Τις προτάσεις της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία παρουσιάζει μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής ο πρόεδρος, καθηγητής Αντώνης Λιάκος, σημειώνοντας ότι αυτή η μεταρρύθμιση πρέπει να γίνει «μεταρρύθμιση όλων των πολιτών και των πολιτικών».
Σε συνέντευξή του ο Πρόεδρος του Εθνικού Διαλόγου υποστηρίζει ότι το πρόγραμμα του σχολείου δεν μπορεί να είναι ενιαίο και συγκεντρωτικά προβλεπόμενο χωρίς να λογαριάζει τοπικές διαφοροποιήσεις και προγράμματα.
"Εδώ επιβάλλεται να δώσεις κάποιο λόγο και ρόλο στο σχεδιασμό στις τοπικές αρχές και τους φορείς" τονίζει ο Αντώνης Λιάκος.
Βεβαίως η κουβέντα για την «αυτόνομη» σχολική μονάδα, που πυκνώνει ιδιαίτερα τελευταία, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία, και φωτίζεται ούτε λίγο - ούτε πολύ σαν διέξοδος, συσκοτίζει ότι το αυτόνομο σχολείο είναι και αυτοχρηματοδοτούμενο, αναζητά πόρους από την αγορά πολύμορφα.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του στον ραδιοσταθμό «Κόκκινο» ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Α. Λιάκος τόνιζε ότι "το αναλυτικό πρόγραμμα δεν είναι ανάγκη να είναι τόσο πολύ αναλυτικό και γι αυτό το λόγο -εδώ θα βοηθήσει το Εθνικό Πλαίσιο γιατί θα δίνει οδηγό – και να βάλουμε μια ζώνη που θα είναι τουλάχιστον το 1/3 του χρόνου των παιδιών, στην οποία θα υπάρχει μια ζώνη αυτονομίας, μια ζώνη συνεργασίας, διαθεματική ζώνη ή ζώνη έρευνας, όπου τα παιδιά δεν θα είναι απλώς οι παθητικοί αποδέκτες της γνώσης – δεν το θέλουμε σε καμία περίπτωση ούτε στα άλλα μαθήματα – όπου ο στόχος θα είναι οι μαθητές να γίνουν οι μικροί ερευνητές, αυτοί που θα ανακαλύψουν τη γνώση».
Αν ξύσει κανείς την επιφάνεια όσων, με λουστραρισμένο τρόπο", λέει ο Πρόεδρος του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, αυτό που εμφανίζεται είναι η επιχείρηση διαφοροποίησης των σχολείων, ένα στόχο που συναντάμε αυτούσιο στις προγραμματικές δηλώσεις για την Παιδεία της Άννας Διαμαντοπούλου το 2009 και του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου του 2012 και που αποτελεί κεντρική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Μάλιστα τον Αύγουστο του 2014, ο τότε υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, πρότεινε να δοθεί αυτονομία στην επιλογή προγραμμάτων στο 10% του προγράμματος κάθε τάξης και μάλιστα κοινοποίησε την πρωτοβουλία του στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το οποίο ζήτησε εισήγηση για την υλοποίηση της μερικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων.
Όσο κι αν ο κ. Αντώνης Λιάκος προσπαθεί με παραπλανητικό τρόπο να νοηματοδοτεί την «αυτονομία» με δημοκρατικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, είναι φανερό ότι όλες οι αλλαγές τα τελευταία χρόνια και σήμερα αφορούσαν και αφορούν την διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αφού, ειδικά στο δημοτικό σχολείο, πέρα από το βασικό κορμό των μαθημάτων, που γίνονται σκόρπια, κάθε σχολείο έχει ήδη το δικό του πρόγραμμα ανάλογα με τις ειδικότητες που του παρέχονται!
Πίσω από όσα λέει ο κ. Αντώνης Λιάκος αλλά και ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης, όταν κάνουν λόγο για δυνατότητα της σχολικής μονάδας να διαμορφώνει το πρόγραμμά της, για αυτονομία, διαφοροποίηση, μείωση, αναδιάταξη της ύλης και του αναλυτικού προγράμματος, ξεπροβάλλει μια εκπαίδευση και ένα σχολείο αντίστοιχο με τις οικονομικές και κοινωνικοταξικές συνθήκες της περιοχής του, που θα διαφοροποιείται κατά περιφέρεια ανάλογα με τις επιδιώξεις της αγοράς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη