Thumbnail
Συγκλονίζει η επιστολή του εκπαιδευτικού του ΕEΕΕΚ Αχαΐας Νίκου Αθανασόπουλου για τον αυτιστικό μαθητή του.

Συγκλονίζει η επιστολή του εκπαιδευτικού του ΕEΕΕΚ Αχαΐας Νίκου Αθανασόπουλου για τον αυτιστικό μαθητή του.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή:

"Από τα Μ.Μ.Ε. και το διαδίκτυο ενημερώθηκα για τις συνθήκες νοσηλείας εφήβου με Αυτισμό στην Ψυχιατρική κλινική του Π.Π.Γ.Ν.Π. που είδαν το φώς της δημοσιότητας μετά από σχετική ανακοίνωση της Ε.Ψ.Υ.Ε.Π.Ε.Α. (Σωματείο προστασίας Αυτιστικών Ατόμων Αχαΐας ) .

Στη δημοσιοποιημένη φωτογραφία του εφήβου, που βρισκόταν στο κρεβάτι με ιμάντες ακινητοποίησης παρ' όλο που τα χαρακτηριστικά του προσώπου ήταν καλυμμένα, υποψιάστηκα ότι ήταν μαθητής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αχαΐας, γεγονός που το επιβεβαίωσα μετά και από την σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αχαΐας.

 
Στο σχολείο αυτό είμαι αποσπασμένος εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής τα τρία τελευταία χρόνια, κατά τα οποία ο Χ. είναι μαθητής μου. Μέχρι και την τελευταία ημέρα παρουσίας του στο σχολείο (αρχές Ιουνίου) είχα πολύ καλή επικοινωνία και συνεργασία μαζί του και δεν αντιμετώπισα ποτέ προβλήματα συμπεριφοράς που δεν μπορούσα να διαχειριστώ. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι είχα σχεδιάσει εκπαιδευτικές στρατηγικές θετικής παρέμβασης, τόσο κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών όσο και κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων, τα οποία είχα δομήσει μετά από πρότασή μου στο σύλλογο διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
 
Η εξέλιξη ενός ατόμου που βρίσκεται στο Φάσμα του Αυτισμού είναι συνάρτηση της παιδοψυχιατρικής παρακολούθησης και της εκπαίδευσής του. Για την εκπαίδευση είναι υπεύθυνοι οι γονείς, το σχολικό πλαίσιο και άλλες υποστηρικτικές δομές, καθώς και επαγγελματίες του χώρου που επιλέγονται από τους γονείς.
 
Στα αναλυτικά προγράμματα ειδικής αγωγής (2003 ΣΕ 04530072) από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και από το τμήμα ειδικής αγωγής του Υπουργείου Παιδείας για τα άτομα με Αυτισμό αναφέρονται τα εξής:
 
1. Ο μαθητής με αυτισμό έχει την εκπαιδευτική ανάγκη για δομημένη διδασκαλία σε δομημένες αίθουσες όπου θα πρέπει να πληροφορείται ποιες δραστηριότητες θα κάνει, πόσες φορές θα τις επαναλάβει, πως θα γνωρίζει ότι τελείωσε η δραστηριότητα, τι θα ακολουθήσει μετά.
 
2. Οι μαθητές με αυτισμό παρουσιάζουν προβληματικές συμπεριφορές που είναι συχνά το βασικό εμπόδιο για τη σχολική και κοινωνική ένταξή τους. Τα πιο κοινά προβλήματα συμπεριφοράς στους μαθητές με αυτισμό είναι οι κρίσεις θυμού, η επιθετικότητα προς άλλους, οι αυτοτραυματισμοί, οι στερεότυπες συμπεριφορές.
 
Κάθε προβληματική συμπεριφορά έχει νόημα-λειτουργία για το μαθητή με αυτισμό. Επειδή οι δεξιότητες επικοινωνίας είναι περιορισμένες , πολλές φορές οι προβληματικές συμπεριφορές είναι για τους ίδιους επικοινωνιακή λειτουργία. Επίσης με την προβληματική συμπεριφορά τους εκφράζουν το άγχος, τη σύγχυση, το φόβο τους, που μπορούν να προκύπτουν όταν δραστηριότητες δεν είναι ευχάριστες ή ανάλογες με το επίπεδο ικανοτήτων του μαθητή. Άλλες φορές προκύπτουν επειδή δεν κατανοεί τις οδηγίες εκτέλεσης που του δίνονται για τις δραστηριότητές του ή δε γνωρίζει πότε τελειώνει και τι ακολουθεί μετά. Σε άλλες περιπτώσεις έχει σκοπό την προσέλκυση προσοχής ή την αποφυγή-άρνηση μιας δραστηριότητας ή για λόγους αισθητηριακής ευχαρίστησης εμφανίζονται προβληματικές συμπεριφορές.
 
4. Είναι αναγκαία η λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς και ο σχεδιασμός θετικών εναλλακτικών και κοινωνικών παρεμβάσεων. Το πρώτο στάδιο του σχεδιασμού της παρέμβασης περιλαμβάνει τη συστηματική παρατήρηση και ανάλυση των λειτουργιών της συμπεριφοράς. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την επιλογή στρατηγικών που είναι οι πιο κατάλληλες για τα προβλήματα συμπεριφοράς που εμφανίζει ο μαθητής.
 
Από όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης στην εξέλιξη και στην κοινωνική ένταξη των ατόμων με Αυτισμό, κάνοντας τη ζωή τους λειτουργική, ευχάριστη και αξιοπρεπή!!
 
Ως εκπαιδευτικός στην ειδική αγωγή έχω υποχρέωση να υπερασπίζομαι το νόμιμο και ανθρώπινο δικαίωμα στην κατάλληλη εκπαίδευση του κάθε παιδιού με αίσθημα ευθύνης. Μένοντας σε απόσταση από διάφορες καταγγελίες για πιθανές ευθύνες για τις συνθήκες νοσηλείας του μαθητή, νιώθω την ανάγκη να συμπαρασταθώ στο μαθητή μου με τον τρόπο που μπορώ.
 
Αγαπητέ μαθητή μου, γνωρίζοντας ότι νοσηλεύεσαι σε μια Ψυχιατρική κλινική θα έπρεπε να σου ευχηθώ καλή ανάρρωση, μα θα είμαι ψεύτικος αν αυτή είναι η ευχή μου, γιατί απλούστατα δεν είσαι ασθενής, μιας και ο αυτισμός δεν είναι ασθένεια αλλά διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Δηλαδή είναι ο διαφορετικός τρόπος που αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο και επικοινωνείς.
 
Η φαρμακευτική αγωγή και ο εγκλεισμός σε μια ψυχιατρική κλινική απλά θα καταστείλουν τον οργανισμό και τις συμπεριφορές σου. Μετά τι;
 
Αγαπητέ μαθητή μου, το μόνο που μπορώ να κάνω για σένα είναι να σου ζητήσω συγνώμη, γιατί οι αίθουσες του σχολείου αντικαταστάθηκαν από ψυχιατρικές κλινικές και τα εκπαιδευτικά εργαλεία από ψυχοφάρμακα και ιμάντες ακινητοποίησης.
 
Το ξέρω πως νιώθεις μόνος, δυστυχισμένος και απορείς γιατί. Κανένας ιμάντας δεν μπορεί να ακινητοποιήσει την απορία, την λύπη, τον θυμό, την αγανάκτηση, την εξαγρίωσή σου για έναν κόσμο που σε βλέπει σαν ξένο και χρόνια σε έχει αλυσοδεμένο και φιμωμένο με ένα σύστημα χωρίς ουσιαστικές δομές, που σε εμποδίζει να τους δείξεις τις δυνατότητές σου.
 
Συγνώμη αγαπητέ μαθητή μου, γιατί τις γέφυρες που χτίσαμε μαζί για να γνωρίσεις τον κόσμο μας, λίγοι διαβήκαν.
 
Συγνώμη αγαπητέ μαθητή μου, που φοβάται ο κόσμος μας να γνωρίσει και να αγαπήσει το δικό σου κόσμο.
 
Αγαπητέ μαθητή μου, εύχομαι να ανταμώσουμε ξανά πάνω στα γεφύρια μας με τα γέλια, τη ζωντάνια και τις χαρές σου.
 
Αγαπητέ μαθητή μου σ' ευχαριστώ γιατί εσύ κι όλοι όσοι βρίσκονται στο φάσμα του Αυτισμού ήσασταν οι καλύτεροι δάσκαλοί μου για να κατακτήσω τις μέχρι τώρα γνώσεις μου και να γίνομαι καλύτερος.
 
Αγαπητέ μαθητή μου σου υπόσχομαι ότι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τα συνταγματικά και κυρίως για τα ανθρώπινα σου δικαιώματα, για τα δικαιώματα όλων των ατόμων με Αυτισμό, όλων των ατόμων με Αναπηρία.
 
Η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει το καλύτερο «φάρμακο» και οι εκπαιδευτικοί τους καλύτερους «γιατρούς». Ας προσπαθήσουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί (μα όλοι, γιατί η ειδική αγωγή χρειάζεται κοινή στρατηγική και συνεργασία) ώστε να έχουμε πάντα τις καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά".
 
Ο εκπαιδευτικός
 
Νίκος Αθανασόπουλος
 
Πηγή: pelop.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής