Thumbnail

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με σημείο αναφοράς τα «κομβικά θέματα» του ΟΟΣΑ

Συνεχίζει τις εργασίες της η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία

Με στόχο μέχρι το Πάσχα να ολοκληρώσει τα πορίσματά της, συνεχίζει τις συζητήσεις η Επιτροπή Διαλόγου που έχει στήσει το υπουργείο Παιδείας, η οποία συνεδρίασε το περασμένο Σάββατο.

Από το βήμα της συνεδρίασης, ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, ενημέρωσε μεταξύ άλλων για την πορεία των συζητήσεων με τον ΟΟΣΑ ενόψει της νέας έκθεσης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί του χρόνου τον Ιούνη, σημειώνοντας πως «στο μεταξύ προτάσσουμε τη συζήτηση έξι συγκεκριμένων ζητημάτων, τα οποία θεωρούμε, και σε αυτό συμφωνεί και ο ΟΟΣΑ, κομβικά: Το πρώτο είναι ο ενιαίος χώρος έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης. Το δεύτερο είναι το ολοήμερο σχολείο. Το τρίτο τα οικονομικά της Εκπαίδευσης. Το τέταρτο τα κριτήρια και οι θεσμοί αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Το πέμπτο η εκπαίδευση στελεχών της Εκπαίδευσης. Και το έκτο το πλαίσιο παιδαγωγικής αυτοδυναμίας των σχολικών μονάδων».

Με τον ΟΟΣΑ να εξακολουθεί να είναι σημείο αναφοράς, ο υπουργός Παιδείας δήλωνε, επίσης, το Σάββατο πως προκειμένου να μην «δοθεί η παραμικρή υπόνοια ότι ο Διάλογος σχεδιάστηκε ως πρόσχημα (...) είναι απαραίτητο να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την εκπαιδευτική κοινότητα σε αυτή την υπόθεση», καλώντας τους συλλόγους των εκπαιδευτικών να οργανώσουν συζητήσεις (να στηρίξουν δηλαδή ενεργητικά την πολιτική της κυβέρνησης) και τους εκπαιδευτικούς ατομικά να καταθέσουν τη γνώμη τους, ενώ ανακοίνωσε πως υπάρχει σκέψη να οριστεί ως εβδομάδα Παιδείας μία από τις επόμενες εβδομάδες.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Επιτροπής Διαλόγου, Αντ. Λιάκος, στάθηκε ιδιαίτερα στην έννοια της «αυτονομίας» στην Εκπαίδευση, επικρίνοντας ότι σήμερα η Εκπαίδευση είναι «διασωληνωμένη από το κράτος» και εκτιμώντας ότι υπάρχει ανάγκη για «απογαλακτισμό (σ.σ. της Εκπαίδευσης)από το μεγάλο προστατευτικό και παρεμβατικό κράτος». Οπως βέβαια έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία, η «αυτονομία» σημαίνει απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση να παρέχει ισότιμα Παιδεία σε όλα τα παιδιά, εισάγει την Παιδεία ανάλογα με την τσέπη του γονιού και της περιοχής, τη διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος, φέρνει τις επιχειρήσεις μέσα στα σχολεία.

Σήμερα Τρίτη, επίσης, αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του «διαλόγου», με καλεσμένους τους Μορφωτικούς Ακολούθους των χωρών της Ευρωζώνης.

ΠΗΓΗ: rizospastis.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα