Στην τελευταία συνέντευξη Τύπου, την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωνε την πρόθεσή του για την έναρξη ενός εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.
Από τους πρώτους διδάξαντες, το 1986, ο τότε υπουργός Αντ. Τρίτσης ανακοίνωνε τον «διαρκή εθνικό διάλογο για την παιδεία» σε μια επιχείρηση επιβολής αλλαγών στη σχολική εκπαίδευση και σαν πυροσβεστικό μέσο σε μια ολοένα αυξανόμενη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών, η οποία οδήγησε στην απεργία διαρκείας στις εξετάσεις το 1988.
Στις 10/1/1991 εξαγγέλλεται ένας νέος εθνικός διάλογος. Εχουν προηγηθεί οι μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις, η δολοφονία του εκπαιδευτικού Νίκου Τεμπονέρα, η γενικευμένη έκρηξη στην εκπαίδευση και η αντικατάσταση του τότε υπουργού Παιδείας Βασίλη Κοντογιαννόπουλου με τον Γιώργο Σουφλιά.
Ο πρωθυπουργός (Κ. Μητσοτάκης), κάτω από την πίεση των γεγονότων που έχουν διαδραματιστεί, θα δηλώσει πως «η πολιτική μας στα θέματα της Παιδείας είναι ανοιχτή για συζήτηση. Ηταν πάντα ανοιχτή. Τα θέματα είναι όλα στο τραπέζι. Ξεκινάμε από μηδενική βάση».
Ο διάλογος αυτός κατάφερε να φρενάρει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φορέων και είχε -ανάμεσα σε άλλα- αποτέλεσμα τις αντιεκπαιδευτικές τριμηνιαίες επαναληπτικές εξετάσεις στην Ε' και Στ' Δημοτικού.
Το ΕΣΥΠ του ΓΑΠ
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1995, όταν υπουργός Παιδείας ήταν ο Γ. Παπανδρέου, θεσμοθετείται το Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία (ΕΣΥΠ).
Το ΕΣΥΠ αναλαμβάνει δράση τον Ιανουάριο του 1999 (1η συνεδρίαση της Ολομέλειας στο Ζάππειο Μέγαρο) μετά τις μεγάλες και συνεχείς κινητοποιήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών που αντιδρούσαν στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές του υπουργού Παιδείας Γερ. Αρσένη (πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα στη Β' και Γ' Λυκείου, μισθολόγιο, κατάργηση επετηρίδας κ.ά.).
Βρισκόμαστε ήδη σε μια περίοδο που το manual της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας έρχεται μεταφρασμένο από τα κέντρα αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η σειρά της Μαριέττας
Το 2005 η τότε υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινή γνώμη πως στις 21 Ιανουαρίου θα αρχίσει ο «εθνικός διάλογος για την Παιδεία», για να συζητηθούν οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν.
Ουσιαστικά, και ο διάλογος αυτός χρησιμοποιήθηκε σαν μηχανισμός επιβολής δραματικών αλλαγών σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης, που με τη σειρά τους οδήγησαν στη μεγάλη απεργία των δασκάλων και νηπιαγωγών λίγο αργότερα και στις κινητοποιήσεις των φοιτητών και της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Στα... αποκαΐδια των προηγούμενων
Παρόμοια τακτική με όχημα άλλοτε τον «εθνικό διάλογο», άλλοτε το ΕΣΥΠ και άλλοτε «Επιτροπές» εμπειρογνωμόνων ή προσωπικοτήτων επιχειρείται και την περίοδο 2007–2014 (με υπουργούς τον Ευρ. Στυλιανίδη, την Α. Διαμαντοπούλου, τον Γ. Μπαμπινιώτη και τον Κ. Αρβανιτόπουλο), με στόχο -σε όλες τις περιπτώσεις- την επιβολή αλλαγών στη βάση των περικοπών και της ιδιωτικοποίησης.
Τα αποκαΐδια όλων των παραπάνω παρεμβάσεων, που στο παρελθόν και στο παρόν μετέτρεψαν το σχολείο σε λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας της ακριβοπληρωμένης αμάθειας, τα αναπνέουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί σήμερα.
Ακόμη και ο Ανδρέας Λοβέρδος, στη μικρή θητεία του στο υπουργείο Παιδείας, ανακοίνωσε ακόμη έναν εθνικό διάλογο -που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω των εκλογών του Ιανουαρίου του 2015-, με σκοπό -όπως τόνισε- «να υπάρξουν δομικές αλλαγές στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο».
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη