Μπορεί κάποιος, διαβάζοντας μόνο τον τίτλο, να νομίσει ότι το άρθρο είναι περιπαικτικό. Όχι, όχι, καθόλου…. Εξάλλου, το παιδί και το παιγνίδι (ομόρριζα) είναι πολύ σοβαρές υποθέσεις.
«Θρησκευτικά δεν διδάσκονται στα σχολεία. Η ώρα του παιδιού είναι». Δεν μπορώ να υποθέσω εάν, την ώρα που έλεγε τα παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης είχε και τη χαρά που νιώθει κανείς, όταν ανεβάζει το αίμα του άλλου στο κεφάλι.
Συγγνώμη που θα σας απογοητεύσω, κύριε Υπουργέ, αλλά πλέον έχουμε συνηθίσει.
- Έχουμε συνηθίσει από προκατόχους σας ότι όποιος θέλει να τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, λέει και μια περισπούδαστη κοτσάνα για τα Θρησκευτικά.
- Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος δεν παράγει έργο, μιλάει εναντίον των Θρησκευτικών για να πείσει τα απανταχού πρόβατα ότι έλυσε τα θέματα της παιδείας.
- Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος θέλει να πουλήσει δήθεν προοδευτισμό και αριστεροσύνη, υψώνει κορώνες (όχι βασιλικές…) κατά των Θρησκευτικών.
Απλά αυτό που χρειάζεται στην κοινωνία μας είναι περισσότερη ωριμότητα και παιδεία, ώστε η ασχετοσύνη και οι ιδεοληψίες του εκάστοτε υπουργού Παιδείας να αντιμετωπίζονται ως πνευματικό έγκλημα.
Αυτονόητο είναι ότι ως υπουργός Παιδείας οφείλετε να μιλάτε τεκμηριωμένα. Πώς συνάγετε αυτό το συμπέρασμα; Από κάποια επιστημονική μελέτη; Από αρκετές και αξιόπιστες μαρτυρίες; Από δικές σας αυτοψίες; Από την εμπειρία σας όταν είσαστε μαθητής;
Λυπάμαι και πάλι που θα σας απογοητεύσω, αλλά η περίοδος της κακομοιριάς και της εσωστρέφειας για τα Θρησκευτικά έχει παρέλθει. Η νέα γενιά θεολόγων και το μάθημα των Θρησκευτικών δεν έχουν καμία σχέση με τα στερεότυπα και τις ιδεοληψίες που περιφέρετε άκομψα. Η λογική «ναι, αλλά ο μπατζανάκης της θείας Σούλας που είναι θεολόγος δεν είναι καθόλου καλός», πέρα από το γεγονός ότι ισχύει για όλες τις επαγγελματικές ομάδες και ειδικότητες, έχει μια κλασσική διάσταση της κοινωνικής αλληλοεξόντωσης. Δεν προάγει διάλογο και πρόοδο, δείχνει έλλειμμα παιδείας και συνηθίζεται μεταξύ ζαριών και ούζου.
Φυσικά, προβλήματα υπάρχουν. Όπως και σε όλα τα μαθήματα. Δεν εξιδανικεύω. Αλλά και δεν ισοπεδώνω, όπως κάνατε εσείς. Και αναλογιστείτε την ευθύνη σας, καθώς μιλούσατε ως Υπουργός Παιδείας, και όχι σαν να βάζατε έναν πιασάρικο τίτλο σε ρεπορτάζ.
Στις τάξεις παίζουμε. Ναι, είναι αλήθεια. Βάφουμε με χρώματα τη ζωή που θα ζήσουν, φτιάχνουμε το κολάζ της σκέψης και του προβληματισμού, ακροβατούμε ανάμεσα στην αλήθεια και στο ψέμα, συμπληρώνουμε το παζλ των γνώσεων, κάνουμε ποδηλατάδα σε άλλους πολιτισμούς και θρησκείες, μετράμε τα αστέρια των αξιών. Παίζουμε. Αλλά όχι με τη ζωή τους…
Θα ήταν μεγάλη χαρά να μας επισκεφτείτε από το Σεπτέμβρη που θα αρχίσουν πάλι τα μαθήματα. Στο Λύκειο Γαζίου, στο Ηράκλειο της Κρήτης. Όχι εθιμοτυπικά, αλλά ουσιαστικά. Μέσα στην τάξη. Είναι καλό να αυξήσετε τις εμπειρίες σας σχετικά με την ώρα του παιδιού.
Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Δρ. Θεολογίας - Εκπαιδευτικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη