Thumbnail
του Δημήτρη Παπαδημητρίου

Όταν από την πρώτη Νοέμβρη του 2011 καθιερώθηκε το νέο μισθολόγιο ξεκίνησε ένας στίβος περικοπών στους μισθούς των εκπαιδευτικών, ο οποίος εκτός των άλλων περιλάμβανε και ένα πακέτο νομοθετικών ρυθμίσεων, που καθιέρωναν απροσχημάτιστα την επιπλέον μείωση, σε εξευτελιστικο βαθμό, της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών.

   Ύστερα λοιπόν από την αρχική μείωση των ακαθάριστων αποδοχών των εκπαιδευτικών, με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν.4024/2011 μεταξύ άλλων προβλέπονται και τα εξής:

«Η σύνταξη των προσώπων που εντάσσονται στο νέο μισθολόγιο εξακολουθεί να υπολογίζεται μέχρι την 31.12.2015, με βάση τις συντάξιμες αποδοχές τους, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.10.2011, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν μισθολογικά κλιμάκια που θα ελάμβαναν κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα με βάση τις διατάξεις του ν. 3205/2003». Αυτό σημαίνει ότι οι συντάξεις στο εξής θα υπολογίζονται με βάση τους παλιούς βασικούς μισθούς, έτσι ώστε λόγω της αύξησης του βασικού μισθού με το νέο μισθολόγιο να μην αυξηθούν συνακόλουθα κι αυτές.  Την ίδια στιγμή μέχρι και το τέλος του 2015 αποφασίστηκε ότι οι κρατήσεις στη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών οι οποίες αφορούν την επικουρική ασφάλεια (ΤΕΑΔΥ), την πρόνοια (ΤΠΔΥ) και την κύρια σύνταξη θα γίνονται σύμφωνα με τις αποδοχές του παλιού μισθολογίου ,αυτές που δηλαδή που λαμβάναμε μέχρι και τον Οκτώβριο του 2011 (!). Αυτή η απαράδεκτη και προφανώς “αντισυνταγματική” νομοθετική ρύθμιση, συνιστά και πάλι κατάφωρη “κλοπή” στους μισθούς των εκπαιδευτικών και συνεπάγεται 40 έως 180 ευρώ μηνιαίως λιγότερα για κάθε εκπαιδευτικό, ανάλογα με την ημερομηνία ασφάλισης και τα χρόνια προυπηρεσίας του. ( με μεγαλύτερη επιβάρυνση για όσους συναδέλφους έχουν λιγότερα χρόνια προυπηρεσίας ).

   Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί συνολικά συντριπτικές μειώσεις στους μισθούς τους τα τελευταία χρόνια και πλέον δεν τίθεται θέμα αξιοπρεπούς διαβίωσης για τους ίδιους αλλά ζήτημα πλέον επιβίωσης. Η ανάγκη αποκατάστασης των οικονομικών αδικιών που θεσπίστηκαν εις βάρος τους με το νέο μισθολόγιο / βαθμολόγιο θεωρείται περισσότερο αναγκαία από ποτέ.

Ως εκ τούτου πέρα από όλα τα άλλα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί το νέο μισθολόγιο επιβάλλεται άμεσα να επανέλθουν η απρόσκοπτη μετάβαση σε κλιμάκια και βαθμούς στα πλαίσια του νέου μισθολογίου των εκπαιδευτικών, η επανακατάταξη όλων των εκπαιδευτικών σε βαθμούς και κλιμάκια με βάση των πραγματικό χρόνο προϋπηρεσίας τους, αυξήσεις στους μισθούς των νεοδιόριστων συναδέλφων. Τέλος απαιτείται και η

  • Άμεση κατάργηση του συγκριμένης νομοθετικής ρύθμισης που αφορά τον υπολογισμό της σύνταξης των εκπαιδευτικών, αλλά και τον υπολογισμό των κρατήσεων για ΤΕΑΔΥ, ΤΠΔΥ και κύρια σύνταξη για τους βασικούς στο νέο μισθολόγιο και αποτελεί οικονομική και νομική αδικία.

Δημήτρης Παπαδημητρίου, γενικός γραμματέας Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων

Συμπλήρωσε το newsletter της Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγή 200€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;