Thumbnail
Η δίωξη κατά του Πρύτανη του Ε.Κ.ΠΑ. από τον υπουργό Παιδείας(;) δεν ήταν αιφνιδιαστική. Μάλλον μια ανόητη, όπως τόσες άλλες, κίνηση –άραγε, ποιοι σοφοί χρυσοκάνθαροι σύμβουλοι τού την πρότειναν κι αυτή;- μπας και βρει διέξοδο, στο αδιέξοδο που αυτός και οι προκάτοχοί του δημιούργησαν.

Του Μιχάλη Πετρόπουλου

Ο υπουργός Υ.ΠΑΙ.Θ(;), σε μια ακόμα ατυχή προσπάθεια, από τις πολλές που έχει καταβάλει εδώ και καιρό, «ξεμπροστιάζει» τις αμαρτίες ιδρυμάτων και διευθύνσεων της αρμοδιότητάς του, προσπαθώντας να αποσπάσει τη συμπάθεια –και γιατί όχι τη στήριξη- των υπόλοιπων χειμαζόμενων, θέτοντάς τους απέναντι στους «προνομιούχους» που αρνούνται να σεβαστούν τη νομιμότητα(;;;;). Πραγματικά ανόητη κίνηση. Για το λόγο αυτό και δεν έτυχε της υποδοχής που ανέμενε. Γιατί απλούστατα, ο υπουργός δεν έκανε τίποτα άλλο από το να κομίσει γλαύκας στην Αθήνα και να εκθέσει το σινάφι του. Δεν λέει τίποτα που να μην το γνωρίζουμε. Τίποτα που να είναι άγνωστο σε όσους ζουν και διαβιούν εκ των έσω τα της παιδείας –δηλαδή, λίγο πολύ όλους μας.

 
Κε Υπουργέ μου, όλα όσα είπατε τα γνωρίζαμε. Τα «αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια» (sic) επιλογής του προσωπικού στις διάφορες υπηρεσίες, το νεποτισμό που έχει υποσκάψει τα θεμέλια του κράτους, την ανοχή στην ανομία και την κραιπάλη –αν όχι υπόθαλψή τους. Εσείς σε ποιο πανεπιστήμιο εργαζόσασταν και δεν τα είχατε δει τόσο καιρό; Έπρεπε να γίνετε υπουργός, και μάλιστα εν μέσω της χειρότερης κρίσης –από πάσης πλευράς- που έχει ζήσει μεταπολεμικά ο τόπος, ώστε να τα ανακαλύψετε; Κι αφού τα γνωρίζατε, γιατί δεν μιλούσατε τότε; Τι άλλαξε τόσο ξαφνικά και γίνατε ευαίσθητος στα όσα εθελοτυφλούσατε επί μακρόν;
 
Τώρα, απορούμε πραγματικά, τι επιδιώκετε; Γιατί αυτή η μεθοδολογία; Και τι προσδοκάτε; Θα πείτε την αξιοκρατία, την αποτελεσματικότητα, την ευνομία, την απονομή δικαιοσύνης (μπλα, μπλα, μπλα…). Αν όντως τα επιθυμείτε όλα αυτά, γιατί δεν ξεκινάτε από τα του στενού σας κύκλου κε Υπουργέ; Γιατί δεν διώκετε ποινικά όλους αυτούς, που μας έφθασαν και μας κατάντησαν εδώ; Γιατί, έτσι απλά, μας έρχονται κάποιες εύλογες απορίες:
 
• Ποιος ευθύνεται για το μπάχαλο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; 
• Ποιος μετέτρεψε την εκλογή πρυτάνεως σε κομματικό αλισβερίσι; 
• Ποιος κοκορευόταν δημοσίως για τον κομματικό του θρίαμβο στις πανεπιστημιακές εκλογές; 
• Ποιος επέτρεψε να αναχθούν οι κομματικές νεολαίες(!!!) σε κριτές των πανεπιστημιακών δομών;
• Ποιος διόρισε όλους αυτούς τους ημετέρους, συγγενείς και λοιπούς αναξιοπαθούντες στα ιδρύματα;
• Ποιος επέτρεψε να μετατραπούν πλείστες σχολές σε οικογενειακά μαγαζάκια;
• Ποιος ευθύνεται που ακυρώθηκε στην πράξη ο νόμος λειτουργίας των ιδρυμάτων, που ψηφίστηκε με τη μεγαλύτερη πλειοψηφία που έτυχε ποτέ στη βουλή;
 
Και να πάμε σε απορίες ακόμα πιο πέρα;
 
• Ποιος έκανε μπάχαλο γενικώς την παιδεία;
• Ποιος ευθύνεται που διορίζονταν άσχετοι επί ασχέτων, δομώντας μια δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς αρχή και τέλος;
• Ποιος ευθύνεται για την ικανοποίηση των κακώς εννοουμένων συνδικαλιστών, με συνέπεια να έχουμε φθάσει στο αδιέξοδο; Προφανώς και δεν ευθύνονται οι διδάσκοντες, που η Ολυμπιακή Παιδεία μεταλλάχθηκε σε ολυμπιακούς διαρκείας (τι ανέκδοτο κι αυτό…). Προφανώς και δεν ευθύνονται οι διδάσκοντες , που τα σεμινάρια υπολογιστών επιστημονικών ενώσεων(;) έγιναν «πτυχία» διορισμού του κάθε άσχετου, που τον διδάσκουν τελικά οι μαθητές. Προφανώς και δεν ευθύνονται οι διδάσκοντες, που διορίστηκε ατελείωτο προσωπικό, χωρίς προγραμματισμό, σε μη αναγκαίες ειδικότητες και τώρα αναγκάζονται να διασύρονται μπροστά στους μαθητές, με το ανέκδοτο της δεύτερης, τρίτης κλπ ανάθεσης, γιατί απλά δε το κατέχουν το αντικείμενο, και λοιπά και λοιπά και λοιπά…
 
• Ποιος ευθύνεται που τα γραφεία είναι γεμάτα (οι αποσπάσεις ζουν και θριαμβεύουν) αλλά τα σχολεία δεν έχουν καθηγητές; Είναι εικόνα κράτους να κλαίνε οι μαθητές μπροστά στον κάθε πολιτικάντη, γιατί δεν έχουν καθηγητές; Κατά τ΄ άλλα, χτυπάμε τα φροντιστήρια…
• Ποιος ευθύνεται που έχουμε οδηγηθεί σε φαινόμενα επαγγελματικού κανιβαλισμού (διώξτε εκείνους, όχι εμάς);
• Ποιος ευθύνεται που οι άριστοι καθηγητές βραβεύονται την ίδια στιγμή που τους παραδίδεται και η διαθεσιμότητα; Ποιος ευθύνεται που τιμωρείται ο καλύτερος και επιβραβεύεται ο αδιάφορος;
• Ποιος ευθύνεται για την προκλητική σπατάλη σε υλικοτεχνικές υποδομές (π.χ. κακογραμμένα και παρωχημένα σχολικά βιβλία, ακατάλληλα νεόδμητα κτίρια, κλπ) με συνέπεια την έλλειψη στοιχειωδών προϋποθέσεων για σοβαρή διδασκαλία;
• Ποιος ευθύνεται που οι σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων έχουν κάνει super market την ιδιωτική εκπαίδευση, απολύοντας και προσλαμβάνοντας όποιον γουστάρουν, και με σοβαρές ενδείξεις προσβολής της αξιοπιστίας του εξεταστικού συστήματος; Οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ είναι βαρύτατες.
• Ποιος ευθύνεται για τους μισθούς πείνας, που αφαιρούν τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης των διδασκόντων; Προς τιμήν τους, οι συνάδελφοι εργάζονται έντιμα, ενάντια στις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων. Οι δικοί σας μισθοί, βέβαια, ακλόνητοι, γιατί όπως είπε και συνάδελφός σας «η δημοκρατία είναι ακριβό πολίτευμα» (sic και να τον χαίρεστε).
• Ποιος ευθύνεται που η διορισμένη ηγεσία κάθε διεύθυνσης διώκει όποιον δραστήριο εκπαιδευτικό αντιτίθεται σε κάθε είδους αβλεψία ή/και παρανομία;
 
Ο κατάλογος των αποριών μπορεί να συνεχιστεί για σελίδες. Αλλά, θα μείνουν αναπάντητες. Γιατί ποτέ δεν απαντήθηκαν απορίες τα τελευταία χρόνια. Πιθανώς, να είναι χαρακτηριστικό του νέου πολιτικού ήθους, όπως το αντιλαμβάνονται οι πολιτικοί νέας κοπής (οι περισσότεροι είναι διορισμένοι κι όχι αιρετοί).
 
Οπότε, καταλήγουμε στο απλό ερώτημα: Γιατί δε ξεκινούν οι  νομικές διώξεις από εκεί που ξεκίνησε η κατρακύλα και ξεκινούν από το τέλος; Γιατί δε στέλνονται σπίτια τους –για να μην πούμε πουθενά αλλού…- όσοι συνέργησαν στο κατάντημα της παιδείας, που έχει γίνει μια διεκπεραιωτική αγγαρεία για το σύστημα; Γιατί όλοι οι μεγαλόσχημοι καλά έχουν βολέψει τα τέκνα τους σε επιφανή σχολεία (κι αλί στον διδάσκοντα που θα επιπλήξει κάποιον ευγενή γόνο…) και με έτοιμες τις θέσεις στα γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού. Όλοι γνωρίζουμε από πού και πώς πρέπει να γίνει η εκκίνηση, ώστε να ξαναγίνει η ροή κανονική. Αλλά πρέπει να «ενοχλήσουμε» δικά μας παιδιά…
 
Ερμηνεύσιμη, λοιπόν η αδιαφορία στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και η απόρριψή τους. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι είναι ενέργειες εντυπωσιασμού και όχι ουσίας.
Αλλά, τι μπορεί να περιμένεις από μια κυβέρνηση, που η κοινοβουλευτική της πλειοψηφία είναι αντιστρόφως ανάλογη προς την κοινωνική της αποδοχή; Ας προσέχαμε κι εμείς. 
 
Παντού στρεβλώσεις, εδώ θα ήταν διαφορετικά;
 
Και η (εκπαιδευτική) ζωή συνεχίζεται…
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πατατες
Μυστικό για τέλειες τραγανές πατάτες φούρνου: Η συνταγή του Gordon Ramsay
Με μια απλή τεχνική και ένα απρόσμενο υλικό, οι πατάτες γίνονται χρυσαφένιες και τραγανές εξωτερικά, ενώ παραμένουν αφράτες στο εσωτερικό.
Μυστικό για τέλειες τραγανές πατάτες φούρνου: Η συνταγή του Gordon Ramsay
ayga
Αυγά: Η αλήθεια για το χρώμα και τη θρεπτική τους αξία
Τα αυγά αποτελούν βασικό τρόφιμο στη διατροφή μας, γεμάτο πρωτεΐνες και δυνατότητες μαγειρικής. 'Ομωςτο ερώτημα προκύπτει: είναι τα λευκά αυγά πιο...
Αυγά: Η αλήθεια για το χρώμα και τη θρεπτική τους αξία
kakopoiisi
Προπονητής πολεμικών τεχνών προφυλακίστηκε για σεξουαλική κακοποίηση 14χρονης
Ο 32χρονος αρνείται τις κατηγορίες και υποστηρίζει ότι η 14χρονη υπέβαλε ψευδείς καταθέσεις για την ερωτική σχέση μεταξύ τους
Προπονητής πολεμικών τεχνών προφυλακίστηκε για σεξουαλική κακοποίηση 14χρονης
blackout
Η Ιβηρική βυθίστηκε στο σκοτάδι: Ανεξήγητες αιτίες και απρόβλεπτες συνέπειες – Τι προμηνύει για το μέλλον του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου;
Από την παύση των διυλιστηρίων και το γήπεδο του Madrid open ως τα φανάρια της Λισαβόνας, όσα λέγονται για τις αιτίες και τι μπορεί να φέρει στο...
Η Ιβηρική βυθίστηκε στο σκοτάδι: Ανεξήγητες αιτίες και απρόβλεπτες συνέπειες – Τι προμηνύει για το μέλλον του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου;