Thumbnail
Για το ωράριο των εκπαιδευτικών, τον αριθμό μαθητών ανά τάξη και άλλα

Γράφει ο Νίκος Κερκέρογλου

Ο τομέαρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Θεόδωρος Φορτσάκης και πρώην Πρύτανης του ΕΚΠΑ έκανε ερώτηση (Διαβάστε ΕΔΩ) προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την έκθεση του ΟΟΣΑ για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα ελληνικά σχολεία και σε σχέση μετις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών.

Ο Κύριος Φορτσάκης όπως δημοσίευσε το alfavita.gr μέσα στο Σαββατοκύριακο, μέσω της ερώτησης του αυτής αναρωτιέται γιατί δεν αυξάνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών.

Όταν έως και η συνδικαλιστική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας κατακεραυνώνει τον τομεάρχη της και μάλιστα σε περίοδο που είναι η Ν.Δ. είναι αντιπολίτευση καταλαβαίνεται τι επιπέδου επιχειρήματα χρησιμοποιεί ο κύριος Φορτσάκης.

«Η απάντηση που επιδιώκετε κε Φορτσάκη είναι παραπλανητικά απλή: Αύξηση ωρών διδασκαλίας, συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και με έναν μαγικό τρόπο οι δείκτες και τα στατιστικά θα ευημερούν…» αναφέρει η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ και καλεί τη Ν.Δ. να λάβει  επίσημη θέση  σχετικά με την υποβληθείσα ερώτηση.

Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την ανακοίνωση

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

30.11.2015

Έκθεση ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση 2015: «Πεδίον δόξης λαμπρόν . . .»

Στις 24/11/2015 ο ΟΟΣΑ δίνει στη δημοσιότητα την πεντακοσίων εξήντα οκτώ (568) σελίδων έκθεση «Education at a Glance 2015». Τρεις (3) ημέρες αργότερα, στις 27/11/2015 ο κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ, με αφορμή τη συγκεκριμένη έκθεση, αφού παραθέτει μια σειρά δεικτών που υπάρχουν στην έρευνα απευθύνει προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη την εξής ερώτηση: «Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας για την αξιοποίηση των δεδομένων της πρόσφατης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την παιδεία μας, με σκοπό την ανάταση του εκπαιδευτικού συστήματός μας, ιδίως ενόψει των χιλιάδων κενών που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία;»

Η απάντηση που επιδιώκετε κε Φορτσάκη είναι παραπλανητικά απλή: Αύξηση ωρών διδασκαλίας, συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και με έναν μαγικό τρόπο οι δείκτες και τα στατιστικά θα ευημερούν… Η εκπαίδευση όμως;

Η Δ.Α.Κ.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκτιμούν ότι εκτός από βιαστική η όλη προσέγγιση είναι καθαρά αριθμολαγνική-διαχειριστική. Όπως ακριβώς ήταν και η κυβερνητική πολιτική που εφαρμόστηκε από τη Ν.Δ. τον καιρό της συγκυβέρνησης της (με ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, για όσο υπήρχε η τελευταία ως κυβερνητικός εταίρος). Μια λογιστικού τύπου διαχείριση – αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών που συνέβαλε στην ραγδαία απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Μια αντιμετώπιση στρεβλή η οποία, ηθελημένα, αγνοεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αποδεικνύει ότι, δυστυχώς, κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί ο λαός τους απάλλαξε από την ευθύνη να κυβερνούν.

Όσον αφορά στη συγκεκριμένη ερώτηση και ειδικά στο κομμάτι που αφορά στα στατιστικά δεδομένα (μέγεθος σχολικής τάξης, αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητή, ώρες διδασκαλίας, αποδοχές και μειώσεις) οφείλουμε να σημειώσουμε ότι:

1. Τα στοιχεία αναφέρονται στο 2013. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα, μετά από την εφαρμογή για άλλα δύο χρόνια των μνημονιακών πολιτικών των περικοπών και της συρρίκνωσης, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην... προς το χειρότερο!

2. Η εγκυρότητα κάποιων από τα στοιχεία που εμφανίζονται στην έκθεση (βλ. ώρες διδασκαλίας ανά έτος, αμοιβές εκπαιδευτικών κλπ.) ευθέως αμφισβητείται. Δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη παράγοντες όπως π.χ. το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας (80% του εδάφους χαρακτηρίζεται ορεινό, ενώ παράλληλα υπάρχουν 165 κατοικούμενα νησιά) και η ύπαρξη ολιγοθέσιων σχολείων ανά την επικράτεια που καλύπτουν τις μορφωτικές ανάγκες δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών. Ειδικά για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό με τη μέθοδο της άθροισης όλου του μαθητικού δυναμικού και της διαίρεσής του με το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, είναι λανθασμένη και ξένη προς τη στατιστική επιστήμη.

Αναρωτιέται κανείς, εύλογα, αν η σπουδή του κ. Φορτσάκη οφείλεται στην πιθανότητα η Ν.Δ. να έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση να «βάλει πλάτη» στην εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που θα διαλύσει το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του. Φαίνεται πως σκόπιμα ξεχνούν πως η θεσμοθέτηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα στο 1:25  κατακτήθηκε με αγώνες των εκπαιδευτικών και θεσμοθετήθηκε όταν πρωθυπουργός της χώρας ήταν ο Κώστας Καραμανλής. Ψιλά γράμματα βέβαια για όσους «μεγαλόσχημους νεοφιλελεύθερους» ζουν μακριά από το λαό και τις ανάγκες του!

Κλείνοντας, αναμένουμε με ενδιαφέρον τις επίσημες τοποθετήσεις όλων των κομμάτων πάνω στα ευρήματα - συμπεράσματα της έκθεσης του ΟΟΣΑ και ειδικά από τη Ν.Δ. περιμένουμε και την επίσημη θέση της σχετικά με την υποβληθείσα ερώτηση.

 

Δ.Α.Κ.Ε. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης           Δ.Α.Κ.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Οι… αλήθειες του κυρίου Φορτσάκη!

Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

Διαβάσαμε την ερώτηση που έκανε προς το Υπουργείο Παιδείας ο Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κύριος Φορτσάκης και αναγκαστήκαμε να ανατρέξουμε στα σχετικά στοιχεία που δίνει η ΕΛΣΤΑΤ:

http://www.statistics.gr/statistics/-/publication/SED12/-

http://www.statistics.gr/statistics/-/publication/SED11/-

            Μια πιο προσεκτική ανάγνωση των στοιχείων μας οδηγεί στο εξής συμπέρασμα:

  1. Η αναλογία νηπιαγωγών / νηπίων για τη σχολική χρονιά 2014/2015 είναι 1 νηπιαγωγός για 12,24 νήπια (στα δημόσια σχολεία)

  2. Η αναλογία εκπαιδευτικών των δημόσιων δημοτικών σχολείων / μαθητών είναι 1 εκπαιδευτικός για 9,75 μαθητές.

  3. Η δε συνολική αναλογία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχεται σε 1 εκπαιδευτικό για 10,17 μαθητές.  

            Άρα η άποψη του κυρίου Φορτσάκη για αναλογία ενός εκπαιδευτικού ανά 9 μαθητές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δεν ισχύει. Αντιθέτως στην προσχολική εκπαίδευση η αναλογία είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Μετά τιμής,

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

Η Πρόεδρος

Σπανού Μαρία

 

Η Γραμματέας

Μαντζουράνη Κλεοπάτρα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο