Thumbnail
Τις  τελευταίες κυβερνητικές ρυθμίσεις διάλυσης του εκπαιδευτικού έργου και ειδικότερα των εκπαιδευτικών, επεσήμανε με επίκαιρη επερώτηση του στον Υπουργό Παιδείας ο Τάσος Κουράκης, βουλευτής και συντονιστής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ.    

20/6/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τάσος  Κουράκης:  πιστός υπηρέτης του μνημονίου το Υπουργείο Παιδείας  συγχωνεύει και καταργεί τα εναπομείναντα  σχολεία. Με  πλαστές υπεραριθμίες διώκονται οι εκπαιδευτικοί και διαλύεται η δημόσια εκπαίδευση.

Τις  τελευταίες κυβερνητικές ρυθμίσεις διάλυσης του εκπαιδευτικού έργου και ειδικότερα των εκπαιδευτικών, επεσήμανε με επίκαιρη επερώτηση του στον Υπουργό Παιδείας ο Τάσος Κουράκης, βουλευτής και συντονιστής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ.  

Στη σημερινή συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή, ο Τάσος Κουράκης μίλησε μεταξύ άλλων για τις δυσμενείς επιπτώσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την κατάργηση 210 οργανικών θέσεων  δασκάλων, πάνω από 130 νηπιαγωγών και εκατοντάδων άλλων θέσεων εκπαιδευτικών στα  ολοημέρα σχολεία και νηπιαγωγεία που καταργούνται ή συγχωνεύονται με πρόσφατες ρυθμίσεις. Τόνισε ότι από στοιχεία που έδωσε στη Βουλή η κυβέρνηση κατόπιν ερώτησης βουλευτών του  ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ στις 8/4/2013, προκύπτει ότι το Υπουργείο προχώρησε σε υποβιβασμούς, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων ακόμη και στις περιπτώσεις που οι αρμόδιοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης είχαν εισηγηθεί αρνητικά.

   Ο Τ.Κουράκης ανέφερε ότι η εγκύκλιος  70607/Δ2/23-05-2013 που εξεδόθη με 3 μήνες καθυστέρηση από την κυβέρνηση και αφορά τη διαδικασία με την οποία κλήθηκαν  τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των εκπαιδευτικών να υπολογίσουν κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού,  περιλαμβάνει ρυθμίσεις, που διευκολύνουν την καταγραφή πολύ περισσότερων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από όσους είναι στην πραγματικότητα, με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Για παράδειγμα η εγκύκλιος αυτή δεν υπολογίζει τις πραγματικές συνταξιοδοτήσεις ανά ειδικότητα και το γεγονός ότι μπορεί να είναι πολύ περισσότερες τελικά από τις επιθυμίες που έχουν δηλωθεί, δεν υπολογίζει τις  ώρες των εργαστηρίων Πληροφορικής, το δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια τεχνικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ) για πάνω από 13 μαθητές.  Δεν υπολογίζει τις διδακτικές ώρες από το μάθημα Σ.Ε.Π. (Επαγγελματικός Προσανατολισμός), τις  δύο διδακτικές ώρες που είναι υποχρεωτικές για την χορωδία, τις ώρες των επιπέδων στην αγγλική γλώσσα, τις  ώρες των διαφόρων προγραμμάτων «περιβαλλοντικά  - πολιτιστικά-αγωγής υγείας - αγωγής σταδιοδρομίας - eTwinning» που αφορούν σε όλη την Β/θμια εκπαίδευση. Ούτε τις  μειωμένες διδακτικές ώρες από εκπαιδευτικούς σε θέσεις ευθύνης (Διευθυντές-Υποδιευθυντές – Υπεύθυνοι τομέων – Υπεύθυνοι εργαστηρίων), τις  μακροχρόνιες άδειες (εγκυμοσύνης, γονικές, άνευ αποδοχών), τους  αποσπασμένους σε σχολεία του εξωτερικού και πολλές άλλες θέσεις, όπως τις  μετατάξεις από την Β/θμια Εκπαίδευση στην Α/θμια, κ.α.

΄΄Υπολογίζετε κενά και πλεονάσματα με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης.

Με αυτόν τον τρόπο δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των σχολείων και των ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή (μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές κλπ) και η πάγια πρακτική της συμπλήρωσης ωραρίου στην Α΄θμια εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες.΄΄ τόνισε  ο Τάσος Κουράκης.

Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, έχουν ως αποτέλεσμα να δίνονται  ελάχιστα κενά προκειμένου να ικανοποιηθούν  αιτήσεις για μετάθεση και παράλληλα, διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις χιλιάδες εκπαιδευτικών που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».

Ακόμη ο Τάσος Κουράκης έθεσε το θέμα της καθυστέρησης έκδοσης του πίνακα των φοιτητικών μετεγγραφών.

Ο Υφυπουργός κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου χωρίς να αμφισβητήσει τις επισημάνσεις του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ για τον ανορθόδοξο τρόπο υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων,  είπε στο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ ότι δεν θα υπάρξουν εκπαιδευτικοί που θα χάσουν την οργανική τους θέση.

Τέλος για το θέμα της μεγάλης καθυστέρησης στην ρύθμιση των μετεγγραφών των φοιτητών, ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας αναμένει τη διασταύρωση των ΑΦΜ (των αιτούντων μετεγγραφή) από το Υπουργείο Οικονομικών. Δεσμεύτηκε επίσης ότι τη νέα χρονιά θα υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα Γυμνάσια, χρηματοδοτούμενη από τα προγράμματα ΕΣΠΑ μέχρι το 2015, χωρίς να διευκρινίσει ποια θα είναι η τύχη της από εκεί και πέρα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βουλή
Νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘΑ: Και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δεν προσκλήθηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) εκφράζει τη διαμαρτυρία της για τη μη πρόσκληση της στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘΑ: Και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δεν προσκλήθηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων