Thumbnail
Στη Βουλή

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Ξεκίνησε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», με διατάξεις για τη διάκριση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων και την επιλογή των μαθητών τους, θέματα Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου και εξεταστικό, επιλογή στελεχών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός της κυβέρνησης είναι να έχει ψηφιστεί μέχρι την Παρασκευή 8 Μάη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, με το σκεπτικό ότι κατατιθέμενες διατάξεις αφορούν ρυθμίσεις που πρέπει να ψηφιστούν μέσα σε ανελαστικές προθεσμίες.

Με την επισήμανση ότι με τις ρυθμίσεις που φέρνει δεν καταργούνται οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι της προηγούμενης κυβέρνησης για το «νέο λύκειο» και τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία, όπως ζητούσε το συνδικαλιστικό κίνημα εκπαιδευτικών και γονιών, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μαν. Συντυχάκης. Οπως ανέφερε, «απλώς τροποποιούνται ορισμένες μόνο διατάξεις τους, δηλαδή λειαίνουν ορισμένες οξείες γωνίες και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, του "νέου σχολείου", της στρατηγικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ δήλωσε πως επί της αρχής το ΚΚΕ καταψηφίζει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που κινείται στη λογική των προηγούμενων νόμων σε ό,τι αφορά το «νέο λύκειο» και τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία και δεν φέρνει ριζοσπαστικά μέτρα. Δήλωσε πως το ΚΚΕ επιφυλάσσεται στην κατ' άρθρο συζήτηση και θα ψηφίσει όσα άρθρα είναι σε θετική κατεύθυνση, όπως για την τράπεζα θεμάτων και τη βαθμολόγηση, για την επαναφορά των εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων και για τους «αιώνιους» φοιτητές.

Στην τοποθέτησή του για τις επιμέρους διατάξεις, σημείωσε πως το εξεταστικό σύστημα αλλάζει με την προσθήκη ουσιαστικά ενός ακόμα μαθήματος επιλογής και ορισμένες αλλαγές στις ομάδες προσανατολισμού, παραμένει συμβουλευτικά η τράπεζα θεμάτων και επανέρχεται ο τρόπος πρόσβασης που ίσχυε το 2012 - 2013. Ομως, ανέφερε πως το συνδικαλιστικό κίνημα εκπαιδευτικών και γονιών ζητούσε συνολικά κατάργηση του νόμου για το «νέο λύκειο».

Τασσόμενος υπέρ της επαναφοράς τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, είπε πως την ώρα που υπάρχουν μεγάλα κενά, ο αριθμός των «διαθέσιμων» εκπαιδευτικών που επανέρχεται αφαιρείται από τον αριθμό προσλήψεων προκειμένου να υπάρχει ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και να μην υπάρχουν «δημοσιονομικές υπερβάσεις». Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ότι μένουν άθικτα η κατάρτιση, οι δεξιότητες, η μαθητεία, η παρέμβαση της αγοράς, με την ηγεσία του υπουργείου μάλιστα να ανοίγει τέσσερα νέα ΣΕΚ, που δεν ανήκουν στην τυπική εκπαίδευση.

Σε ό,τι αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως διατηρείται αυτούσια η ουσία του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου, δηλαδή ο ελιτίστικος θεσμός των προτύπων, με δυνατότητα εισαγωγής με εξετάσεις, και δεν καταργείται ο νόμος, όπως ζητούσε το συνδικαλιστικό κίνημα. Οπως είπε, αφού απαρίθμησε τις αντιδραστικές διατάξεις που παραμένουν αυτούσιες, κατά την άποψη του νομοσχεδίου «ο πειραματισμός και η καινοτομία στην Εκπαίδευση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνολική άνοδο του μορφωτικού επιπέδου του λαού μας». «Οι έννοιες πειραματισμός και καινοτομία δεν είναι κενές περιεχομένου για μας, εντάσσονται και αυτές στην εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική και τους στόχους που αυτή θέτει τόσο για το σχολείο όσο και γενικότερα για την κοινωνία», τόνισε μεταξύ άλλων.

Σε σχέση με την επιλογή διευθυντών και ειδικότερα για την εκλογή τους κατά ένα ποσοστό από το σύλλογο διδασκόντων, επισήμανε πως η κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει αυταπάτες ότι η συμβολή του συλλόγου θα κάνει το σχολείο πιο δημοκρατικό. Οπως επισήμανε ο Μαν. Συντυχάκης, το κύριο ζήτημα δεν είναι ποιος θα εκλέγει το διευθυντή αλλά τι θα εφαρμόζει ο διευθυντής, σε ποιο νομοθετικό πλαίσιο θα κινείται. Ο διευθυντής, τόνισε, παραμένει δεσμευμένος και υποχρεωμένος να εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης και να λογοδοτεί στους ανωτέρους του για την προώθησή της, ενώ δε διευρύνονται οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων.

Στο μεταξύ, χτες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή πολυνομοσχέδιο, στο οποίο θα συμπεριληφθούν τα θέματα της κατάργησης του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης, ζητήματα που αφορούν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς και ζητήματα ειδικής και ιδιωτικής εκπαίδευσης.


Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας