Εγκρίθηκαν κατα πλειοψηφία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων τα προτεινόμενα πρόσωπα από τον Υπουργό Παιδείας για τις θέσεις των Προέδρων και Αντιπροέδρων των Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην τοποθέτησή του, που παρουσιάζεται ακολούθως αναλυτικά, αναφέρθηκε στην ορθότητα των επιλογών για τη στελέχωση νευραλγικών θέσεων για την Παιδεία, επιλογών που συνδυάζουν αξιοκρατικά κριτήρια.
Για σχολικούς συμβούλους
Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και στο θεσμό των σχολικών συμβούλων, δηλώνοντας ότι "είμαστε σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της φυσιογνωμίας του θεσμού των σχολικών συμβουλίων. Είναι μια διαδικασία, που θα γίνει δημοσία σε διάλογο και με την Πανελλήνια Ένωση των Σχολικών Συμβούλων και με τους προτεινόμενους αυτή τη στιγμή για τις θέσεις του συμβούλιο επιλογής, καθώς, επίσης, και με τα πανεπιστημιακά τμήματα της παιδαγωγικής. Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι αναγκαία. Η κριτική που δεν αφορά πρόσωπα και δεν είναι το κύριο αυτό κι αν αφορά κάποια πρόσωπα σχολικών συμβούλων, αφορά την εμπειρία, που έχουμε από τη συνολική λειτουργία του θεσμού αυτού".
Παράλληλα, ο Υπουργός τόνισε ότι δεν υπήρξε επίσπευση για τη θητεία των σχολικλων συμβούλων. "Έχει λήξει η θητεία των σημερινών σχολικών συμβούλων. Δεν προτρέξαμε, να βγάλουμε νέους σχολικούς συμβούλους. Έχουμε δώσει παράταση μέχρι τις 31/8/2016, δηλαδή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, για την επιλογή των νέων σχολικών συμβούλων και ακούμε προτάσεις. Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε αντίληψη, να κατεδαφίσουμε, χωρίς να υπάρχει μια συζήτηση, σχετικά με το τι θέλουμε, να οικοδομήσουμε. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι δεν βιαζόμαστε και δεν κάνουμε επιλογές με κριτήρια, που δεν έχουν, να κάνουν με την ουσία των προτεινόμενων θεσμών και θέσεων. Δηλαδή, δεν ακολουθούμε την πεπατημένη της κομματικοποίησης" τόνισε ο Νίκος Φίλης.
Θέλω να σας πω ότι στη συζήτηση που κάναμε και με τον ΟΟΣΑ, αλλά και ευρύτερα στο χώρο του διαλόγου για τη μεταρρύθμιση του σχολείου, παίζει μεγάλο ρόλο αυτό που ονομάζουμε «στελέχη της εκπαίδευσης». Είτε αυτά είναι διευθυντές των σχολικών μονάδων, που φαίνεται μια συζήτηση για την ενίσχυση και των προσόντων και των υπηρεσιών για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων αλλά και το ενδιάμεσο επίπεδο των στελεχών της εκπαίδευσης, που είναι σχολικοί σύμβουλοι. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι και αυτό είναι μια αξιολογήση όχι προσωπική, είναι μια κοινή γνώμη. Κοινή διαπίστωση, ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι σήμερα με τον τρόπο που λειτουργούν οι σχολικοί σύμβουλοι, δηλαδή δεν είναι θέμα ευθύνης ενός εκάστου. Αντιθέτως είναι θέμα πως βγαίνει η αναμόρφωση της, αλλά κατά τη γνώμη μου και του τρόπου λειτουργίας των σχολικών συμβούλων. Θα τα κουβεντιάσουμε όλα αυτά δεν υπάρχουν αποφάσεις, υπάρχουν σκέψεις και στην πορεία του διαλόγου, θα υπάρξουν αποφάσεις.
Τονίζω, ότι σχολικοί σύμβουλοι σήμερα στο βαθμό που εμπλέκονται με τη σχολική διαδικασία αναλαμβάνουν καθήκοντα, τα οποία στην ουσία είναι αναπλήρωση, θεσμών και αρμοδιοτήτων που δεν ασκούνται. Όπως είναι η προσπάθεια επίλυσης, συγκρούσεων μέσα στο σχολείο, δηλαδή λείπουν ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και οι σχολικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν το δύσκολο αυτό έργο σε μια περίοδο, κύριοι συνάδελφοι, που η κρίση έχει επιδεινώσει αυτά τα φαινόμενα τα σχολεία, τα οποία δεν αφορά μόνο τους μαθητές, αλλά ολόκληρη η οικογένεια κρέμεται με απόγνωση, πάνω στο σχολείο. Αυτά είχα να πω και είμαι πρόθυμος να απαντήσω σε οποιαδήποτε ερώτησή σας.
Ετέθησαν ερωτήματα, τα οποία αφορούν στη διαδικασία, αλλά και τον θεσμό αυτό καθαυτό των σχολικών συμβούλων και κατά την εισηγητική ομιλία μου κατέστησα σαφές ότι είμαστε σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της φυσιογνωμίας του θεσμού των σχολικών συμβουλίων. Είναι μια διαδικασία, που θα γίνει δημοσία σε διάλογο και με την Πανελλήνια Ένωση των Σχολικών Συμβούλων και με τους προτεινόμενους αυτή τη στιγμή για τις θέσεις του συμβούλιο επιλογής, καθώς, επίσης, και με τα πανεπιστημιακά τμήματα της παιδαγωγικής. Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι αναγκαία. Η κριτική που δεν αφορά πρόσωπα και δεν είναι το κύριο αυτό κι αν αφορά κάποια πρόσωπα σχολικών συμβούλων, αφορά την εμπειρία, που έχουμε από τη συνολική λειτουργία του θεσμού αυτού.
Είναι προφανές, επίσης, ότι στη διαδικασία από τη δική μας πλευρά, από το Υπουργείο δεν υπήρξε επίσπευση. Έχει λήξει η θητεία των σημερινών σχολικών συμβούλων. Δεν προτρέξαμε, να βγάλουμε νέους σχολικούς συμβούλους. Έχουμε δώσει παράταση μέχρι τις 31/8/2016, δηλαδή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, για την επιλογή των νέων σχολικών συμβούλων και ακούμε προτάσεις.
Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε αντίληψη, να κατεδαφίσουμε, χωρίς να υπάρχει μια συζήτηση, σχετικά με το τι θέλουμε, να οικοδομήσουμε. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι δεν βιαζόμαστε και δεν κάνουμε επιλογές με κριτήρια, που δεν έχουν, να κάνουν με την ουσία των προτεινόμενων θεσμών και θέσεων. Δηλαδή, δεν ακολουθούμε την πεπατημένη της κομματικοποίησης.
Τώρα, σχετικά με τα ζητήματα που τέθηκαν πιο ειδικά, είναι σαφές ότι αρκετοί πανεπιστημιακοί θα μπορούσαν, ν’ αναλάβουν ευθύνες για τις προτεινόμενες θέσεις. Εμείς, συζητούμε και καταλήγουμε. Αυτή είναι η δουλειά μας, αυτή είναι η αρμοδιότητά μας ως πολιτική ηγεσία με βάση το νομοθετικό πλαίσιο, που υπάρχει. Υπήρξαν από την πλευρά των προτεινόμενων τότε κάποιες επιφυλάξεις, που έχουν, να κάνουν με το συνολικό χρόνο, που θα μπορούσαν, να διαθέσουν γι’ αυτή τη δουλειά. Δεν έχει να κάνει ούτε με την αξιολόγηση των ανθρώπων ούτε με κάποιου είδους αρνήσεις δικές τους.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη