Thumbnail
Της Χρυσούλας Σωτήρη

ΑΔΙΚΙΑ: ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΥΣΔΕ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΝΟΜΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ

Τις τελευταίες μέρες συμβαίνει το εξής:

  Κατά την μοριοδότηση υποψηφίων Διευθυντών η θητεία υπευθύνων  σχολικών βιβλιοθηκών σε άλλους νομούς προσμετράται ως διδακτική 

προυπηρεσία και σε άλλους οχι!

Αυτό το απίθανο συμβαίνει! Εκπαιδευτικός του Ν. Γρεβενών που υπηρέτησε σε σχολική βιβλιοθήκη 4 έτη "τιμωρείται" με μείωση της διδακτικής προυπηρεσία κατα 4 μόρια! Αντίστοιχα εκπαιδευτικοί για την  ίδια ακριβώς θέση στον Πειραιά , στη Δράμα , στις Σέρρες , στη Δυτ. Θεσ/νικη , στην Πάτρα κ.α λαμβάνουν τα μόρια τους γιατι η υπηρεσία τους αναγνωρίζει τη θητεία ως διδακτική προυπηρεσία (που νόμιμα ίσχυε ως τώρα από πολλά χρόνια πριν!).Επειδή στο νόμο 4327/2015 αυτή η κατηγορία συναδέλφων δεν περιλαμβάνεται στην παραγραφο περιγραφής διδακτικής προυπηρεσίας (ΑΡΘΡΟ 17 ΤΟΥ Ν. 4327/2015) ξεκάθαρα ( ένω ως τώρα ήταν διδακτική υπηρεσία) δημιουργήθηκε μια τεράστια αναστάτωση στη διαδικασία μοριοδότησης (ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΥΣΔΕ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ) που οδήγησε σε τεράστια ΑΔΙΚΙΑ!Το διδακτικό έργο στις σχολικές βιβλιοθήκες είναι δεδομένο και η ως τώρα νομοθεσία το πιστοποιούσε.Τώρα γιατί δεν δίνεται μια διευκρίνιση από το Υπουργείο ότι είναι διδακτικό έργο;  Στις σχολικές βιβλιοθήκες ο υπεύθυνος καθηγητής έκανε συνδιδαασκαλίες με άλλους συναδέλφους και ερευνητικές εργασίες - project.

Το ΠΥΣΔΕ ΓΡΕΒΕΝΩΝ δεν δέχτηκε την ενστασή μου ενώ την ίδια ωρα , μέρα και για την ίδια περίπτωση άλλα ΠΥΣΔΕ (ΠΕΙΡΑΙΆ , ΣΕΡΡΏΝ, ΔΥΤ. θΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΠΑΤΡΑΣ κ.α την αποδέχτηκαν και άλλαξαν τα μόρια στο πίνακα υποψηφίων διευθυντών. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΧΩΡΑΣ; ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ;Η προφορική  απάντηση  ήταν ότι έχω το ηθικό δίκαιο αλλά το θέμα είναι "νομικίστικο" και δεν μπορούν να αποδώσουν τη δικαιοσύνη χωρίς την παρέμβαση του Υπουργείου που θα το ορίζει με μια απλή διευκρίνιση.

Γιατί εγώ  και πολλοί άλλοι να αδικηθούμε ; Επειδή υπηρετήσαμε σε μια καινοτόμο δομή της εκπαιδευσης , τις σχολικές βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ και μάλιστα υλοποιωντας διδασκαλίες με σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας;

Οι σχολικές βιβλιοθήκες ήταν καμάρι του εκπαιδευτικού συστήματος και συνέβαλαν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία πέρα από τον παραδοσιακό τροπο διδασκαλίας. Θα ΄πρεπε να μοριοδοτηθούν επιπλέον γιατί στελέχώθηκαν με εκπαιδευτικούς που είχαν αυξημένα τυπικά προσόντα  και όχι να τιμωρηθούν για την τότε στελεχωσή τους (σημειώνω ότι στις προσκλήσεις στελέχωσης του 2007 και 2009 ήταν απόλυτα ξεκάθαρο ότι η προυπηρεσία μας εκεί θα ηταν διδακτική!)

Πρέπει η διευκρίνιση (ότι οι σχολικές βιβλιοθήκες είναι κομματι των σχολικών μονάδων και ως εκ τούτου προσφέρουν διδακτικό έργο) να δοθεί άμεσα γιατί οι εκλογές είναι αύριο 19/6/2015. Έτσι κανείς δεν θα μπει σε διαδικασίες μηνύσεων , δικαστηρίων κ.λ.π. Οι συνάδελφοι των νομών που δεν προσμετρήθηκε η προυπηρεσία τους ως διδακτική είναι ανασταστωμένοι και απογοητευμένοι που ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για το ακριβώς ίδιο διδακτικό έργο!

Σε καμμιά περίπτωση δεν θέλουμε να αφαιρεθεί η διδακτική υπηρεσία από τους συναδέλφους των νομών που δικαίως τους αποδόθηκε αλλά να αποδοθεί και στους υπόλοιπους νομούς (που είναι η μειοψηφία) ωστε να ισχύσει ισονομία.

ΣΩΤΗΡΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Ν. ΓΡΕΒΕΝΩΝ


ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΙΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ

Η ένσταση  που  καταθέτω επί της μοριοδότησης της διδακτικής υπηρεσίας στηρίζεται  στα όσα με σαφήνεια ορίζονται αναφορικά με τον υπολογισμό της υπηρεσίας στη Σχολική Βιβλιοθήκη ως διδακτική υπηρεσία στην ισχύουσα έως τώρα νομοθεσία ως εξής:

A.  οι εγκύκλιοι 64767/Γ7/03-06-2009/ΥΠΕΠΘ (ΦΕΚ 1440/2009) και 105738/Γ7/02-09-2009/ΥΠΕΠΘ (ΦΕΚ 1947/2009), με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των νέων βιβλιοθηκών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ανάπτυξη της Ενέργειας «Σχολικές Βιβλιοθήκες» του ΕΠΕΑΕΚ (1.3.β & 1.4.)», ορίζουν τα εξής:
 Για τους εκπαιδευτικούς που θα επιλεγούν ισχύουν τα παρακάτω: 

  • Ο χρόνος υπηρεσίας τους στη θέση του Υπευθύνου Σχολικής Βιβλιοθήκης λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους  θέση.
  • Η υπηρεσία τους  στη Σχολική Βιβλιοθήκη λογίζεται ως διδακτική υπηρεσία και υποχρεούνται κατά τη διάρκεια της θητείας τους να πραγματοποιούν συνδιδασκαλίες με εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων/συμβούλους, αναδεικνύοντας το ρόλο του έντυπου και ηλεκτρονικού βιβλίου.

B.  Σύμφωνα με την απόφαση Γ7/88989/09-08-2007 του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Ο υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης, μπορεί να συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα, με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου των διδασκόντων του σχολείου του, στα πλαίσια υπερωριακής απασχόλησής του και η απασχόλησή του αυτή νοείται μόνον, εφόσον τα συγκεκριμένα προγράμματα εκπονούνται σε ώρες πέραν του προαναφερθέντος ωραρίου λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης

Γ. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 1784 (2-12-2003), στην Ενότητα: Στελέχωση-Οργανόγραμμα, Α. 1. Οι εκπαιδευτικοί Υπεύθυνοι Σχολικών Βιβλιοθηκών, ως μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου στου οποίου τη Σχολική Βιβλιοθήκη υπηρετούν, έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε άλλα Προγράμματα ή δραστηριότητες του σχολείου, με την προϋπόθεση ότι αυτό δεν παρακωλύει τη λειτουργία της βιβλιοθήκης και δεν αντίκειται στο στόχο και στους σκοπούς που έχουν τεθεί από το παρόν.

Δ. Σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠΟΠΑΙΘ, Αρ.Πρωτ. 174258/Γ7, 27-10-2014 & β) οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων που διαθέτουν μία από τις 757 Σχολικές Βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ, να φροντίσουν ώστε να λειτουργούν από δύο (2) έως έξι (6) ώρες την εβδομάδα (κατανεμημένες, όσο είναι εφικτό, σε διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της Βιβλιοθήκης), με το να προτείνουν στο σύλλογο διδασκόντων έναν (1) ή δύο (2) κατάλληλους μόνιμους εκπαιδευτικούς του Σχολείου για συμπλήρωση ωραρίου και κατά προτεραιότητα τον εκπαιδευτικό ο οποίος υπηρέτησε ως υπεύθυνος σε Σχολική Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ και υπηρετεί στο σχολείο τους.

Ε. Ο νόμος 4327/2015 αναφέρει στο άρθρο 17 τις περιπτώσεις ορισμού διδακτικού έργου - διδακτικής υπηρεσίας χωρίς να εξαιρεί τη θητεία σε σχολικές βιβλιοθήκες. Η θητεία στις βιβλιοθήκες υπηρετήθηκε ΕΝΤΟΣ σχολικών μονάδων

Για τα προηγούμενα 4 έτη για τις  ώρες λειτουργίας της Σχολικών Βιβλιοθηκών γινόταν  διάθεση εκπαιδευτικών  για συμπλήρωση διδακτικού υποχρεωτικού ωραρίου. Θα πρέπει να τους αφαιρεθεί η αντίστοιχη διδακτική προϋπηρεσία;

Επιπλέον είναι γνωστό στην σχολική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν στις 757 Σχολικές Βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΚ, από ιδρύσεώς τους και μέχρι σήμερα, υλοποίησαν εκατοντάδες σχολικά project  , τα οποία αποτελούν μέθοδο διδασκαλίας ! Όπως επίσης και πολλές συνδιδασκαλίες με διαθεματικότητα.

 

 

ΣΩΤΗΡΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doe
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων - Κινήσεων - Συσπειρώσεων Τάσου Γκαραγκάνη  και Βιολέττας Πατέλη για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την...
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
texniti noimisini
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
Σαρώνει στους νέους εκπαιδευτικούς το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό εκπαιδευτικών στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Χιλιάδες οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος νέων...
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
viasmos.jpg
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας
«Στο δικό του μυαλό ίσως να πίστευε ό,τι και να γίνει θα καλυφθεί με το γάμο… Μου δίνει την εντύπωση ότι έμμεσα επιβεβαιώνεται ο βιασμός»
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας