Αναπληρωτής, ένας σύγχρονος Σίσυφος…
Δικαιώματα-Προτάσεις
Είναι ξεκάθαρο ότι η στελέχωση των σχολικών μονάδων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δεν αποτελεί πρωτεύον μέλημα για το υπουργείο παιδείας, οι ηγεσίες του οποίου τα τελευταία χρόνια θεωρούν ότι ο ρόλος τους μάλλον εξαντλείται στο να αλλάζουν το λογότυπο του υπουργείου. Η λογική του να λειτουργούν τα σχολεία με επαρκές και όχι πλήρες διδακτικό προσωπικό, έχει περάσει ως δεδομένη και μάλιστα κάθε χρόνο εφαρμόζεται ακόμη πιο ενισχυμένη.
Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς είναι επιτακτικό. Η παραφιλολογία από την πλευρά του υπουργείου κάθε καλοκαίρι για το πόσα είναι τα κενά –τα οποία στη συνέχεια μειώνονται με έναν μαγικό τρόπο- πρέπει να σταματήσει. Οι δε δηλώσεις ότι τα σχολεία ανοίγουν χωρίς προβλήματα και ότι η κυβέρνηση κερδίζει το στοίχημα κάλυψης των κενών είναι το λιγότερο προσβλητικές για τη νοημοσύνη μας, πόσο μάλλον όταν τις ακούμε όλα αυτά τα χρόνια των ανύπαρκτων διορισμών!
ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ:
Φαίνεται να λείπει ως θέμα από την ατζέντα τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όσο και των πιο πρόσφατων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που πολύ γρήγορα ξέχασαν τις δεσμεύσεις τους! Αν δεν υπάρξει η πολιτική βούληση να προχωρήσει η συγκεκριμένη διαδικασία δε θα βρεθεί λύση στο εκρηκτικό πρόβλημα των κενών που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και παγιώνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Κανένας σεβασμός απέναντι στου χιλιάδες συναδέλφους!
Είναι θέμα τύχης το αν, το πότε και πού θα εργαστούν!
Πέρα από τo ψαλίδισμα της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, την καθυστέρηση στις προσλήψεις και τα χρονοδιαγράμματα που δεν τηρούνται, οι συνάδελφοι με σύμμαχο τη θεά τύχη περιμένουν να μάθουν αν, πότε και πού θα εργαστούν. Οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών φέτος, όπως άλλωστε συμβαίνει και τα τελευταία χρόνια, με τον τρόπο που έγιναν είχαν ως αποτέλεσμα να στείλουν την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών –με υψηλές θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών- μακριά από τις πρώτες επιλογές τους και κάποιους άλλους να τους παρατείνουν στην ανεργία, παρόλο που υπάρχουν ακάλυπτα κενά στην περιοχή συμφερόντων τους. Μια τέτοια εξέλιξη δημιουργεί απίστευτα προβλήματα στους συναδέλφους με μεγάλο προσωπικό και οικονομικό κόστος! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση 1574 προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για τα σχολεία ΕΑΕΠ (1/10/15) που πραγματοποιήθηκαν με πλήρη αναντιστοιχία σε σχέση με τα υπάρχοντα κενά. Με δεδομένο ότι οι προσλήψεις αυτές γίνονται μόνο μέσω ΕΣΠΑ και με βάση ρήτρα εισοδηματικών κριτηρίων, η Αττική, η Δ. Μακεδονία και το Αιγαίο εξαιρούνται από την υλοποίηση του συγκεκριμένου άξονα, κάτι για το οποίο ουδείς από τους συναδέλφους ήταν ενημερωμένος όταν συμπλήρωνε την αίτησή του!
Τα αιτήματα που διατυπώθηκαν σε συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου ήδη από το καλοκαίρι, για να αποφευχθεί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό αυτή η παρωδία, παραπέμφθηκαν στις καλένδες.
Τι πρέπει να γίνει:
Α. Δημοσιοποίηση όλων των κενών έγκαιρα, πριν δηλαδή γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται στην ώρα τους και όχι με τέτοια αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Τα μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
Β. Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Γ. Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
Δ. Να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των προσλήψεων.
Όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς επιπλέον οικονομικό κόστος για την υπηρεσία και θα διευκόλυναν τους συναδέλφους, ώστε να επιτελέσουν με ηρεμία το εκπαιδευτικό έργο τους.
Πώς γίνεται η τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία
Πολλά προβλήματα παρουσιάζονται και από τη στιγμή ανάληψης υπηρεσίας. Από την απαράδεκτη φέτος απαίτηση να έχουν οι συνάδελφοι νέες ιατρικές γνωματεύσεις και να τις προσκομίσουν την ημέρα παρουσίας τους στη Διεύθυνση για να προχωρήσει η πρόσληψή τους, μέχρι το θέμα της τοποθέτησής τους στα σχολεία.
Τι πρέπει να γίνει:
Α. Οι Διευθύνσεις οφείλουν να κοινοποιούν στους αναπληρωτές το σύνολο των κενών των σχολείων. Δεν είναι ευθύνη των συναδέλφων το ότι τα κενά είναι πολλαπλάσια των προσλήψεων.
Β. Οι εκπαιδευτικοί να τοποθετούνται με βάση τη νομοθεσία και τα κριτήρια που προβλέπονται με πλήρη διαφάνεια.
Γ. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες να εγκρίνονται από το ΠΥΣΔΕ της περιοχής και όχι να υλοποιούνται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Ποια είναι η υπάρχουσα νομοθεσία για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών στα σχολεία, με αφορμή τα ερωτήματα πολλών συναδέλφων:
Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/697/126794/Δ1/14-10-2009/ΥΠΔΒΜΘ
Στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 8 της αριθμ. 35557/09-04-2003 Υ.Α. (ΦΕΚ 465/17-04-2003 τ.Β) ορίζεται ότι: «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής διορισμού προσλαμβανομένων για την τοποθέτηση τους στα λειτουργικά κενά. Κατά την τοποθέτηση αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής διορισμού από υποψηφίους του πίνακα Α λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια του άρθρου 138, παρ.1, περίπτωση γ' του Ν.2725/1999. Κατά την τοποθέτηση σε σχολεία της διεύθυνσης εκπαίδευσης των προερχομένων από τον πίνακα Β προτιμώνται κατά σειρά:
α) οι γονείς τεσσάρων παιδιών, που είναι ανήλικα ή σπουδάζουν ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία,
β) οι πάσχοντες από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία,
γ) οι γονείς με τρία ή δύο ή ένα παιδί,
δ) οι έγγαμοι χωρίς παιδιά και
ε) οι έχοντες τα περισσότερα μόρια. Μεταξύ των ανηκόντων στην ίδια κατηγορία, που προέρχονται από τον πίνακα Β' προτιμώνται οι έχοντες και εντοπιότητα»
1. Στην περίπτωση (β) εμπίπτουν και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία.
2. Οι εκπαιδευτικοί με σκλήρυνση κατά πλάκας τοποθετούνται στα σχολεία της διεύθυνσης αμέσως μετά τους εκπαιδευτικούς της περίπτωσης (β) και πριν από αυτούς της περίπτωσης (γ).
3. Στην περίπτωση (ε) η πρόταξη εκπαιδευτικών με εντοπιότητα θα εφαρμόζεται μόνο σε περίπτωση εκπαιδευτικών με ίδια συνολικά μόρια προϋπηρεσίας ή/και επιτυχίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
4. Ως επιμέρους κριτήριο κατάταξης-τοποθέτησης εκπαιδευτικών στις περιπτώσεις (α), (β), (γ) και (δ) θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα συνολικά μόρια προϋπηρεσίας ή/και επιτυχίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση, δε, σύμπτωσης και των μορίων θα λαμβάνεται υπόψη και η εντοπιότητα.
5. Σε περίπτωση σύμπτωσης όλων των ανωτέρω αναφερόμενων κριτηρίων, ως τελικό κριτήριο κατάταξης θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σειρά στον πίνακα αναπληρωτών ή ωρομισθίων, βάσει της οποίας και πραγματοποιείται η πρόσληψη των εκπαιδευτικών.
6. Για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών προερχόμενων από τον πίνακα Γ ισχύουν τα ίδια κριτήρια τοποθέτησης.
7. Κατά αναλογία τα ίδια κριτήρια ισχύουν και κατά την τοποθέτηση ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι
Σε κάθε βήμα που οδηγεί στην πρόσληψη του αναπληρωτή στο σχολείο εμφανίζονται διαρκώς προβλήματα. Η παντελής έλλειψη πολιτικής βούλησης για τα εκπαιδευτικά ζητήματα, ο ανύπαρκτος σχεδιασμός, η προχειρότητα, η πλήρης απαξίωση του εκπαιδευτικού και του έργου που επιτελεί, η προσπάθεια να εξοικονομηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για τις δόσεις εις βάρος της παιδείας, σε συνδυασμό με τις παλιές και νέες μνημονιακές δεσμεύσεις, καταδικάζουν τον αδιόριστο εκπαιδευτικό στο να ζει το μαρτύριο του Σίσυφου…
Αυτός ο εφιάλτης πρέπει να σταματήσει και θα σταματήσει μόνο αν το επιβάλλουμε όλοι!
Κανένας μόνος του.
Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας,
ενημερωνόμαστε και ενημερώνουμε,
συμμετέχουμε στις Γ.Σ. του κλάδου,
διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε συλλογικά για τα δικαιώματά μας.
Είναι τα μόνα μας όπλα!
Δεν μπαίνουμε στα καλούπια που θέλουν να μας χωρέσουν!
Παίρνουμε τη ζωή μας στα χέρια μας!!!
Γιαννάτου Κική, αναπληρώτρια
μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
με τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη