Του Χρήστου Κάτσικα
Το 1988 οι Νόαμ Τσόμσκι και Εντουαρντ Σ. Χέρμαν, στο σημαντικό έργο τους «Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media», αναφέρονται στον τρόπο με τον οποίο τα επικρατέστερα ΜΜΕ εκφράζουν και εξυπηρετούν τη βούληση ισχυρών οικονομικών συμφερόντων με ευφυείς μεθόδους προπαγάνδας.
Αρκεί η μελέτη των πρόσφατων δημοσιευμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να δικαιωθεί η θεωρία που διατυπώνουν οι Αμερικανοί καθηγητές.
Είναι φανερό το στήσιμο ενός πρωτοφανούς επικοινωνιακού μηχανισμού παραπληροφόρησης από μερίδα των ΜΜΕ μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης του υπουργείου Παιδείας για την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για την ιδιωτική εκπαίδευση και αποτελεί απόδειξη της ύπαρξης του ομφάλιου λώρου ανάμεσα σε συγκεκριμένα συγκροτήματα του Τύπου και ιδιοκτήτες φορέων της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση για τα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών προς αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας.
Την ανακοίνωση αυτή ακολούθησε ένας άνευ προηγουμένου επικοινωνιακός ορυμαγδός άρθρων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών από δύο συγκεκριμένα επιχειρηματικά συγκροτήματα, το συγκρότημα Αλαφούζου και τον ΔΟΛ.
Κάτι ανάλογο συνέβη την περίοδο 2010-2014, λίγο πριν από την ψήφιση κρίσιμων νομοσχεδίων υπέρ των σχολαρχών με την εργολαβική στήριξη κάποιων ΜΜΕ προς τους επιχειρηματίες του χώρου. Εμφανίζονταν τότε δημοσιεύματα που μιλούσαν για «προνομιούχους» εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση και καλούσαν για περιστολή εργασιακών δικαιωμάτων.
Με τη συνέργεια αυτών των ΜΜΕ ψηφίστηκαν νόμοι που περιέκοψαν μισθούς εργαζομένων έως και κατά 40%, με αποτέλεσμα να τροφοδοτούνται αποκλειστικά και μόνο τα ταμεία των επιχειρηματιών και όχι το Δημόσιο και να βλάπτονται τα ασφαλιστικά ταμεία.
Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων ετών υπολογίζεται ότι το κέρδος των επιχειρηματιών στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Τελευταία, ένα νέο σκάνδαλο από τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης γεννά προβληματισμό και έντονες ανησυχίες στους πολίτες.
Η αποκάλυψη ότι σε έναν και μόνο έλεγχο μίας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης βρέθηκε αριθμός πλαστών τίτλων από ιδιωτικά σχολεία προκαλεί εύλογες απορίες:
➫ Ποιος ελέγχει τα ιδιωτικά σχολεία;
➫ Ποιος έχει την ευθύνη των ενδοσχολικών διαδικασιών, της έκδοσης βαθμολογιών και τίτλων σπουδών;
➫ Ποιος είναι ο ρόλος του διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια;
Ενα μείζον ζήτημα που προκύπτει από την πρόσφατη απορρύθμιση της νομοθεσίας και την απόσυρση της κρατικής εποπτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση (τροπολογία Αρβανιτόπουλου) είναι η τήρηση της ισονομίας ανάμεσα σε μαθητές σχολείων που λειτουργούν νόμιμα και σχολείων που λειτουργούν παράνομα.
Από τη στιγμή που το κράτος δεν μπορεί να ελέγξει επαρκώς ποιοι και με ποια προσόντα εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία και από τη στιγμή που οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι σε πιέσεις λόγω του καθεστώτος των ελεύθερων, αναιτιολόγητων απολύσεων, είναι εύλογος ο φόβος κάθε πολίτη που στέλνει το παιδί του σε δημόσιο σχολείο ότι μόνο αν πληρώσεις μπορείς να εξασφαλίσεις υψηλή βαθμολογία και απολυτήριους τίτλους.
Και ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός του απολυτήριου τίτλου της Γ' Λυκείου δίνει μοριοδότηση για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή σε ξένο Πανεπιστήμιο.
Ακόμη και η -νεοφιλελεύθερη στον πυρήνα της- Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ζητήσει από την ελληνική πολιτεία εδώ και ενάμιση χρόνο να νομοθετήσει για τη διασφάλιση της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς οι απολυτήριοι τίτλοι Γυμνασίου και Λυκείου αποτελούν πιστοποίηση προσόντων (Επιπέδου 2 και 4) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόσληψη Ελληνα αποφοίτου ιδιωτικού σχολείου σε ευρωπαϊκή χώρα.
Οι εγγυητές
Σε περίπτωση που δεν ληφθεί κανένα νομοθετικό μέτρο προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της συνταγματικής νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, προκειμένου να διασφαλιστεί η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίων τίτλων Γυμνασίου και Λυκείου σε δημόσια σχολεία.
Προκειμένου να αποφευχθεί η υποχρέωση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσια επιτήρηση για την κτήση απολυτήριου τίτλου, πρέπει να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας στα ιδιωτικά σχολεία.
Να αποκτήσει λειτουργική και εκπαιδευτική αυτονομία ο Σύλλογος Διδασκόντων, ώστε ο ίδιος να αποτελεί εγγυητή της νομιμότητας των ακολουθούμενων διαδικασιών και ο διευθυντής να μην επιλέγεται από τον σχολάρχη (έτσι ώστε να μην είναι ο ίδιος ή «άνθρωπός» του), αλλά να επιλέγεται με αντικειμενικές διαδικασίες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη