Το Υπουργείο Παιδείας, με συνέντευξη τύπου στις 26 Νοέμβρη 2015, εξήγγειλε την έναρξη ενός ακόμα «Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου» για την Παιδεία.
Στην επιστολή του ο Υπουργός, στις 22 Φλεβάρη γράφει ότι μας αξίζει μια καλύτερη παιδεία από αυτή που έχουμε και για νο το πετύχουμε αυτό απαιτείται διάλογος και συναίνεση. Αν πραγματικά οραματιζόταν μια καλύτερη παιδεία και ρωτάει και τη γνώμη μας γιατί δεν σκέφτεται να υλοποιήσει έστω και ένα από τα αιτήματα που διαχρονικά διατυπώνει ο κλάδος. Τα υπομνήματα, οι αντιπροσωπείες στο υπουργείο, οι αποφάσεις των συνδικαλιστικών μας οργάνων ή και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων πέφτουν μονίμως σε τοίχο. Τώρα τι άλλαξε;
Μα δεν άλλαξε τίποτα. Η υποκρισία είναι τόσο παλιά όσο και το δέντρο της Εδέμ. Θέλουν να κάνουν άλλον έναν προσχηματικό διάλογο όπως ήταν και όλοι οι προηγούμενοι, για να μπορούν να μας τυλίξουν σε μια κόλλα χαρτί. Να μπορούν να μας πουν την επόμενη «εσείς τι φωνάζετε, αφού μαζί τα συμφωνήσαμε». Χαρακτηριστικά στη συνάντηση που είχαν ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και οι υπό απόλυση εργαζόμενοι στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, κανένα από τα αιτήματα δεν έγινε δεκτό. Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνάντηση έγινε κηρυχθέντος του τόσο δημοκρατικού διαλόγου.
Ο σκοπός του Υπουργείου με αυτή τη νέα φάρσα είναι:
1. Αποδοχή και συναίνεση στην υλοποίηση των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου που ολοκληρώνουν ότι άφησαν ατέλειωτο οι προηγούμενες αντιλαϊκές δεσμεύσεις, συνεχίζοντας, ανάμεσα στα άλλα, το αντιδραστικό «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου, και το νόμο 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου. (βλ. είσοδος επιχειρήσεων στα σχολεία, αξιολόγηση με βάση ανταγωνιστικά κριτήρια κτλ.)
2. Αποδοχή και συναίνεση στις προτάσεις του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες που σημαίνει: «Εξορθολογισμός» των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού ανά τάξη. Νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων. Κινητικότητα και ευελιξία. Προώθηση ακόμα πιο αποφασιστικά της απλήρωτης εργασίας-μαθητείας για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, για παιδιά κάτω των 18 ετών.
3. Αποδοχή και συναίνεση στην επιτάχυνση της διαδικασία αξιολόγησης της εκπαίδευσης με κριτήρια την πιο στενή σύνδεσή της με τις ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλίων, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ. Δηλαδή "με βάση την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα". Επαναφέροντας ουσιαστικά με ακόμα πιο έντονο τρόπο την κατεύθυνση για αυτονόμηση της σχολικής μονάδας, που θα λειτουργεί με ανταγωνιστικά κριτήρια, θα καταρτίζει τους δικούς της προϋπολογισμούς κ.α.
Μέσα από το «διάλογο» η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τα τραγικά αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους και που επικρατούν σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
* Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με πάνω από 25 χιλιάδες κενά. 3000 από αυτά τα κενά δεν έχουν ακόμα καλυφθεί ενώ το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι δεν είναι σημαντικά.
* Η είδική αγωγή βρίσκεται σε εγκατάλειψη με πάνω από 150 χιλιάδες παιδιά εκτός βασικής εκπαίδευσης, και την κυβέρνηση να μην έχει διαψεύσει την πρόθεση της για ένα ειδικό σχολείο σε κάθε διεύθυνση.Ταυτόχρονα καταργούνται και τα Τμήματα Ένταξης μέσα σε ψευτοπαιδαγωγικές δικαιολογίες.
* Τα Δημόσια ΙΕΚ άνοιξαν μετά από 2 μήνες και αυτό κλείνοντας τμήματα ΕΠΑΛ και μετακινώντας υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς από τη Β/θμια εκπαίδευση, αναγκάζοντας τους να δουλέψουν σε 2 βάρδιες, με υπερωρίες που δεν διασφαλίζει κανείς ότι θα πληρωθούν.
* Με το νέο κρατικό προϋπολογισμό σταθεροποιείται και παγιώνεται η υποχρηματοδότηση που οδηγεί σε δυσκολίες στη λειτουργία των σχολείων. Οι σχολικές επιτροπές δεν μπορούν να καλύψουν πραγματικά ούτε στοιχειώδεις ανάγκες και φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για μόνιμους διορισμούς. (οι υποσχέσεις για διορισμούς που κάθε τόσο διατυώνονται είναι κάλπικες αφού στον προϋπολογισμό δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο)
Αυτό είναι το πλαίσιο του διαλόγου που βάζει το Υπουργείο και η κατάσταση στην Παιδεία. Η κυβέρνηση έχει βάλει τα ερωτήματα και έχει δώσει ήδη και τις απαντήσεις. Ο διάλογος αυτός έχει τελειώσει πριν να ξεκινήσει. Οι αποφάσεις που μέλλεται να ληφθούν είναι ήδη ειλημμένες. Αυτό που ζητούν από εμάς είναι να διαλέξουμε με ποιο σκοινί ακριβώς θα στραγγαλίσουμε ακόμα περισσότερο την ήδη αιμάσσουσα Παιδεία.
Αλήθεια τι θα συζητήσουμε με την κυβέρνηση που κόβει 3,5 δις από τα ασφαλιστικά ταμεία ως το 2017; Που καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης; Που στέλνει τον εκπαιδευτικό στα 67 «με τη μαγκούρα» στην τάξη; Που δίνει πάνω από 41 δις στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίηση αδειάζοντας και λεηλατώντας τα ασφαλιστικά ταμεία (π.χ. μείωση 30% στο μέρισμα του ΜΤΠΥ);
Συνεχίζουμε τον αγώνα! Οργανωμένα! Αποφασιστικά! Κόντρα στο συμβιβασμό και την απογοήτευση. Με κλιμάκωση της πάλης σε κάθε χώρο δουλειάς. Για να μην τους αφήσουμε να πάρουν πίσω ό,τι απέμεινε από δικαιώματα και κατακτήσεις, ότι με αγώνες και κόπους κατακτήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Με αιτήματα που απαντάνε στις σύγχρονες ανάγκες μας στην μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή. Για την αποκατάσταση των απωλειών, το ξήλωμα του αντεργατικού - αντιλαϊκού πλαισίου.
Δεν συναινούμε! Δεν γινόμαστε συνένοχοι στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, τα εργασιακά μας δικαιώματα, που φορτώνει και αλλά βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών.
Κανείς να μην μπει στη διαδικασία του «κοινωνικού διαλόγου»!
Να τον καταδικάσουμε
Ταυτόχρονα καλούμε όλο τον κλάδο και τους συναδέλφους μας από τους άλλους κλάδους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην οργάνωση 48ωρης απεργίας στο πλαίσιο της κλιμάκωσης του αγώνα μας ενάντια στη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης.
Ορθώνουμε το ανάστημα μας! Οργανώνουμε την πάλη μας!
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Ρούσσος Μιχάλης Κριαράς Στέλιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη