Thumbnail
«Μηδενί δίκην δικάσης πριν αμφοιν μύθον ακούσης» Φωκυλίδης.

«Μηδενί δίκην δικάσης πριν αμφοιν μύθον ακούσης» Φωκυλίδης.

Όταν το 1998 καταργήθηκε η επετηρίδα και  θεσπίστηκε ο γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών Α.Σ.Ε.Π, δόθηκε η εντύπωση πως αυτός θα ήταν ο μόνος τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Δόθηκε, βεβαίως, σοφά από τον νομοθέτη ένα μικρό μεταβατικό στάδιο για να μην αιφνιδιαστούν οι παλιότεροι συνάδελφοι. Εκεί υπήρχε ποσόστωση 80%-20%, μετά  75%-25% και τέλος με διάφορες αλχημείες και κάτω από πιέσεις 60%-40%. Με τον νόμο- έκτρωμα- της τότε Υπουργού κ. Γιαννάκου το 60%- 40% ίσχυε αντεστραμμένο όμως υπέρ της περίφημης προϋπηρεσίας που ουδείς σκέφτηκε να ελέγξει τον τρόπο απόκτησής της. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα: πώς απέκτησε  κάποιος προϋπηρεσία μετά τον πρώτο Α.Σ.Ε.Π. του 1998 αν δεν ήταν έστω επιτυχών; 

1.    Απέκτησε από ιδιωτικά, όπου υπηρέτησε στα μεγάλα αστικά κέντρα, γιατί ως γνωστόν στα χωριά και στα βουνά δεν υπάρχουν ιδιωτικά.

2.    Απέκτησε  από τη Σιβιτανίδειο  και τα εκκλησιαστικά σχολεία όπου οι προσλήψεις γίνονταν με συνέντευξη!

3.    Απέκτησε  από τον Ο.Α.ΕΔ. και ο τότε υπουργός Σπηλιωτόπουλος θεώρησε πρέπον να εντάξει την προϋπηρεσία τους από το Υπουργείο Εργασίας  στους πίνακες  αναπληρωτών και διορισμών, ήτοι στο Υπουργείο Παιδείας!

4.    Απέκτησε  από την αμαρτωλή Π.Δ.Σ, όπου στις πλείστες των περιπτώσεων, οι διευθυντές απροκάλυπτα βόλευαν τους δικούς τους.

5.    Απέκτησε  ως τρίτεκνος ή πολύτεκνος, γιατί η Γιαννάκου θεώρησε τα πολλά παιδιά σπουδαίο ακαδημαϊκό προσόν! Θα μπορούσε να βοηθήσει ως κράτος πρόνοιας κι όχι αδικώντας τους άλλους.


Όλα αυτά τα χρόνια, τα πέτρινα χρόνια, κανείς εξ αυτών δε σκέφτηκε τους επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π που κυριολεκτικά μάτωσαν για να αποκτήσουν την πολυπόθητη προϋπηρεσία. Είναι άνθρωποι με οικογένεια, μητέρες με παιδιά, άνθρωποι που δούλευαν στα φροντιστήρια 50 ώρες την εβδομάδα κι όμως προσπάθησαν, διάβασαν και πέτυχαν. Είναι άνθρωποι, που άφησαν τις δουλειές τους για να δώσουν Α.Σ.Ε.Π. και τελικά έχασαν και τις δουλειές τους και δε διορίστηκαν, γιατί υπήρχαν οι έχοντες προϋπηρεσία.  Είναι άνθρωποι που υπηρέτησαν στις εσχατιές της Ελλάδας, γιατί στα σχολεία-φιλέτα υπηρετούσαν οι μεγάλες προϋπηρεσίες.  Μπορεί το Υπουργείο πολύ εύκολα να  διαπιστώσει πως οι περισσότεροι απ’ αυτούς  που διορίστηκαν χωρίς Α.Σ.Ε.Π  είχαν επιχειρήσει να δώσουν και απέτυχαν παταγωδώς. Το Υπουργείο, δηλαδή, διόρισε τους αποτυχόντες   και παρέκαμψε  τους επιτυχόντες!


Προς επίρρωση των παραπάνω παραθέτουμε τα κάτωθι στοιχεία, που πραγματικά  προκαλούν. Τα στοιχεία έχουν ληφθεί από άρθρο του διαδικτύου. 

Η πρώτη στήλη δείχνει τους διορισμούς με Α.Σ.Ε.Π. και η δεύτερη χωρίς Α.Σ.Ε.Π.

 

ΦΥΣΙΚΟΙ

 

ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

2009-10

240

371

2010-11

204

221

2011-12

31

88

2012-13

5

70

2013-14

0

30

 

   

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

2009-10

133

135

2010-11

108

122

2011-12

11

56

2012-13

14

1

2013-14

0

1

   
   
   
   

                                           

ΦΥΣΙΚΟΙ

2009-10

78

111

2010-11

53

56

2011-12

14

46

2012-13

9

15

 

ΧΗΜΙΚΟΙ

2009-10

39

35

2010-11

31

38

2011-12

3

20

2012-13

4

0

2013-14

0

1

 

Ειδικά οι επιτυχόντες του 2008 στερήθηκαν της δυνατότητας να εργαστούν  ως αναπληρωτές και καταδικάστηκαν σε ανεργία, γιατί παραγκωνίστηκαν από τις μεγάλες προϋπηρεσίες.


Το Υπουργείο Παιδείας είχε τη δυνατότητα να μετατρέψει τα δημόσια σχολεία σε κολέγια αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό προσωπικό των επιτυχόντων. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν ακαδημαϊκά προσόντα, έχουν διδακτική εμπειρία, έχουν μελετήσει σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, σχέδια διδασκαλίας με διαθεματικά στοιχεία (ήταν μέρος της ύλης του διαγωνισμού) και το έχουν αποδείξει με τις εργασίες τους στα σχολεία όπου υπηρέτησαν. Ήταν σε μεγάλο ποσοστό φροντιστές, άρα αξιολογημένοι από τους πιο αμείλικτους κριτές, τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.


 Μετά από προσφυγές των επιτυχόντων, το ΣτΕ με την  απόφαση 527/2015 έκρινε πως Ο ΑΣΕΠ είναι ο μόνος τρόπος διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών και αποκλείεται κάθε διορισμός με 24μηνο ή 30μηνο. Η προϋπηρεσία σαν δυνατότητα δεν αποκλείεται και μάλιστα κρίνεται επιτρεπτό για την προσαύξηση της βαθμολογίας σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αλλά δεν μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμο διορισμό πλέον, χωρίς ΑΣΕΠ.


Με εκτίμηση και ελπίδα ότι θα δικαιωθούμε.

 Οι επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών Α.Σ.Ε.Π.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΦΕΚ κατανομής 4.451 θέσεων για μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα
Καθορισμός κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση του αριθμού των 4.451 κενών θέσεων που θα καλυφθούν με τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών...
ΦΕΚ κατανομής 4.451 θέσεων για μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα