Thumbnail
του Αλέξανδρου Αλεξάκη

Φοίτηση νηπίων

Η λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων εξετάζεται σε επίπεδο ευρύτερης περιοχής και λαμβάνεται μέριμνα, με την εποπτεία του Διευθυντή Π.Ε. και του Σχ. Συμβούλου ώστε να εξασφαλίζεται η φοίτηση όλων των νηπίων σε αυτά. Σε περίπτωση υπεράριθμων τμημάτων οι Προϊσταμένες/οι των Νηπιαγωγείων συνεργάζονται με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Σχ. Συμβούλους, με στόχο να ικανοποιήσουν τη φοίτηση όλων των νηπίων. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διευκόλυνση της φοίτησης σε όμορα Νηπιαγωγεία.

Προκειμένου το Υ.ΠΟ. ΠΑΙ.Θ. να έχει σαφή εικόνα της στελέχωσης και λειτουργίας των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, θα πρέπει οι Προϊστάμενοι/ες να ενημερώνουν άμεσα το Διευθυντή Π.Ε. καθώς και το Πληροφοριακό Σύστημα My School για οποιαδήποτε μεταβολή παρουσιάζεται στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Παράλληλα, θα πρέπει να αποστέλλουν στην αρχή κάθε τριμήνου στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης ονομαστική κατάσταση των νηπίων που φοιτούν στο Ολοήμερο Τμήμα,

Οργάνωση Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός φοιτούντων νηπίων είναι επτά (7). Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες, Ολοήμερα Νηπιαγωγεία απομακρυσμένων περιοχών της χώρας ή όταν ιδιαίτεροι λόγοι το επιβάλλουν), με Απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, κατόπιν σχετικής εισήγησης των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής καθώς και του Διευθυντή Π.Ε., η διάρθρωση των τμημάτων καθώς και ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός φοιτούντων νηπίων μπορεί να ορίζεται διαφορετικά.

 Σε περιπτώσεις που είναι αδύνατη η λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, μπορεί αυτή να ανασταλεί για ένα έτος, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Π.Ε.

Αν σε ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο λειτουργεί και κλασικό τμήμα, επισημαίνεται πως κάθε τμήμα λειτουργεί ανεξάρτητα από το άλλο ως προς το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και το ωράριο.
              

Σε περίπτωση που ο αριθμός των νηπίων του ολοήμερου τμήματος είναι μικρότερος του προβλεπόμενου και στο κλασικό μεγαλύτερος, με σύμφωνη γνώμη του/της Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής, δίνεται η δυνατότητα να κατανεμηθούν οι μαθητές στα δύο τμήματα μέχρι τη λήξη του κλασικού προγράμματος και να συνεχίζουν στο ολοήμερο πρόγραμμα όσοι μαθητές έχουν δηλώσει συμμετοχή σ’ αυτό.
Σε περιπτώσεις Ολοήμερων Νηπιαγωγείων όπου λειτουργεί παράλληλα στη σχολική μονάδα και κλασικό τμήμα και οι αιτήσεις των νηπίων για φοίτηση στο Ολοήμερο Τμήμα είναι πάνω από 25 είναι δυνατόν, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, να δημιουργείται και άλλο ή άλλα Τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος, με τη σύμφωνη γνώμη του/της Σχ. Συμβούλου Προσχολικής αγωγής και του Δ/ντή Π.Ε., ύστερα από έγκριση/απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης (στις περιπτώσεις αυτές τα νήπια του κλασικού τμήματος κατανέμονται στα Ολοήμερα).

 Όταν σε μια περιοχή λειτουργούν μόνο Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και δεν υπάρχει κλασικό τμήμα ενώ υπάρχουν αιτήματα γονέων για φοίτηση νηπίων πρώτης ηλικίας σε κλασικό τμήμα, μπορεί να επιτραπεί μόνο για τα νήπια αυτά, με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Π.Ε., η φοίτησή τους σε Ολοήμερο Τμήμα και η αποχώρησή τους στις 12:30. Προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι να έχει κατατεθεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα, στην οποία θα αναφέρεται πως θα παραλαμβάνει το μαθητή στις 12:30 κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ώστε να μη διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων καθώς και να μη γίνει υπέρβαση του μέγιστου αριθμού νηπίων ανά εκπαιδευτικό.

Στην περίπτωση συνεχούς απουσίας νηπίου από το Ολοήμερο Τμήμα, η/ο Προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για την υποχρεωτικότητα της φοίτησης. Εάν και μετά την ενημέρωση συνεχίζονται οι απουσίες, ενημερώνει εγγράφως τους γονείς/κηδεμόνες και τους ζητά τη συμπλήρωση σχετικής υπεύθυνης δήλωσης για τη μη συμμετοχή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Μετά από αυτή τη διαδικασία η/ο Προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου μπορεί να διαγράψει το νήπιο από το Ολοήμερο Τμήμα και να ενημερώσει τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα - Ωράριο  του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα συντάσσεται από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό και υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στους Σχολικούς Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής για θεώρηση.

Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το Ημερήσιο Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τις/τους Νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία και με τη σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής.

Τα Ολοήμερα Τμήματα δε λειτουργούν μόνο τις ημέρες που έχουν ορισθεί ως επίσημες σχολικές αργίες, σύμφωνα με το άρθρο 4, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 160, τ.Α΄). Όλες τις υπόλοιπες ημέρες λειτουργούν κανονικά.

Η Πρωινή Προαιρετική Ζώνη (7:00–8:00) λειτουργεί εφόσον συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός των πέντε (5) νηπίων, πρώτης νηπιακής ηλικίας.

Προσοχή!

To qέma twn nhpiagwgeίwn kai twn nhpiagwgώn kai ta problήmata pou prokύptoun apό th pίesh tou Upourgeίou PaideίaV na qespίsei ¨prwinή zώnh¨, sunistά wmή parabίash ergasiakώn dikaiwmάtwn twn ekpaideutikώn. Oi sunadέlfisseV nhpiagwgoί qa prέpei na efarmόsoun to pάgio wrolόgio prόgramma gia ta Nhpiagwgeίa kai na mhn apodecqoύn thn katastratήghsh twn ergasiakώn touV dikaiwmάtwn kai thn aύxhsh tou wrarίou touV. Me apόfasή tou to D.S. thV D.O.E. touV kalύptei khrύssontaV suneceίV stάseiV ergasίaV sthn perίptwsh epibolήV aύxhshV tou wrarίou touV apό th dioίkhsh (prwinή zώnh 07:00 - 08:00, epimήkunsh wrarίou sta klasikά kai oloήmera tmήmata).

Den apodemaste th mh eggratwn pronhwn sta dhsia nhpiagwga kai diekdikme mame touV gonV th dhmioura epipon tmhtwn ώste na MHN FEUGEI KANENA PAIDI - pio kai propio - ato dhsio nhpiagwgo.

Se perίptwsh apousίaV nhpiagwgoύ, an den anaplhrwqeί, den enopoioύntai ta tmήmata an o ariqmόV twn nhpίwn uperbaίnei ta 25. Enhmerώnetai άmesa o topikόV SύllogoV prokeimέnou na parέmbei.

Gia to zήthma twn nhpiagwgeίwn kai twn ergasiakώn problhmάtwn twn nhpiagwgώn to D. S. thV DOE έcei topoqethqeί analutikά me scetikέV tou apofάseiV sto parelqόn. Autό pou prέpei na gίnei όmwV katanohtό, eίnai όti ta ergasiakά dikaiώmata twn nhpiagwgώn maV aforoύn όlouV giatί opoiadήpote metabolή se autά qa metabάllei genikόtera kai proV to ceirόtero tiV ergasiakέV kataktήseiV όlwn maV.

Προσέλευση - αποχώρηση

Η ώρα έναρξης και λήξης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος είναι δυνατό να τροποποιείται με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.), αναλόγως των τοπικών συνθηκών, χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά του [Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/2007 τ. Β’, παρ. 6)].

Η αποχώρηση των νηπίων γίνεται με ευθύνη της/του Νηπιαγωγού από 15:45 έως και τις 16:00 και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο Π.Δ. 200/98, άρθρα 7 και 11.

Δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν δίνεται, παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από προκαθορισμένα κριτήρια που ορίζονται σε συνεργασία του/της Προϊσταμένου/ης του Νηπιαγωγείου με τον οικείο Σχ. Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής και τον Δ/ντή Π.Ε., ώστε να μην αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και ο ρόλος του Ολοήμερου Σχολείου.

Η διαδικασία για την πρόωρη αποχώρηση είναι η εξής:

1. Υποβολή σχετικής αίτησης του γονέα/κηδεμόνα του νηπίου/προνηπίου (μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου), στη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου, συνοδευόμενη με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

2. Το σχετικό αίτημα εξετάζεται από τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής (όσον αφορά την κοινωνική του διάσταση), και το υποβάλει μαζί με την εισήγησή του, εντός 15 ημερών στον οικείο Δ/ντή Π.Ε., ο οποίος δίνει και την τελική έγκριση.

Εκπαιδευτικό προσωπικό

Οι θέσεις των Νηπιαγωγών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται διάκριση σε θέσεις για πρωινό ή απογευματινό ωράριο, για Κλασικό ή Ολοήμερο Πρόγραμμα και κατά συνέπεια όλες/οι οι Νηπιαγωγοί έχουν τα ίδια δικαιώματα στην επιλογή προγράμματος και ωραρίου. Κάθε τμήμα Ολοήμερου Προγράμματος στελεχώνεται από δύο νηπιαγωγούς. Η επιλογή και η ανάθεση ωραρίου γίνεται με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Σε περίπτωση διαφωνίας η οριστική λύση δίνεται ύστερα από συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων παρουσία του οικείου Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής, με καταγραφή σχετικού πρακτικού.

Διδακτικό Ωράριο χωρίς Πρωινή Ζώνη: Ο διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός ορίζεται από τις 08.00 έως τις 12.00, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από τις 11.45 έως τις 15.45. Ο χρόνος που διατίθεται για τη συνεργασία των δύο νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.45 έως τις 12.00.

Διδακτικό Ωράριο με Πρωινή Ζώνη: Ο διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός ορίζεται από τις 07.00 έως τις 11.30, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από τις 11.15 έως τις 15.45. Ο χρόνος που διατίθεται για τη συνεργασία των δύο νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.15 έως τις 11.30.

Συνεργασία Νηπιαγωγών

Οι Νηπιαγωγοί του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου συντάσσουν από κοινού τον Προγραμματισμό των δραστηριοτήτων, τον τρόπο υλοποίησης και προσέγγισης και φροντίζουν να υπάρχει συνοχή και συνέχεια των Πρωινών -Απογευματινών Δραστηριοτήτων. Η επιτυχία του Ολοήμερου Προγράμματος στηρίζεται στη συνεργασία των δύο νηπιαγωγών, στην ενιαία γραμμή δράσης τους, στη συνέχεια και στη συνάφεια του Προγράμματος.

Γεύμα – Ξεκούραση

Η παιδαγωγική αξιοποίηση της ώρας του γεύματος, παρέχει την δυνατότητα στα νήπια να κατακτήσουν δεξιότητες, να αναπτύξουν αυτονομία, να επικοινωνούν και συγχρόνως να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Η/ο Νηπιαγωγός καθοδηγεί τα Νήπια να συμμετέχουν ενεργά στην οργάνωση της σίτισης (προετοιμασία, ζέσταμα φαγητού, καθαριότητα), φροντίζει δε ο χώρος σίτισής τους να πληροί τους κανόνες υγιεινής και να διατηρείται καθαρός μετά το γεύμα.

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα προβλέπεται χρόνος για την ξεκούραση των νηπίων μετά το γεύμα. Οι νηπιαγωγοί δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες ξεκούρασης και χαλάρωσης, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο - «γωνιά ξεκούρασης». Η γωνιά ξεκούρασης δημιουργείται σε κατάλληλο σημείο της αίθουσας και αποτελεί ένα χώρο ευχάριστο, στον οποίο τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια.

Η ώρα της χαλάρωσης και της ξεκούρασης έχει παιδαγωγική αξία, καθώς τα νήπια εσωτερικεύουν κανόνες της κοινωνικής ζωής, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να σέβονται τις ανάγκες των άλλων, να αυτοπειθαρχούν και να αναπτύσσουν αισθήματα αλληλεγγύης και συνεργασίας.

Συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και σε τακτά χρονικά διαστήματα, οι Νηπιαγωγοί καλούν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα και τους ενημερώνουν για τον κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, το πρόγραμμα και τους στόχους του, τις δραστηριότητες, καθώς και για την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.

Στις συγκεντρώσεις αυτές μπορεί να ζητηθεί η συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Π.Ε.

Θέματα υποδομών

Η/ο Προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό, ορίζει την αίθουσα του Νηπιαγωγείου στην οποία θα φιλοξενηθεί το Τμήμα ή τα Τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος. Όπου κρίνεται απαραίτητο χρησιμοποιούνται και οι χώροι του Κλασικού Τμήματος μετά τη λήξη του Κλασικού Προγράμματος, ώστε να εξασφαλίζονται οι καλύτερες δυνατές συνθήκες παραμονής των παιδιών στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

Στις περιπτώσεις που προκύψουν προβλήματα ενημερώνονται και ζητείται η συνδρομή των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής. Το εποπτικό υλικό που διαθέτουν τα Νηπιαγωγεία αξιοποιείται από το σύνολο του διδακτικού προσωπικού. Η παρούσα εγκύκλιος, με ευθύνη των Προϊσταμένων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, να αναπαραχθεί και να διανεμηθεί σε όλους τις/τους Νηπιαγωγούς, οι οποίοι θα λάβουν γνώση ενυπόγραφα.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 

Αιρετός και αν/της αιρετός  ΠΥΣΠΕ Λασιθίου

Αλέξανδρος Αλεξάκης και Πασπαράκης Γιάννης

 

Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο:  [email protected], [email protected]  – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Αλεξάκης Αλέξανδρος), για άμεση καθημερινή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι