ΔΑΚΕ ΔΕ ΑΧΑΪΑΣ
Πάτρα, 24/6/2015
Για την επιλογή διευθυντών με το σύστημα Μπαλτά - Κουράκη
Ολοκληρώνεται η διαδικασία εκλογής διευθυντών στην οποία συμμετείχαν και οι Σύλλογοι Διδασκόντων. Καταθέτουμε κάποιες επισημάνσεις:
1. Στο ερώτημα αν με την αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών άλλαξαν και οι προηγούμενοι διευθυντές στα σχολεία, η απάντηση είναι ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων παρέμειναν οι ίδιοι διευθυντές. Συγκεκριμένα από τις 84 σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης της Α΄ ΕΛΜΕ, στις 64 έβαλαν υποψηφιότητα οι προηγούμενοι διευθυντές (οι υπόλοιποι είτε δεν κατέθεσαν αίτηση είτε δεν συμπλήρωναν το ωράριό τους είτε απέσυραν την αίτησή τους). Σε αυτές εκλέχτηκαν οκτώ (08) νέοι διευθυντές και 56 παλιοί, δηλαδή παρέμειναν οι προηγούμενοι διευθυντές σε ποσοστό 87,5%. Στην περιοχή ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ παρέμειναν οι προηγούμενοι διευθυντές σε ποσοστό σχεδόν 100%. Άρα, παρατηρήθηκε ότι οι Σύλλογοι ψήφισαν με βάση τα δικά τους κριτήρια και όχι τις πολυπόθητες για κάποιους.... ανατροπές. Από αυτή τη σκοπιά για το σύστημα επιλογής διευθυντών Μπαλτά - Κουράκη ισχύει ότι «ώδινεν όρος και έτεκε μυν» και ότι κατάφεραν το ακατόρθωτο, δηλ. δικαίωσαν τις προηγούμενες κρίσεις που είχαν γίνει από το γνωστό διευρυμένο ΠΥΣΔΕ.
2. Από την άλλη, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να γίνονται διευθυντές σε σχολεία συνάδελφοι που ήλθαν δεύτεροι στην ψηφοφορία στο σχολείο, αλλά πρώτευσαν εξαιτίας των αντικειμενικών μορίων, παρόλο που η ψηφοφορία είχε μεγαλύτερη βαρύτητα από τη συνέντευξη των προηγούμενων κρίσεων. Ακυρώθηκε με αυτό τον τρόπο η «επιλογή διευθυντή από το Σύλλογο» που προπαγάνδιζε ο αρμόδιος Υπουργός και η συν αυτώ κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη, που μιλούσε για «δημοκρατία στα σχολεία».
3. Παρατηρήθηκε να χάνουν το δικαίωμα να θέσουν υποψηφιότητα για διευθυντές στο σχολείο τους απολύτως αποδεκτοί διευθυντές, γιατί δεν συμπλήρωναν την τρέχουσα χρονιά το διδακτικό τους ωράριο με βάση την εγκύκλιο της 3ης/6/2015, αρκετοί εξ αυτών για μία ώρα, την ίδια στιγμή που για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επέστρεψαν από τη διαθεσιμότητα, ευλόγως δεν ίσχυσε το ίδιο (εγκύκλιος της 12ης/6/2015). Δεν παύει να υφίσταται στο σημείο αυτό μια κατάφωρη αδικία και άνιση μεταχείριση συναδέλφων, νομικά προβληματική. Αξιόλογοι συνάδελφοι αποκλείστηκαν από τη διαδικασία γιατί βρέθηκαν σε ... λάθος ειδικότητα. Καταργήθηκε, δηλαδή, η αρχή της ισότητας των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων.
4. Σε κάποια σχολεία το πλαίσιο επιλογής διευθυντή μετέτρεψε μία διαδικασία που έπρεπε να στηρίζεται αποκλειστικά στην αξιοκρατία και στην αντικειμενικότητα σε μία διαδικασία συναλλαγών, υστεροβουλίας που σχετίζεται ακόμη και με τα ωρολόγια προγράμματα, το διδακτικό ωράριο κ.α.
5. Πολλοί συνάδελφοι βρέθηκαν σε εξαιρετικά δεινή θέση, καθώς κλήθηκαν να επιλέξουν μεταξύ συναδέλφων τους, τους οποίους συναναστρέφονταν επί σειρά ετών και εκτιμούσαν, και του διευθυντή τους και εκ νέου υποψηφίου, τον οποίον εξίσου αποδέχονταν. Έγκαιρα είχαμε επισημάνει την «παραδοξότητα να μην δίδεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να εκφράσει την εμπιστοσύνη του σε περισσότερους του ενός εκ των υποψηφίων, όταν κρίνει ότι αυτοί είναι ικανοί». Η υπερψήφιση ενός σήμαινε αναγκαστικά αποδοκιμασία των άλλων, πράγμα που δεν ίσχυε σε πολλές περιπτώσεις.
6. Οι περισσότεροι διευθυντές προέρχονταν από το σχολείο τους και σε σχεδόν καμία περίπτωση δεν κατέλαβε κάποιος θέση διευθυντή στην δεύτερη ή τρίτη επιλογή του. Επιπλέον, δύο μόνο διευθυντές – και αυτό επειδή οι υπάρχοντες δεν συμπλήρωναν το ωράριό τους - μετακινήθηκαν από τα περιφερειακά σχολεία σε κεντρικά σχολεία. Άρα το σύστημα επιλογής αποδείχτηκε στην πράξη άδικο, στατικό και όχι δυναμικό. Γι’ αυτό είχαμε προτείνει «να δίδεται η δυνατότητα σε όσους φιλοδοξούν να ασκήσουν διευθυντικά καθήκοντα, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης».
7. Εν τέλει η ηγεσία του Υπουργείου εστίασε σε ένα ζήτημα της εκπαίδευσης που δεν είναι επείγουσας προτεραιότητας, προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις, ενώ παράλληλα παρέπεμψε στις καλένδες τις προεκλογικές υποσχέσεις της για τους εκπαιδευτικούς, υιοθετώντας απόλυτα τις μνημονιακές πολιτικές.
8. Από την άλλη, διατυπώνεται με σαφήνεια ο φόβος ότι η πρόταση αυτή «δεν εξυπηρετεί παρά την ίδια συνταγή των προηγούμενων νεοφιλελεύθερων πολιτικών για πλήρη αυτονόμηση των σχολικών μονάδων, που περιλαμβάνει και την ευθύνη της επιβίωσής τους» (από την Εφημερίδα των Συντακτών, 05/05/2015). Σε αυτό το συμπέρασμα φαίνεται να κατατείνει και η νέα πρόταση για αυτοαξιολόγηση του σχολείου που εμπλέκει τώρα και το Σχολικό Συμβούλιο (!) και επί της οποίας οι λαλίστατες παρατάξεις, που στο πρόσφατο παρελθόν κατήγγειλαν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, απλά «ποιούνται τη νήσσαν».
Από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Αχαΐας http://dakeachaias.blogspot.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη