Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης       Θεσ/νίκη  10/11/13

Π. Κορομηλά 51. τκ: 54622       Προς : Δ/νσεις

Τηλ.-τηλ/τυπία: 2310-240698    Σχολεία http://aelmethe.blogspot.com      Περιφέρεια, ΜΜΕ

           Το Υπουργείο Παιδείας, μετά την ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση, αξιοποιώντας και τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, προχωρά στην υλοποίηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων, με πρώτο μέτρο υλοποίησης, τα σεμινάρια για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου των στελεχών της εκπαίδευσης που γίνονται σε όλες τις περιφέρειες.

Η αξιολόγηση υποτάσσεται στη διακηρυγμένη λογική του υπουργείου παιδείας για τη δημιουργία ενός σχολείου, στενά συνδεδεμένου και τροφοδοτούμενου από τους κανόνες της αγοράς. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ και των επιχειρηματικών ομίλων για την εκπαίδευση. Γι’ αυτό όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε στην κατηγοριοποίηση και το κλείσιμο σχολείων, στην απόλυτη εξάρτησή τους από τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

 Η αξιολόγηση δε στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Δεν έχει να κάνει με την ανάγκη ο εκπαιδευτικός να γίνει πιο ικανός και να μορφώνει τα παιδιά του λαού. Αυτό είναι έκδηλο από την παντελή έλλειψη δομών επιμόρφωσης και υποστήριξης.  Οι δείκτες αξιολόγησης είναι πολλαπλοί, όπως οργάνωση της σχολικής τάξης, μαθητική αποτυχία, συμμετοχή μαθητών στη διαδικασία του μαθήματος κλπ. Επί της ουσίας γενικότερα κοινωνικά προβλήματα όπως ανεργία-οικονομικές δυσκολίες κ.ά. που επηρεάζουν την συμπεριφορά των μαθητών δε λαμβάνονται υπόψη, ενώ καλείται ο εκπαιδευτικός να αποτελέσει τον εξ’ ουρανού μάγο που θα λύνει τέτοιας έντασης κοινωνικά προβλήματα.

 Η αξιολόγηση είναι τιμωρητική. Αποτελεί βασικό εργαλείο για την προώθηση των απολύσεων και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Οδηγεί μεταξύ άλλων, σε μια κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Ο «ανταγωνισμός» και η «εχθρότητα» ανάμεσα σε  εκπαιδευτικούς θα λάβει επικίνδυνες διαστάσεις Η κατηγοριοποίηση αυτή θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα και στην ενότητα των πρωτοβάθμιων σωματείων μας.

Η αξιολόγηση δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στην εφαρμογή όχι τόσο ενός ουσιαστικού επιστημονικού έργου, αλλά στην προώθηση και παρουσίαση σειράς προγραμμάτων-project κλπ. Επίσης ενισχύει τον εκπαιδευτικό που συνεχώς επιμορφώνεται, χρεώνοντας στον ίδιο τον εκπαιδευτικό (από άποψη χρόνου και κόστους)  το κυνήγι της συνεχούς επιμόρφωσης. Με την προωθούμενη διοικητική αξιολόγηση, ο κάθε εκπαιδευτικός θα είναι ουσιαστικά εξαρτώμενος από την εικόνα που έχει γι’ αυτόν, ο διευθυντής της σχολικής του μονάδας. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συνδέεται με το πλαίσιο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που γίνεται με τα κριτήρια της αγοράς. (αριθμός μαθητών-επιτυχίες μαθητών-οικονομικοί πόροι από άλλες πηγές-σχέσεις με την κοινωνία  κλπ).

Η αξιολόγηση δεν πρέπει να περάσει. Αν συμβεί το αντίθετο τότε το τοπίο στην εκπαίδευση θα αλλάξει ριζικά και δραματικά. Στους ώμους των εκπαιδευτικών θα πέσει βαρύ το ανάθεμα όταν δεν θα πραγματώνονται οι διακηρυγμένοι στόχοι του υπουργείου που δεν είναι άλλοι από το να χτισθεί το «νέο σχολείο» της αγοράς, όπως το θέλουν επιχειρηματίες, ΕΕ και ΟΟΣΑ.

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί τους συναδέλφους:

-Να απορρίψουμε συνολικά την αξιολόγηση.

-Να πάρουμε μέτρα ώστε συλλογικά να οργανώσουμε την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη.

-Ζητάμε την κατάργηση όλων των νόμων για την αξιολόγηση.

-Οργανώνουμε πλατιά καμπάνια ενημέρωσης σε γονείς, μαθητές για το τι σημαίνει αξιολόγηση, τι επιπτώσεις θα έχει στο μαθητή, στο σχολείο, στη λαϊκή οικογένεια.

Το Δ.Σ. της Α΄-ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους σε συγκέντρωση, κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου των σχολικών συμβούλων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση, την Τετάρτη 13/11/2013, στην Περιφερειακή Διεύθυνση. Για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 8.00 - 11.00 πμ.

ΜΟΝΟ Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΛΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                        O Γ. Γραμματέας  

       Αγγαθαγγέλου Νίκος                Μήτσος Παναγιώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης στο Μαξίμου
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
«Σκοπός μας τώρα είναι η επιτάχυνση και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν οι πρωτοβουλίες μας...»
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
ypaith2
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ
Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2024
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ