να ασχοληθούν οι μαθητές με το πράσινο, καθημερινό καταφύγιο στην προσπάθεια των μαθητών μας να αναζητήσουν λίγη σκιά και δροσιά τις ώρες των διαλειμμάτων, θα αποκοπεί από τα σχολεία ή θα καταστραφεί. Περαιτέρω οι Σύλλογοι προτείνουν την αναζήτηση για μίσθωση κενών κτιρίων στην περιοχή, κατάλληλων για τη διαμόρφωση σχολείων προσχολικής εκπαίδευσης, την αξιοποίηση του κτιρίου της οδού Λέλας Καραγιάννη, που ανήκει στο Δήμο Αθηναίων, τη διερεύνηση της προοπτικής μίσθωσης του κτιρίου Αχαρνών και Μαρασλή, το οποίο ανήκει στην Φιλεκπαιδευτική Εταιρία.
Στο πλαίσιο αυτό η Ανοικτή Πόλη έχει προτείνει στη Δημοτική Αρχή να αξιοποιήσει το κτιριακό απόθεμα που ανήκει στο Δήμο, αλλά και να το διευρύνει, όπου αυτό είναι απαραίτητο και εφικτό. Συγκεκριμένα, έχει αναφερθεί σε χώρους που ανήκουν στο Δήμο και είναι χαρακτηρισμένοι για χρήση σχολικής στέγης, όπως ο χώρος του πρώην εργοστασίου ΒΟΤΡΥΣ, σε χώρους που βρίσκονται σε προνομιακές θέσεις δίπλα σε υφιστάμενα σχολεία, όπως το αδόμητο οικόπεδο δίπλα από το 162 Δ.Σ. Αθηνών, όπως στην 5η Δημοτική Κοινότητα μπορεί να αξιοποιηθεί η ΕΡΙΟΥΡΓΙΑ, σε οικόπεδα που η Δημοτική Αρχή αφήνει να χάνονται, όπως το οικόπεδο στην Ευρυδάμαντος που, ενώ ήταν ώριμο προς απαλλοτρίωση, ο Δήμος αποφάσισε να μην το αποκτήσει και να το επιστρέψει στους ιδιοκτήτες προς ανοικοδόμηση.
Επειδή ο Δήμος Αθηναίων, τη στιγμή που, εν μέσω πανδημίας, η ανάγκη για ολιγομελή τμήματα, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και καλύτερο προαυλισμό είναι πιο επιτακτική από ποτέ, αυξάνει τον μαθητικό πληθυσμό, αδιαφορεί παντελώς για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για την ασφάλεια των νηπίων/προνηπίων προτείνοντας αίθουσες που βρίσκονται σε ορόφους και που καθιστούν την χρήση σκάλας υποχρεωτική, τοποθετούν κοντέινερ μέσα στα προαύλια των σχολείων συρρικνώνοντας τους χώρους αυτούς, επιτάσσει αίθουσες που λειτουργούν ως βιβλιοθήκες, αίθουσες μουσικής κ.λ.π, δεν εξασφαλίζει επαρκείς χώρους υγιεινής, επιτρέπει επί της ουσίας τη συνύπαρξη μαθητών διαφορετικών ηλικιών, και εν τέλει προχωρά με το πρόγραμμά του στην περαιτέρω υποβάθμιση των ήδη παλιών κτιριακών υποδομών.
Επειδή ο Δήμος της Αθήνας οφείλει να προβεί στην κτιριακή αναβάθμιση όλων των σχολείων και να φροντίσει έγκαιρα για την δόμηση με σύγχρονους και ασφαλείς όρους για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε χώρους όπως υποδεικνύουν και οι σύλλογοι διδασκόντων και το γονεϊκό κίνημα.
Επειδή με το άρθρο 34 του ν. 4704/2020 ανεστάλη μέχρι την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 η έναρξη εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για τους Δήμους Αθηναίων, Ζωγράφου, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης Αττικής και Νεάπολης-Συκεών Θεσσαλονίκης. Επειδή τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση σε συνθήκες που εγγυώνται την υγιή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε α) να ληφθούν υπόψη οι καταγγελίες και οι προτάσεις των ανωτέρω φορέων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων κατά την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης και β) να λειτουργήσει κατά το νέο σχολικό έτος η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στο Δήμο Αθηναίων κατά τρόπο που να μη διαταράσσει και να μην απαξιώνει την σχολική ζωή και να διασφαλίζει την ψυχοσωματική υγεία των νηπίων;
2. Ποιος είναι ο προγραμματισμός του Δήμου Αθηναίων για την υποχρεωτική εντέλει εγκατάσταση των μαθητών σε μόνιμες σχολικές δομές προσχολικής εκπαίδευσης είτε με ανέγερση είτε με μίσθωση κτιρίων που θα τηρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές;
3. Ποιες είναι οι ανάγκες στους Δήμους Ζωγράφου, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης Αττικής και Νεάπολης-Συκεών Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης; Θα εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στους προκείμενους δήμους το σχολικό έτος 2021-2022, με πόσες και με ποιες αίθουσες, ποιος είναι εν γένει ο σχετικός προγραμματισμός;
4. Ποιο είναι το ύψος του ποσού που έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2021-22 στους πέντε εναπομείναντες Δήμους;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Φίλης Νίκος
Ζαχαριάδης Κώστας
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Λευτέρης
Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη Γ
ιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιάνος Διονύσης
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη