Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας μετά τη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ανακοίνωσε ότι προχωρά σε 15.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση σε βάθος τριετίας. Σύμφωνα με τον υπουργό την επόμενη σχολική χρονιά πρόκειται να διοριστούν 4.500 εκπαιδευτικοί στην ειδική αγωγή. Τη χρονιά 2020-21 θα διοριστούν 5.250 και ο ίδιος αριθμός θα διοριστεί τη χρονιά 2021-22.
Ο επικοινωνιακός χαρακτήρας της συγκεκριμένης κίνησης από την πλευρά του υπουργείου είναι δύσκολο να κρυφτεί. Την υπόσχεση ότι θα γίνουν χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί την έχουμε ξανακούσει , από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τουλάχιστον τρεις φορές στο παρελθόν. Αυτό όμως που έχουμε δει στην πράξη είναι η επιμονή στις πολιτικές των μηδενικών διορισμών. Φέτος βαδίζουμε αισίως στην ένατη συνεχόμενη χρονιά χωρίς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
Το ότι η νέα εξαγγελία γίνεται σε μια προεκλογική στιγμή, δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης.
Η πρόβλεψη κονδυλίου στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2019 για την πραγματοποίηση των 4.500 διορισμών στην ειδική αγωγή είναι αποτέλεσμα της πίεσης του κινήματος και των κινητοποιήσεων των αναπληρωτών. Δεν πανηγυρίζουμε και σε καμία περίπτωση δεν επαναπαυόμαστε νιώθοντας δικαιωμένοι. Τόσο οι 4.500 όσο και ο συνολικός αριθμός των διορισμών που ανακοίνωσε το υπουργείο υπολείπεται κατά πολύ των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης. Ακόμη και αν υλοποιηθούν, πρόκειται να καλύψουν λιγότερο από το μισό των 35.000 κενών θέσεων που προέκυψαν όλα αυτά τα χρόνια. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων από τους 23.000 που δουλεύουν ως αναπληρωτές δεν θα διοριστούν. Το αίτημα έτσι των αναπληρωτών συναδέλφων για διορισμό όλων δεν ικανοποιείται. Δίνοντας επίσης σε αυτό το σχεδιασμό βάθος τριετίας σημαίνει ότι σε αυτό το διάστημα θα προκύψουν και νέα κενά τα οποία θα μείνουν ακάλυπτα.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει ένα νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, αφήνοντας ανοιχτό ότι εκτός από την ημερομηνία απόκτησης του πτυχίου και την προϋπηρεσία θα συμπεριληφθούν και επιπλέον κριτήρια όπως τίτλοι σπουδών, μεταπτυχιακά κ.α. το λεγόμενο «προσοντολόγιο». Η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει τεράστιες ανακατατάξεις και αδικίες στους πίνακες των αναπληρωτών, θα επιβάλλει συνθήκες κανιβαλισμού στον κόσμο της αδιοριστίας και θα νομιμοποιήσει το εμπόριο μεταπτυχιακών που γίνεται από ορισμένα πανεπιστήμια. Θα αμφισβητήσει ευθέως το πτυχίο και την προϋπηρεσία, το μόχθο δηλαδή χιλιάδων συναδέλφων που γυρίζουν τις εσχατιές της χώρας, κρατώντας όρθια την εκπαίδευση αναμένοντας το μόνιμο διορισμό τους. Θα διαμορφώσει διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες στους πίνακες των αναπληρωτών, σπάζοντας τη συλλογικότητά τους, ανακυκλώνοντας την ανεργία τους και τερματίζοντας την δυνατότητα τους να διεκδικούν μόνιμους διορισμούς.
Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αγωνία χιλιάδων συναδέλφων αναπληρωτών για να απορρυθμίσει ακόμη περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις υπονομεύοντας τη συλλογική διεκδίκηση για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Για μια ακόμη φορά μεταθέτει τους διορισμούς αφήνοντας μέχρι τότε τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς.
Σε καμία περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από τις κυβερνητικές υποσχέσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι να ξεδιπλώσουμε τους αγώνες μας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών.
- Καλούμε σε συμμετοχή σε στάση εργασίας την Παρασκευή 19/10 τις ώρες 11πμ-2μμ και 1μμ- 4μμ.
- Καλούμε συγκέντρωση στις 12:30μμ στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα με μοναδικά κριτήρια την ημερομηνία λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία.
- Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Καμία απόλυση αναπληρωτή
- Διασφάλιση της ώρας σίτισης ως διδακτικής
- Καμία αύξηση ωραρίου
- Άμεση απόσυρση του ΠΔ 79 και των Υπουργικών Αποφάσεων για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο.
- Όχι στην αξιολόγηση – αξιολόγηση σχολικής μονάδας.
- Απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το Ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο.
- Καμιά συγχώνευση - κατάργηση τμήματος, σχολείου και νηπιαγωγείου.
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 1/20 για το Δ. Σχολείο και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις
- Μαζικές προσλήψεις νηπιαγωγών και δημιουργία υποδομών ίδρυση νέων νηπιαγωγείων για να γίνει εφικτή η νομοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης και να καλύπτονται όλα τα παιδιά 4-6 ετών.
- Αντισταθμιστικό ολοήμερο νηπιαγωγείο με συνεχές και ενιαίο πρόγραμμα χωρίς κληρώσεις και αποκλεισμούς.
- Στήριξη της Ειδικής Αγωγής ένα παιδί ανά εκπαιδευτικό στην παράλληλη στήριξη.
- Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
- Ιδιαίτερη μέριμνα (τάξεις υποδοχής διορισμός εκπαιδευτικών, κλπ) για τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων
Για το Δ.Σ.
O Πρόεδρος Ο Ειδικός Γραμματέας
Σεραφείμ Ρίζος Ζορμπάς Αχιλλέας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη