Πραγματοποίηση «εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για εξοικείωση με τις κοινωνικές επιχειρήσεις» προωθεί το υπουργείο Παιδείας
Συνεχίζεται, πυκνώνει αλλά και επικαιροποιείται για να προσαρμόζεται στις ανάγκες του συστήματος η - ιδεολογική αλλά όχι μόνο - παρέμβαση με στόχο τις μικρές ηλικίες μέσα από προγράμματα που καλλιεργούν την «επιχειρηματικότητα» και άλλες «αξίες» του μεγάλου κεφαλαίου μέσα από το σχολείο. Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Παιδείας, στις 18 Γενάρη, με έγγραφό του προς τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, προτείνει δραστηριότητες «με στόχο την ανάπτυξη της καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας», θυμίζοντας παράλληλα πως «τρέχει» ο διαγωνισμός επιχειρηματικότητας του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων» για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Σας ενημερώνουμε ότι για το τρέχον σχολικό έτος προτείνεται η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με στόχο την εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις βασικές αρχές της οικονομίας και την έννοια της κοινωνικής επιχείρησης (η οποία έχει στόχο να καλύψει κοινωνικές ανάγκες, λειτουργώντας ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός)», σημειώνει στο 6554/Δ7 έγγραφο, με ημερομηνία 18 Γενάρη, το υπουργείο Παιδείας, που αναπαράγει και όλη τη σχετική προπαγάνδα που συνοδεύει την «κοινωνική οικονομία»: «Σκοπός των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων είναι να αναδείξουν την κοινωνική προσφορά και την ικανοποίηση των αναγκών της κοινωνίας ως κύριους στόχους της καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, πάντα με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον». Επίσης, «να ωθήσουν τους/τις μαθητές/τριες στην αναζήτηση καινοτόμων λύσεων και στην ανάληψη κοινωφελών πρωτοβουλιών, ώστε να συνειδητοποιήσουν τη δυνατότητά τους να συντελούν στην οικονομική πρόοδο και στην πραγματοποίηση θετικών κοινωνικών αλλαγών».
Προτείνεται, δε, οι δραστηριότητες να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ή να ενταχθούν σε πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά προγράμματα ή στο μάθημα «Ερευνητικές Εργασίες» των Α' και Β' τάξεων των Λυκείων, καθώς και στο πλαίσιο συγκεκριμένων μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ.
Προωθώντας την «κοινωνική οικονομία»
Η «κοινωνική» επιχειρηματικότητα, που τώρα μπαίνει και με επίσημο τρόπο στη... σχολική ύλη, έχει πολλαπλούς στόχους. Στο πλαίσιό της δημιουργούνται επιχειρήσεις, με τον αποπροσανατολιστικό προσδιορισμό «κοινωνικές», που, μεταξύ άλλων, έρχονται να «απαλλάξουν» το κράτος από την ευθύνη για τομείς και υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα, πάνω στο έδαφος και της υποχρηματοδότησης. Δημιουργώντας έτσι και αντίστοιχη συνείδηση στους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, για να θεωρούν ότι δε μιλάμε για δικαιώματα που πρέπει να διασφαλίζονται με ευθύνη του κράτους αλλά για «υπηρεσίες», λειτουργώντας βέβαια και ως «όχημα» στα νέα πεδία κερδοφορίας που ανοίγονται για το κεφάλαιο σε τομείς όπως είναι η Παιδεία, η Υγεία, η Πρόνοια. Γι' αυτό και οι επιχειρήσεις αυτές δρουν δίπλα και συμπληρωματικά στις μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες και «τρέφονται» από την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών υπηρεσιών.
Παράλληλα, η προπαγάνδα της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως και της ΕΕ, στοχεύει να αναδείξει τον τομέα της «κοινωνικής» οικονομίας ως δήθεν διέξοδο για τους ανέργους, καλλιεργώντας την αυταπάτη ότι μπορούν να μετατραπούν σε επιχειρηματίες είτε συμμετέχοντας σε «κοινωνικές» επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα παροχής υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα είτε αναλαμβάνοντας τη λειτουργία επιχειρήσεων που έχουν κλείσει. Ενας από τους στόχους αυτής της αυταπάτης είναι να προωθήσει την αντίληψη ότι οι εργάτες δε χρειάζεται να οργανώσουν την πολιτική τους πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, να συγκρουστούν δηλαδή με την αιτία που γεννά και την ανεργία, αλλά ότι μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους με «έξυπνες ιδέες» και «καλύτερη διαχείριση», φτιάχνοντας «κοινωνικές επιχειρήσεις» μέσα στον καπιταλισμό. Η ίδια η πείρα, βέβαια, έχει καταρρίψει επανειλημμένα τους μύθους αυτούς στην Ελλάδα και διεθνώς.
Σε αυτά τα σχέδια η κυβέρνηση, η οποία προχωρά συνολικά το ζήτημα των «κοινωνικών επιχειρήσεων» ένα βήμα παραπέρα, προσπαθεί να στρατεύσει εργαζόμενους και ανέργους και, σήμερα, απευθύνεται και στα παιδιά τους παρουσιάζοντας τις μπίζνες διανθισμένες με... ευγενείς στόχους, γνωρίζοντας πως τους νέους ανθρώπους αγγίζουν τα ζητήματα της αλληλεγγύης και προσφοράς, επιχειρώντας να εγκλωβίσει τις νεανικές συνειδήσεις και την αμφισβήτηση των νέων σε ανώδυνα για το σύστημα κανάλια.
Σε ευθυγράμμιση με τις επιλογές για την ανάπτυξη της κερδοφορίας βρίσκονται και οι προτεινόμενες δραστηριότητες για ανάπτυξη της «καινοτομίας», η οποία για την ΕΕ ορίζεται ως ιδέα που καταλήγει σε εμπορεύσιμο προϊόν ή υπηρεσία, ως «αλλαγή που επιταχύνει και βελτιώνει τον τρόπο δημιουργίας, ανάπτυξης και πρόσβασης σε νέα προϊόντα, υπηρεσίες, βιομηχανικές διαδικασίες και υπηρεσίες», στηρίζοντας, δηλαδή, στο πλαίσιο του σημερινού καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, από την οποία τελικά χαμένοι βγαίνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
«Κοινωνική αλλαγή» μέσω επιχειρηματικότητας
Τους ίδιους στόχους υπηρετεί και ο διαγωνισμός που με την ίδια εγκύκλιό του υπενθυμίζει το υπουργείο Παιδείας, που ενημερώνει ότι το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ / Junior Achievement Greece) έχει εξαγγείλει διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας για μαθητές και μαθήτριες της Γ' τάξης Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, ο οποίος εστιάζει στην έννοια της «κοινωνικής επιχείρησης». Οπως αναφέρεται στο σχετικό σύνδεσμο στο ίντερνετ, το πρόγραμμα «Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας» (Social Innovation Relay) υλοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο από τον Οργανισμό Junior Achievement, και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15 - 18 ετών (Γ΄ Γυμνασίου και Λυκείου).
«Πρόκειται για ένα διαδραστικό, διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο έτσι ώστε να ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και παράλληλα να τους δώσει τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξουν για να γίνουν κοινωνικά υπεύθυνοι επαγγελματίες στο μέλλον», σημειώνεται στο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, που υπογραμμίζει πως «ο διαγωνισμός υποστηρίζεται και από εθελοντές - στελέχη επιχειρήσεων».
Στο σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του ΣΕΝ αναφέρεται πως «μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία: Να κατανοήσουν σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις. Να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τις κοινωνικές προκλήσεις στο περιβάλλον τους. Να μπορέσουν να αναγνωρίσουν υπάρχουσες δράσεις κοινωνικής καινοτομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας και να εισαχθούν στις αρχές του κοινωνικού επιχειρείν. Να αναπτύξουν και βελτιώσουν τις παρακάτω δεξιότητες: ΙΤ skills, Ομαδική Εργασία, Επικοινωνία, Δεξιότητες Παρουσίασης, Αυτοπεποίθηση, Κριτική και Δημιουργική σκέψη». Δεξιότητες, δηλαδή, που, όπως έχουμε περιγράψει και σε προηγούμενα άρθρα μας, καλλιεργούνται συστηματικά από το εκπαιδευτικό σύστημα και από διάφορα κανάλια, έτσι ώστε οι μελλοντικοί εργαζόμενοι να «ασπάζονται» τους στόχους της καπιταλιστικής κερδοφορίας και «ανταγωνιστικότητας» και να έχουν την ικανότητα να συμβάλλουν πιο αποτελεσματικά στους στόχους αυτούς.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη