Δυστυχώς αύριο, το ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρηκόων Αθήνας, θα περιοριστεί στον αγιασμό, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει κανέναν εκπαιδευτικό.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ΕΕΕΕΚ λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013-2014 και φέτος, τρίτος χρόνος λειτουργίας του, βρίσκεται στην δυσάρεστη θέση να μην διαθέτει καμία οργανική θέση, κανένα μόνιμο εκπαιδευτικό και να αναμένει την στελέχωσή του με αποσπασμένους και αναπληρωτές.
Σε ένα σχολείο όπως το ΕΕΕΕΚ , που εκπαιδεύει μαθητές που εκτός από την κώφωση παρουσιάζουν και άλλα προβλήματα όπως, αυτισμό, νοητική υστέρηση, κινητικές αναπηρίες κ.λ.π, όπου θα έπρεπε να υπάρχει μόνιμο προσωπικό ως σταθερό σημείο αναφοράς για τους μαθητές, είναι τραγικό να μην υπάρχει ο ελάχιστος αριθμός των εκπαιδευτικών που κρίνεται απαραίτητος και να αφήνεται στην τύχη του, με τον κίνδυνο να στελεχωθεί με μεγάλη καθυστέρηση και ίσως με εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυσκολία στην εκπαίδευση και επικοινωνία με τους κωφούς μαθητές.
Στο πρόβλημα της μη στελέχωσης έχει συμβάλει και το γεγονός ότι δεν είναι ξεκάθαρη η διαδικασία στελέχωσης των ΕΕΕΕΚ, στα οποία μπορούν να εργαστούν εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας ή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η ασάφεια που υπάρχει είχε σαν αποτέλεσμα, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούσαν να αποσπαστούν στο ΕΕΕΕΚ από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να έχουν πάρει απόσπαση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και να έχουν έρθει στην α ΄ Αθήνας, αλλά να μην διατίθενται στο ΠΥΣΔΕ για την τοποθέτησή τους στο ΕΕΕΕΚ.
Η θέση της διεύθυνσης α΄Α θήνας ότι έχει αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς και γι΄ αυτό δεν τους διαθέτει, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός, για το λόγο ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί ζήτησαν απόσπαση αποκλειστικά για το ΕΕΕΕΚ και όχι για οποιοδήποτε σχολείο της α΄Αθήνας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι Κωφοί, με οργανικές θέσεις σε σχολεία Κωφών.
Δυστυχώς το ΠΥΣΠΕ α΄ Αθήνας, τοποθέτησε τους εκπαιδευτικούς αυτούς σε άλλα ειδικά σχολεία, στα οποία λόγο της κώφωσής τους, θα έχουν δυσκολία στο να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών με άλλου είδους ανάγκες και αναπηρίες.
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε, θα πρέπει ο Περιφερειακός διευθυντής να παρέμβει και να δώσει λύση.
Θα πρέπει όλα τα σχολεία να αντιμετωπίζονται ισότιμα και όχι με την λογική ότι, αν οι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τότε μπορεί να διατεθούν στο ΕΕΕΕΚ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά να λαμβάνεται υπ΄ όψη η αίτηση τοποθέτησης των εκπαιδευτικών.
Βεβαίως θα πρέπει η όλη διαδικασία που αφορά τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στα ΕΕΕΕΚ, είτε από την πρωτοβάθμια, είτε από την δευτεροβάθμια να είναι σαφής, στην βάση της ισότιμης αντιμετώπισης των σχολείων, των ιδιαιτεροτήτων και των αναγκών τους. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει νομοθετική ρύθμιση αλλά και βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
Δημήτρης Παπαευθυμίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη