Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία των συνδικάτων της 9ης Απριλίου που έχει ως κύριο στόχο να καταδείξει τις τραγικές συνθήκες εργασίας και αμοιβής των ανθρώπων της μισθωτής εργασίας.
«Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε. Αρνούμαστε τη ζωή της φτώχειας, της υποβάθμισης του ρόλου μας, της ογκούμενης εργασιακής εκμετάλλευσης» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ.
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία της 9ης Απριλίου: Δεν αντέχουμε άλλο, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια γεμάτα, οι τσέπες μας άδειες!
Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία των συνδικάτων της 9ης Απριλίου που έχει ως κύριο στόχο να καταδείξει τις τραγικές συνθήκες εργασίας και αμοιβής των ανθρώπων της μισθωτής εργασίας. Ιδίως στην ιδιωτική εκπαίδευση, την ώρα που χρυσοφόρα fundsεπενδύουν εκατομμύρια, που έχουμε έκρηξη εγγραφών μαθητών και ίδρυση νέων σχολείων ή επέκταση παλαιών, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δουλεύουν σε ολοένα και δυσκολότερες συνθήκες χωρίς ουσιαστική αύξηση των αποδοχών τους, παρά μόνο την ελάχιστη αύξηση των περίπου 50 ευρώ στο μηνιαίο μισθό (για τους εργαζόμενους στα σχολεία) και των περίπου 2 ευρώ την ώρα (για τους εργαζόμενους στη μη τυπική εκπαίδευση). Μια αύξηση που δεν μπορεί παρά να καλύψει ένα ελάχιστο τμήμα της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης που κατατρώγουν τα εισοδήματα των εργαζόμενων.
Δεν αντέχουμε άλλο…
Κάποιοι επιχειρούν να μας πείσουν ότι η χώρα είναι ισχυρή οικονομικά, με τους δείκτες να ευημερούν και την φτώχεια να είναι …φαντασιακή (όπως με θράσος δήλωσε Υπουργός της κυβέρνησης). Η αλήθεια είναι όμως εντελώς διαφορετική:
- Είμαστε προτελευταίοι στην ΕΕ σε αγοραστική δύναμη
- Η πλειονότητα των εργαζόμενων δαπανά περίπου το 40% του εισοδήματός τους σε έξοδα στέγης και θέρμανσης
- Σχεδόν σε όλα τα είδη που συγκροτούν το Γενικό Δείκτη Καταναλωτή, η αύξηση τιμών από το 2020 μέχρι σήμερα είναι διψήφια σε ποσοστό
Οι αυξήσεις στους μισθούς είναι «ασπιρίνες» χωρίς αντίκρισμα. Οι εργαζόμενοι αγοράζουν περίπου 10% λιγότερα προϊόντα από όσα αγόραζαν το 2019! Διόλου τυχαία, την ώρα που οι πραγματικοί μισθοί μειώνονται και το κόστος ζωής καλπάζει, οι ελληνικές εταιρείες αναφέρουν αύξηση τζίρου 17,8% και μεικτό περιθώριο κέρδους 15,8%, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος ήταν 11,6% και 10,8% αντίστοιχα!
Ποια είναι η κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση;
Ιδιωτικά σχολεία
Τα ιδιωτικά σχολεία αυτή τη στιγμή διανύουν χρυσή περίοδο με εκρηκτική αύξηση εγγραφών λόγω της υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα έχει στηθεί γύρω από πολλά σχολεία ένας χορός εκατομμυρίων από ξένα funds και εφοπλιστικά κεφάλαια. Η ευημερία των ιδιωτικών σχολείων όμως δεν φθάνει ποτέ στις τσέπες των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι γλίσχρες αυξήσεις που το κράτος δίνει δεν φθάνουν να καλύψουν παρά ελάχιστο τμήμα της δραματικής μείωσης του περίπου 40% των μισθών μας με την ένταξη στο Ενιαίο Μισθολόγιο το 2012. Αποτέλεσμα της τρομακτικής αυτής περικοπής ήταν να κερδίσουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, χρήματα που έχασαν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και τα δημόσια ταμεία. Κι όχι μόνο οι διοικήσεις των περισσότερων σχολείων δεν δίνουν οικονομικά κίνητρα, αλλά ταυτόχρονα πιέζουν για ακόμη περισσότερη δουλειά, συχνά εκτός ωραρίου και χωρίς αμοιβή! Οι συνθήκες εργασίας σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, ιδίως νηπιαγωγεία, είναι πλέον αφόρητες!
Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, πραγματοποιήθηκε ίσως η πιο άγρια αφαίμαξη εισοδημάτων με την πολιτική των Μνημονίων. Με αγώνες της ΟΙΕΛΕ και των πρωτοβάθμιων σωματείων, υπογράφηκαν συλλογικές συμβάσεις που συμφωνήθηκε ωρομίσθιο περίπου 10-11 ευρώ. Με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων το 2012, το ωρομίσθιο κατακρημνίσθηκε στα 2.92 (!!!) ευρώ την ώρα και με τεράστια προσπάθεια του κλάδου, το 2016 με το Νόμο Φίλη (Ν. 4415/2016) αυτό διπλασιάστηκε λόγω του υπολογισμού του με βάση τις 21 κι όχι τις 40 ώρες. Σήμερα οι καθαρές αποδοχές έχουν φτάσει στα περίπου 8,5 ευρώ την ώρα, ένα ωρομίσθιο που δεν επαρκεί να καλύψει ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες των συναδέλφων μας.
ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ)
Στα ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ), επικρατεί μια σκανδαλώδης κατάσταση. Ενώ οι δημόσιοι εκπαιδευτές στα ΙΕΚ λαμβάνουν από 12 έως 27 ευρώ την ώρα, οι εκπαιδευτές στα ιδιωτικά ΙΕΚ λαμβάνουν μόλις 4 έως 5 ευρώ στις περισσότερες περιπτώσεις. Και τούτο, την ώρα που με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ένα τεράστιο δώρο της κ. Κεραμέως προς τους ΙΕΚάρχες και τους Κολλεγιάρχες, ο τζίρος των μονάδων αυτών έχει τουλάχιστον τετραπλασιαστεί!
Δεν πάει άλλο!
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε. Αρνούμαστε τη ζωή της φτώχειας, της υποβάθμισης του ρόλου μας, της ογκούμενης εργασιακής εκμετάλλευσης. Ζητούμε:
- Επαναφορά των μισθών μας στο επίπεδο του 2012, επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στα ιδιωτικά σχολεία!
- Αποκατάσταση του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων, ώστε να διεκδικήσουμε καλύτερες αμοιβές για τους συναδέλφους μας σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών!
- Ισοτίμηση των αμοιβών των εκπαιδευτικών στα Δημόσια ΙΕΚ με αυτές των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά ΙΕΚ!
- Ζητούμε να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια!
Όλοι στην απεργία της 9ης Απριλίου και στην συγκέντρωση των συνδικάτων. Η προσυγκέντρωση της ΟΙΕΛΕ θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 10:30, έξω από τον Κωτσόβολο.
Για το Δ.Σ. της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γιώργος Χριστόπουλος Δημήτρης Κάζαγλης

Αναλυτικό πλαίσιο αιτημάτων ΟΙΕΛΕ
Γενικό αίτημα
- Ψήφιση ενός νέου, κοινωνικά δίκαιου νόμου για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετά από κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους
Ιδιωτικά σχολεία
- Επαναφορά των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και του επιδόματος αδείας στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων
- Προδικαστικό έλεγχο για τις καταγγελίες σύμβασης σε περίπτωση καταχρηστικότητας, καμιά απόλυση στη διάρκεια του διδακτικού έτους
- Επαναφορά του ύψους των αποζημιώσεων απόλυσης στο όριο που έθετε ο Ν. 4415/2016 και αποζημίωση απόλυσης με τη συμπλήρωση τουλάχιστον εξαμήνου
- Κατάργηση της απαράδεκτης ρύθμισης για την παραίτηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από μέρος του ωραρίου τους που οδηγεί σε εκβιασμό των εκπαιδευτικών. Η παραίτηση από μέρος του ωραρίου θα γίνεται μόνο για καθορισμένους από τη νομοθεσία όρους (όπως συμβαίνει στις άδειες άνευ αποδοχών) και με έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων.
- Δήλωση των απογευματινών δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ώστε να έχουν την ουσιαστική εποπτεία των δραστηριοτήτων αυτών, για να ανακοπεί το χάος της αδήλωτης ή της «εθελοντικής» εργασίας
- Αντικατάσταση προσχηματικών/προειδοποιημένων ελέγχων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από κανονικούς ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία.
- Εκσυγχρονισμός του αναχρονιστικού πειθαρχικού πλαισίου που προβλέπεται στο Ν. 682/77
- Ηλεκτρονική ανάρτηση του προγράμματος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο
- Επαναφορά των ρυθμίσεων διαιτητικών αποφάσεων που προέβλεπαν έκπτωση 90% στα δίδακτρα για τα παιδιά των εκπαιδευτικών
- Σύνδεση της αύξησης των διδάκτρων (που θα πρέπει να παρακολουθούνται από τη Γ.Γ. Εμπορίου, όπως συνέβαινε προ Μνημονίων) και της κερδοφορίας των ιδιωτικών σχολείων με παροχές προς τους εκπαιδευτικούς
- Ψήφιση νέου νομοθετικού πλαισίου για τα ξένα σχολεία: Εναρμόνιση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αυτά με τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία (εκτός κι αν ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις)
- Αυστηροποίηση του πλαισίου αδειοδότησης ιδιωτικών σχολείων. Επαναφορά της δυνατότητας ίδρυσης σχολείου από φυσικό πρόσωπο μόνο σε εκπαιδευτικό.
- Άμεση αναθεώρηση της διάταξης που ανοίγει παράθυρο για παράνομη, μονομερή μείωση ωραρίου των συναδέλφων μας
- Διαφύλαξη της προϋπηρεσίας και πρόσληψη στο δημόσιο μόνο με το προσοντολόγιο κι όχι με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
- Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους συναδέλφους μας που υπηρέτησαν επί χρόνια σε θέση δασκάλων για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ
- Επαναφορά των εκπαιδευτικών αδειών μετ’ αποδοχών που θα δώσουν γνωστικά εφόδια στους συναδέλφους μας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
- Καταπολέμηση της ογκούμενης παραβατικότητας από τις αδρανείς εποπτικές αρχές, κυρίως στον χώρο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων
- Καταπολέμηση της αδήλωτης καλοκαιρινής εργασίας στα παράνομα και άκρως επικίνδυνα για τη ζωή και την ασφάλεια των μαθητών summercamps
- Αντιμετώπιση του τέρατος της γραφειοκρατίας και μείωση του εξοντωτικού όγκου δουλειάς που δε μας επιτρέπει να διδάσκουμε σωστά και ποιοτικά
- Στήριξη των εκπαιδευτικών στις γονεϊκές πιέσεις που μπορεί να αλλοιώσουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και να καταστρατηγήσουν τα δικαιώματα των παιδιών
Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών
- Επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών με τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία
- Εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, ώστε να διασταυρώνονται στοιχεία που θα καταχωρίζουν οι ιδιοκτήτες των μονάδων αυτών με αυτά από άλλες πλατφόρμες (πχ ΠΣ Εργάνη), ώστε να καταπολεμηθεί η οξυμένη αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία
- Μετατροπή των συμβάσεων των εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς σε αορίστου χρόνου, ιδίως αν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για χρόνια καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες
- Αποσαφήνιση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τους χώρους αυτούς. Ενίσχυση των τμημάτων Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών στις Διευθύνσεις με επιπλέον προσωπικό, ώστε να ανταποκρίνονται στο σύνθετο και απαιτητικό έργο εποπτείας
Ιδιωτικά ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ)
- Ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών ΣΑΕΚ (συλλογικές συμβάσεις, συμβάσεις αορίστου χρόνου, αιτιολογημένες καταγγελίες σύμβασης), καθώς αποδίδουν τίτλους σπουδών ενταγμένους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και χρειάζονται στοιχειώδη προστασία
- Ισοτίμηση των αμοιβών των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά ΣΑΕΚ με αυτές των συναδέλφων τους στα δημόσια ΣΑΕΚ
- Αυστηρός έλεγχος των εποπτικών αρχών στα ιδιωτικά ΣΑΕΚ, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα πλασματικών τάξεων/σπουδαστών
- Ανάθεση πειθαρχικού ελέγχου των ΣΑΕΚ από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
Κέντρα Μελέτης
- Ψήφιση ρυθμιστικού πλαισίου για τα εντελώς αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και ΚΔΑΠ που έχουν ως δραστηριότητα τους την εκπαίδευση μαθητών
- Έλεγχος των κτηριακών υποδομών από τον ΕΟΠΠΕΠ
- Καθορισμός προσόντων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και εξομοίωση των εργασιακών τους σχέσεων (ωράριο, αμοιβές, ασφάλιση) με αυτές των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Summercamps
- Ρυθμιστικό πλαίσιο για τα summer camps και ορισμός προδιαγραφών λειτουργίας. Δήλωση εργαζόμενων με συγκεκριμένα προσόντα σχετιζόμενα με τις δραστηριότητες.
Ψηφιακές πλατφόρμες
- Δημιουργία εθνικού μητρώου για ψηφιακές πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης. Εποπτεία (και) από το ΥΠΑΙΘ, εξομοίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών των Φροντιστηρίων και των Κ.Ξ.Γ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ