Thumbnail
Γιατί μας έχετε εγκαταλείψει;

Ανοιχτή επιστολή των διευθυντών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

       
                               Ανοιχτή επιστολή
 Προς τoν Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.  Φίλη Νικόλαο
 Προς την Αναπληρωτή Υπουργό  Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων  κ. Αναγνωστοπούλου Σια
Προς τον Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης, Κ. Παπαγεωργίου Παυσανία


Κύριε Γενικέ,

Μετά από τρεις μήνες υπολειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας δεν υπάρχουν πια περιθώρια για μια στάση αναμονής. Τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, ξεπερνούν την όποια καλή θέληση. Και τονίζουμε ότι η ευθύνη δεν είναι δική μας. Εκτός των άλλων, οι λύσεις που πολλές φορές αναγκαζόμαστε να δώσουμε σε προβλήματα που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση, δεν είναι πάντα συμβατές με τον τρόπο που οφείλει να λειτουργεί ένα δημόσιο σχολείο και ξεπερνούν τις αρμοδιότητές μας. Για παράδειγμα, δεν καταλαβαίνουμε γιατί θα πρέπει ένα ΣΔΕ να λύσει το πρόβλημα της καθαριότητας, είτε σχηματίζοντας εθελοντικές ομάδες, είτε κάνοντας έρανο!!!, έτσι ώστε να συγκεντρώνονται κάποια χρήματα για την ημιαπασχόληση μιας καθαρίστριας. Το θέμα αφορά τη δημόσια υγεία και δεν λύνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Πολύ δε περισσότερο, όταν κάποια σχολεία είναι συστεγαζόμενα. Δεν είναι ευθύνη ενός διευθυντή να πείσει τον δήμο για την παροχή πρόσθετου έργου καθαριότητας, όταν μάλιστα ο δήμος αυτός δεν έχει καταβάλει τα δεδουλευμένα στις καθαρίστριες του πρωινού σχολείου ή όταν η αποζημίωσή τους είναι πενιχρή.
Σχετικά με την κάλυψη των κενών σε γραμματισμούς δεν είναι πάντα δυνατή η λύση του εθελοντισμού και πέρα από όλα τα άλλα, είναι άνισο άλλα ΣΔΕ να έχουν τη δυνατότητα χρησιμοποίησης εθελοντών και άλλα όχι.
Όσον αφορά το ζήτημα των ωρομισθίων καθηγητών, επισημαίνουμε τα εξής: το μείζον θέμα σε αυτή τη φάση δεν είναι το ποιος θα κάνει τη μοριοδότηση αλλά το πότε θα στελεχωθούν τα σχολεία. Εγκυμονεί ο κίνδυνος να μην καταστεί δυνατόν να δοθούν τίτλοι σπουδών στους δευτεροετείς, αν π.χ. τοποθετηθούν οι ωρομίσθιοι το Μάρτιο. Πως είναι δυνατόν μια πολιτεία να επιτρέπει την παροχή ισότιμου τίτλου σπουδών μέσα από συνοπτικές εκπαιδευτικές διαδικασίες. Η λογική αυτή, λογική που αντιμετωπίσαμε και στο παρελθόν, υποδηλώνει μια καλυμμένη υποβάθμιση για το έργο που παρέχουν τα ΣΔΕ αλλά και για τους αποδέκτες αυτού του έργου. Όμως σας υπενθυμίζουμε πως άλλη ήταν η φιλοσοφία και ο αρχικός σχεδιασμός για τα σχολεία αυτά, ως προς την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Επίσης, πως γίνεται στη χώρα μας ποτέ μα ποτέ, η πολιτεία να μην είναι «έτοιμη από καιρό» για τη συνέχεια μιας δράσης; θα έπρεπε την επόμενη ημέρα της λήξης του προηγούμενου ΕΣΠΑ να είναι έτοιμο το νέο (τεχνικά δελτία κ.λπ.), ώστε να μην υπάρχει κενό που δημιουργεί πλήθος προβλημάτων, γνωστών σε όλους μας (π.χ. αδυναμία προμήθειας πετρελαίου, γραφικής ύλης κ.λπ.). Όλα τα παραπάνω συντελούν στην περαιτέρω υποβάθμιση των ΣΔΕ.
Για αυτό θα πρέπει άμεσα να δοθεί μια λύση στα ζωτικά αυτά ζητήματα, έτσι ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των ΣΔΕ και να είναι συνεπής η Πολιτεία απέναντι στην ευθύνη για μόρφωση που έχει αναλάβει προς τους πολίτες της.

    Οι Διευθυντές των ΣΔΕ Αττικής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

airport-aerodromio.jpg
Διακοπές: Η ακρίβεια «σπρώχνει» τους Έλληνες στο εξωτερικό- Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί
Στροφή των Ελλήνων ταξιδιωτών στο εξωτερικό: Αυξημένες οι προκρατήσεις, στην κορυφή Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία
Διακοπές: Η ακρίβεια «σπρώχνει» τους Έλληνες στο εξωτερικό- Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί