Με ιδιαίτερη έκπληξη διάβασα στο site της εκπαιδευτικής εφημερίδας ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ το τι αναφέρει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρης Μπράτης στην επιτροπή για το θέμα των μόνιμων διορισμών. Θεωρεί ότι η προσμέτρηση και της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση «θα τινάξει στον αέρα όλο το σύστημα προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση».
Ως εκπαιδευτικός λοιπόν, διορισμένη στην ιδιωτική εκπαίδευση από το Σεπτέμβριο του 1993 μέχρι και το 2014, έχοντας βρεθεί σε τρία διαφορετικά ιδιωτικά σχολεία, βρέθηκα, μετά το «κλείσιμο» ενός εξ αυτών στη δημόσια εκπαίδευση ως φιλόλογος του 1ου Λυκείου Καλλιθέας.
Έχοντας λοιπόν την πείρα όλων αυτών των ετών, οδηγούμαι στις παρατηρήσεις που ακολουθούν:
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται σε ένα περιβάλλον απόλυτης «διευκόλυνσης», όπως ορισμένοι νομίζουν, αλλά σε συνθήκες ιδιαίτερα απαιτητικές, χωρίς ωράριο, ακόμη και χωρίς αποδοχές (σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ακόμη και για μήνες).
Το παιδαγωγικό τους έργο –παρά τις αντιξοότητες- παραμένει σημαντικό και η γνωστική τους επάρκεια πιστοποιημένη συχνότατα με μεταπτυχιακούς τίτλους.
Η μισθολογική εξέλιξή τους και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους από το Υπ. Παιδείας είναι ακριβώς η ίδια με αυτή των εκπαιδευτικών του Δημοσίου Σχολείου. Μετέχουν δε και στη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και σε όλα τα σεμινάρια ή εκπαιδευτικές δράσεις, όπως και οι καθηγητές του Δημοσίου.
Σύμφωνα με τον κ. Μπράτη «ουδέποτε η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση λαμβάνονταν υπόψη για τη σύνταξη των πινάκων διορισμού». Αυτό, αν ίσχυε στο παρελθόν, ίσχυε γιατί υπήρχε νόμος που «κάλυπτε» τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Αυτοί, αν έκλεινε το σχολείο τους, διορίζονταν άμεσα (μετά από ένα σχολικό έτος) στη δημόσια εκπαίδευση και μονιμοποιούνταν. Δεν έμπαιναν σε λίστες αναπληρωτών.
Τώρα, μετά την κατάργηση του Νόμου που προαναφέρθηκε ως αποτέλεσμα μνημονιακών περικοπών, οι απολυμένοι ιδιωτικοί βρίσκονται χωρίς καμία προστασία και νομική κάλυψη μπροστά στο φάσμα της ανεργίας, έχοντας προσφέρει, όπως και εγώ, πολλά χρόνια στην εκπαίδευση. Είναι υποχρεωμένοι, κάθε χρόνο, να κάνουν αιτήσεις για την εκ νέου τοποθέτησή τους ως αναπληρωτές, χωρίς να ξέρουν πότε και σε ποιο σχολείο αυτό θα γίνει.
Η αναγνώριση λοιπόν της προϋπηρεσίας σε ανθρώπους που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην Εκπαίδευση (ορισμένοι για δεκαετίες, όπως εγώ), αποτελεί την de facto δικαίωση της προσφοράς μας όλα αυτά τα χρόνια, πέρα από πολιτικές μικροσκοπιμότητες. Γιατί τελικά η εκπαίδευση που παρέχεται στο Σχολείο είναι ενιαία, όπου κι αν αυτό βρίσκεται, όπως κι αν αυτό καλείται (Δημόσιο ή Ιδιωτικό.)
Σούμα Μαρία
Αναπληρώτρια Φιλόλογος 1ου ΓΕΛ Καλλιθεας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη