Thumbnail

Παιδιά – εργάτες , ακόμη και επτά ετών, δουλεύουν πάνω από 12 ώρες την ημέρα, σε ορυχεία της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό για την εξόρυξη κοβαλτίου το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως σε smartphones κια υπολογιστές μεγάλων εταιριών όπως η Apple, η Microsoft, η Samsung και η Sony.

Σύμφωνα με αποκαλυπτική έρευνα της Διεθνούς Αμνηστίας, παιδιά κουβαλούν καθημερινά βαριά φορτία στα ορυχεία, ώστε να κερδίσουν ένα μέχρι δύο δολάρια την ημέρα.  Με βάση στοιχεία της UNICEF, το 2014, περίπου 40.000 παιδιά εργάζονταν σε ορυχεία σε όλη τη νότια ΛΔΚ, πολλά από αυτά εξορύσσοντας κοβάλτιο.

Θανατηφόρα ορυχεία και παιδικη εργασία

Ο Πολ, ένας 14χρονος που έχει χάσει τους γονείς του, ξεκίνησε την εξόρυξη κοβαλτίου όταν ήταν 12 ετών. «Περνούσα 24 ώρες κάτω στις σήραγγες. Εφτανα το πρωί και έφευγα το επόμενο πρωί. Εκανα την ανάγκη μου μέσα στις σήραγγες. Η θετή μητέρα μου σχεδίαζε να με στείλει στο σχολείο, αλλά ο θετός πατέρας μου δεν το ήθελε. Με εκμεταλλεύτηκε στέλνοντάς με στο ορυχείο», είπε ο ανήλικος στα στελέχη της οργάνωσης.

Πολλά παιδιά είπαν στα στελέχη της οργάνωσης ότι έχουν υποστεί ξυλοδαρμό από τους φρουρούς ασφαλείας των εταιρειών εξόρυξης κοβαλτίου και αναγκάζονται να πληρώνουν «πρόστιμα» σε αστυνομικούς που στέλνονται στα ορυχεία από κρατικούς αξιωματούχους για να αποσπούν χρήματα και να εκφοβίζουν τους εργαζόμενους.

Αλλά και μεταλλωρύχοι που δουλεύουν σε περιοχές, από τις οποίες αγοράζει κοβάλτιο η ΛΔΚ, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο για μακροχρόνια βλάβη υγείας τους και υψηλό ρίσκο  θανατηφόρων ατυχημάτων. Τουλάχιστον 80 βιοτεχνικοί μεταλλωρύχοι πέθαναν σε υπόγεια στη νότια ΛΔΚ μόνο ανάμεσα στον Σεπτέμβριο του 2014 και τον Δεκέμβριο του 2015. Ο αληθινός αριθμός είναι άγνωστος καθώς πολλά ατυχήματα δεν καταγράφονται και σώματα μένουν θαμμένα κάτω από τα ερείπια.

Η μεγάλη πλειοψηφία των μεταλλωρύχων εργάζεται τις περισσότερες ώρες της ημέρας χωρίς ούτε τον πιο βασικό προστατευτικό εξοπλισμό, όπως γάντια, ρούχα εργασίας ή μάσκες προσώπου ώστε να προστατευτούν από πιθανή ασθένεια των  πνευμόνων και του δέρματος τους.

Η Έκθεση  « Για ποιο λόγο πεθαίνουμε: Παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό τροφοδοτούν το παγκόσμιο εμπόριο κοβαλτίου», τεκμηριώνει πως οι έμποροι αγοράζουν κοβάλτιο από περιοχές όπου η παιδική εργασία αφθονεί και το πωλούν στην Congo Dongfang Mining (CDM), μια θυγατρική του κινεζικού ορυκτού γίγαντα Zhejiang Huayou Cobalt Ltd (Huayou Cobalt).

Η έρευνα  χρησιμοποιεί έγγραφα επενδυτών για να δείξει πώς η Huayou Cobalt και η θυγατρική της CDM κατεργάζονται το κοβάλτιο πριν το πουλήσουν σε τρεις κατασκευαστές εξαρτημάτων μπαταρίας στη Κίνα και στη Νότια Κορέα. Με τη σειρά τους εκείνοι πωλούν σε κατασκευαστές μπαταρίας, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι προμηθεύουν εταιρίες τεχνολογίας και αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών Apple, Microsoft, Samsung, Sony, Daimler και Volkswagen.

Η οργάνωση επικοινώνησε με 16 πολυεθνικές που έχουν περιληφθεί ως πελάτες των κατασκευαστών μπαταρίας, που αναφέρονται ότι προμηθεύονται κατεργασμένο ορυκτό από την Huayou Cobalt. Είναι οι Ahong, Apple, BYD,Daimler, Dell, HP, Huawei, Inventec, Lenovo, LG, Microsoft, Samsung, Sony, Vodafone,Volkswagen και ZTE.

Ομως, όπως αναφέρει, καμία πολυεθνική  δεν παρείχε αρκετές λεπτομέρειες ώστε να εξακριβωθεί από πού προέρχεται  το κοβάλτιο που χρησιμοποιείται στα προϊόντα τους. Και τις κατηγορεί ότι δεν προβαίνουν στους απαραίτητους ελέγχους για να διασφαλίσουν ότι δεν απασχολούνται ανήλικοι στην κατασκευή των συσκευών τους.

«Πολλές από τις πολυεθνικές δηλώνουν ότι έχουν πολιτική μηδενικής ανοχής για την παιδική εργασία. Αλλά αυτή η υπόσχεση δεν αξίζει ούτε όσο το χαρτί στο οποίο είναι γραμμένη, όταν οι ίδιες αυτές εταιρίες δεν ερευνούν τους προμηθευτές τους. Ο ισχυρισμός τους απλά δεν είναι αξιόπιστος», δήλωσε ο Mark Dummett, ερευνητής Επιχειρήσεων και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας

«Οι επαπειλούμενοι κίνδυνοι ως προς την υγεία και την ασφάλεια εντάσσουν την εργασία στις εξορύξεις σε μια από τις χειρότερες μορφές παιδικής εργασίας. Οι εταιρίες, των οποίων τα παγκόσμια κέρδη είναι συνολικά 125 δισεκατομμύρια, δεν μπορούν να ισχυρίζονται αξιόπιστα ότι δεν είναι ικανές να ελέγξουν από πού προέρχονται τα βασικά ορυκτά ιχνοστοιχεία στα προϊόντα τους», δήλωσε ο Mark Dummett. «Η εξόρυξη βασικών υλικών που τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα smartphone θα έπρεπε να αποτελούν μια πηγή ευημερίας για τους μεταλλωρύχους στην ΛΔΚ. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πως βιώνουν μια κοπιαστική και μίζερη ζωή που δεν τους αποδίδει χρήματα. Οι μεγάλες μάρκες έχουν την δύναμη να αλλάξουν αυτό.»

Πηγή: presspublica.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiologos_2.jpg
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Όσα προβλέπει Κοινή Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ekpaideytikoi_anaplirotew.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
Αυξήσεις στις αποζημιώσεις μετακίνησης ζητούν οι εκπαιδευτικοί – Ανεπαρκής η σημερινή κάλυψη κόστους
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»