Η καταγγελία της ΕΛΜΕ που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 23-3-2016, επειδή δημιουργεί εντυπώσεις σ΄όσους αναγνώστες δεν γνωρίζουν τα συγκεκριμένα γεγονότα, θα ήθελα για ενημέρωσή τους να επισημάνω τα παρακάτω.
Στις 4-2-2016, ημέρα πανελλαδικής απεργίας, γύρω στις 9:00 π.μ. τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενημέρωσαν τη Διεύθυνση για τα ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών. Στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας από 33 εκπαιδευτικούς δήλωσαν συμμετοχή 6, συνεπώς το σχολείο μπορούσε να λειτουργήσει με επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών. Στις 9:30 περίπου η διεύθυνση ενημερώθηκε από τους διευθυντές του Γυμνασίου Ζαλόγγου και 1ου ΕΠΑΛ ότι τα σχολεία τους τελούν υπό κατάληψη από τους μαθητές. Οι απεργοί καθηγητές δήλωσαν στη Διεύθυνση των σχολείων τους την πρόθεσή τους να απεργήσουν πριν ακόμη αρχίσει το ωράριο λειτουργίας του σχολείου τους, ενώ η κατάληψη των σχολείων εκδηλώθηκε από τους μαθητές μιάμιση ώρα αργότερα. Άρα και τα δύο σχολεία με την έναρξη της σχολικής ημέρας, παρ` ότι απεργούσαν ορισμένοι καθηγητές, ήταν σε λειτουργία.
Ο κάθε Διευθυντής Εκπαίδευσης, εφ΄όσον τα δύο σχολεία δήλωσαν κατάληψη, οφείλει, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες, να ζητήσει οι σύλλογοι διδασκόντων των δύο σχολείων να συνεδριάσουν και να προτείνουν τρόπο αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών. Το Γυμνάσιο Ζαλόγγου το έπραξε.
Στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας ο σύλλογος διδασκόντων συνεδρίασε δύο φορές και κατέληξε σε δύο προτάσεις: αρχικά «Να μη γίνει αναπλήρωση των μαθημάτων, διότι εκείνη την ημέρα είχε προκηρυχθεί απεργία από την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ …» και στη συνέχεια «Να γίνει αναπλήρωση με την πραγματοποίηση μαθημάτων στις 24-3-2016, εορτή της 25ης Μαρτίου».
Γεννά πολλά ερωτήματα η διαδικασία που ακολουθήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας και η διάσταση που δόθηκε στο θέμα αυτό από την ΕΛΜΕ της αναπλήρωσης των χαμένων λόγω κατάληψης διδακτικών ωρών, καθόσον το ζήτημα αυτό δεν απασχόλησε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο σχολείο, αφού καταλήψεις στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας και διαδικασία αναπλήρωσης ωρών εξ αιτίας καταλήψεων εφαρμόζεται επί σειρά ετών. Επιλέον η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι έμπειροι και τη γνωρίζουν. Ο σύλλογος διδασκόντων δεν διαπραγματεύεται με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας αν θα αναπληρώσει ή όχι τις διδακτικές ώρες, ούτε νομοθετεί αλλά προτείνει τον τρόπο αναπλήρωσής τους. Αυτό είναι πάγια τακτική και καθήκον του συλλόγου και δεν μπορεί να εξαρτηθεί η εφαρμογή ή μη των νόμων και των εγκυκλίων από τις διαθέσεις και τις ιδεολογικές ή πολιτικές απόψεις του καθενός.
Τελικά, ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου αποφάσισε την αναπλήρωση των μαθημάτων με την πραγματοποίηση μαθημάτων και εορτασμού της 25ης Μαρτίου στις 24-3-2016, πρακτική που προβλέπεται από την εκπαιδευτική νομοθεσία και αυτό πραγματοποιήθηκε τελικά από το σχολείο. Στις 22-3-2016 το απόγευμα σε συνεδρίασή του το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εγκρίνει με οριακή πλειοψηφία και δημοσιεύει την καταγγελία. Ερωτήματα που εγείρονται για την ενέργεια αυτή:
Α) Πόσο ειδικό βάρος έχει η συλλογιστική και πόση παιδαγωγική εγκυρότητα έχει η πρόταση στην καταγγελία ότι, αφού «από την αρχή του σχολικού έτους έχουν χαθεί εκατοντάδες ώρες γιατί επιμένεις να αναπληρώσουμε τις ώρες που χάθηκαν, λόγω κατάληψης»;
Το ότι εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών έχουν χαθεί διδακτικές ώρες αποτελεί λόγο για μεγαλύτερη προσπάθεια όλων να μη χαθεί καμία περαιτέρω ώρα και όχι για να χαθούν και άλλες.
Β) Είναι στοιχειώδης δημοκρατική πρακτική όταν ένα συλλογικό όργανο (ΕΛΜΕ Πρέβεζας) συζητάει ένα θέμα να καλεί όσους πρόκειται να καταγγείλει να τους ακούσει, ώστε όλα τα μέλη να έχουν άμεση ενημέρωση επι του θέματος. Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ δεν κάλεσε ούτε το Διευθυντή Εκπαίδευσης, ούτε τον αιρετό, αλλά ούτε καν το Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Πρέβεζας. Διετέλεσα και εγώ μέλος στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και παίρναμε αποφάσεις μετά από πολύ εξέταση και περισυλλογή.
Επιπλέον, ως Διευθυντής Εκπαίδευσης στις 22-3-2016 απάντησα σε ερώτημα συναδέλφισσας διδάσκουσας στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, που ερωτούσε για ποιο λόγο να κάνει αναπλήρωση ωρών αφού είχε δηλώσει απεργός στις 4-2-2016 (η απάντηση εστάλη το πρωί χωρίς να γνωρίζω ότι το απόγευμα θα ετίθετο θέμα στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ), την οποία κοινοποίησα και προς το Διευθυντή του σχολείου. Η απάντηση, αφού αναγνωρίζει προφανώς το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας και μνημονεύει τις διατάξεις που επιβάλλουν την αναπλήρωση των ωρών, καταλήγει ως εξής «…για να μη διαφαίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση σύγκρουση συνδικαλιστικών με υπηρεσιακά καθήκοντα, θα μπορούσε ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου σας να διαφορφώσει το ωρολόγιο πρόγραμμμα της 24ης Μαρτίου, ημέρα που ορίστηκε για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, έτσι ώστε να εξαιρεθούν όσοι διδάσκοντες απήργησαν την ημέρα κατάληψης του σχολείου».
Τα παραπάνω για ενημέρωση της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ας αφήσουμε αυτούς να κρίνουν συμπεριφορές, την υπευθυνότητα και την σοβαρότητα με την οποία καθένας χειρίζεται τα ζητήματα ευθύνης του.
Με τιμή
Δρ. Κων/νος Καμπουράκης – Φυσικός
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη