Thumbnail
Η ανακοίνωση του Δ.Σ

Την λειτουργική υποβάθμιση των σχολείων του νομού καταγγέλλει ομόφωνα το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών.

Η ανακοίνωση του Δ.Σ.:

Μετά από την έντονη αντίδραση του Δ.Σ. για το παραπάνω θέμα δια μέσω του Προέδρου και Αντιπροέδρου του στη συνάντηση συνδικαλιστικών στελεχών με τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας το Δ.Σ. επανέρχεται επισημαίνοντας στη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τα εξής:

Με αιφνίδια εντολή της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, η Διεύθυνση ΠΕ Σερρών υποβίβασε λειτουργικά την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου, παραμονή του αγιασμού και της επίσημης έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, 5 δημοτικά σχολεία του νομού προκαλώντας αναστάτωση σε δασκάλους, γονείς και μαθητές. Η επίσημη εξήγηση ήταν πως οι υποβιβασμοί αυτοί έγιναν για να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ωστόσο είναι στον καθένα φανερό πως η απελθούσα πολιτική ηγεσία οδηγήθηκε σε σπασμωδικές κινήσεις, προσπαθώντας να καλύψει την παντελή έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού και οργάνωσης .

Χωρίς την σύμφωνη γνώμη κανενός από τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικών,  γονέων, δημάρχων, τοπικών κοινωνιών) και με πρωτοφανή βιασύνη, οι παραπάνω σχολικές μονάδες οδηγήθηκαν σε συγχώνευση τμημάτων, προκειμένου ο αριθμός των κενών στο Νομό Σερρών να εκμηδενιστεί, δίνοντας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας την «ικανοποίηση» της επίλυσης της δύσκολης εξίσωσης του «πως θα καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών». Φυσικά, οι παραπάνω ενέργειες στερούνται πλήρως παιδαγωγικών κριτηρίων, καθώς η υποβάθμιση των μονάδων δεν σημαίνει απλώς μία τάξη λιγότερη.

Διαφωνούμε με τους προτεινόμενους λειτουργικούς υποβιβασμούς των σχολικών μονάδων(Δημοτικών Σχολείων) για τους παρακάτω λόγους:

1.Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών καθώς και οι μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν μπορεί να λειτουργούν ως γνώμονας για τέτοιου είδους προτάσεις. Για εμάς προέχει η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι η περαιτέρω υποβάθμισή της.

2.Είναι πάγια θέση και του Συλλόγου μας και της ΔΟΕ για καθαρά παιδαγωγικούς και επιστημονικούς λόγους η μείωση και όχι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

3.Η κάθε σχολική μονάδα έχει τις δικές τις ιδιαιτερότητες και ειδικές συνθήκες οι οποίες θα πρέπει να εξετάζονται με σοβαρότητα και επιβάλλουν τη λειτουργία τους χωρίς περαιτέρω υποβάθμισή τους μέσω υποβιβασμών και συγχωνεύσεων.

4.Ο υποβιβασμός σχολικών μονάδων της υπαίθρου μόνο στόχο έχει την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Σερρών ώστε να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών τα οποία έχει δημιουργήσει η μέχρι τώρα εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.

5.Το 2011 η Α/θμια Εκπ/ση Σερρών δέχτηκε το μεγαλύτερο κύμα συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων κλείνοντας συνολικά 30 σχολικές μονάδες και τα σχολεία που υποβιβάζονται προέρχονται από αυτό. Μετά το σαρωτικό εκείνο κύμα το οποίο εμπνεύστηκε και εφάρμοσε η τότε υπουργός κα. Διαμαντοπούλου είναι ξεκάθαρο ότι στο σχεδιασμό του μέχρι πρότινος υπουργού υπήρχε και νέος γύρος με στόχο και πάλι το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του.

6.Οι ασκούντες ουσιαστική και ποιοτική εκπαιδευτική πολιτική θα πρέπει να γνωρίζουν πως αυτή δεν γίνεται μόνο με διαιρέσεις των αριθμητικών δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος «», εκτός και αν μαθητές και εκπαιδευτικοί αποτελούμε για κάποιους μόνο αριθμούς.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ζητά από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να θέσει το θέμα στη νέα πολιτική ηγεσία την οποία και καλεί να μην αποδεχθεί τις όποιες προτάσεις συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Σερρών. Η λήψη τέτοιων μέτρων σε συνδυασμό με τους μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, την έλλειψη κτηριακής υποδομής, την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και τον περιορισμό ή την ακύρωση των αντισταθμιστικών δράσεων (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής) με μόνο στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών , λειτουργούν εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης και εις βάρος των εκπαιδευτικών. Δε θεωρούμε ότι  ο υποβιβασμός και η συγχώνευση σχολείων πρέπει να είναι η προτεραιότητα σήμερα. Αντιθέτως θα έπρεπε να τίθενται ως ζητήματα αιχμής η πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, η ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με αντισταθμιστικές δράσεις), η επίλυση σοβαρών προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής των σχολείων και γενικότερα η αύξηση των δαπανών για την παιδεία και όχι η μείωση στην οποία προχώρησε η απελθούσα κυβέρνηση με τον προϋπολογισμό που ψήφισε το 2015(2,35% του ΑΕΠ το χαμηλότερο των τελευταίων 50 ετών). Η λύση είναι μία: άμεσοι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως είχε υποσχεθεί ο κύριος Κουράκης προεκλογικά και μετεκλογικά! Δεν είναι δυνατόν οι υποβιβασμοί μονάδων, χωρίς καμία προετοιμασία, χωρίς προτάσεις και μελέτη, να αποτελούν την λύση στο πρόβλημα των κενών, όταν εδώ και 5 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός!

 

·        Οι συνάδελφοι δεν θα πληρώνουν συνεχώς την προχειρότητα και την αδιαφορία των εκάστοτε ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας.

·        Οι σχολικές μονάδες του Νομού Σερρών δεν θα υφίστανται κάθε φορά την συνεχή υποβάθμιση, για να «καυχιέται» κάθε κεντρική διοίκηση πως έλυσε το πρόβλημα, που η ίδια δημιούργησε.

·        Οι μαθητές των σχολείων που σήμερα υποβαθμίστηκαν εκ των πραγμάτων έχουν άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, στερούμενοι τον δάσκαλο του τμήματος τους και τους συναδέλφους ειδικοτήτων.

Ζητούμε την άμεση ανάκληση των παραπάνω αποφάσεων και τη στελέχωση όλων των σχολείων με εκπαιδευτικούς.

Καμία τάξη χωρίς εκπαιδευτικούς!

Καμία συγχώνευση τμημάτων!

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα