Thumbnail

Στην εκπομπή του Σπύρου Χαριτάτου στον Alpha 989 βρέθηκε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης ο οποίος εκτός των εκπαιδευτικών θεμάτων στα οποία αναφέρθηκε, έκανε νήξη στην αρχή της συνέντευξής του για τα πεπραγμένα δύο δημοσιογράφων της εφημερίδας "Καθημερινή" , του Απόστολου Λακασά και του Πάσχου Μανδραβέλη.

Για τα Αρχαία Ελληνικά

«Δημιουργείται από τα ΜΜΕ ένα θέμα που δεν υπάρχει. Πολλές φορές αδίκως κατηγορούν τον κ. Φίλη. Γνώρισα έναν άνθρωπο ευαίσθητο, δημοκρατικό. Πού είπε ο Φίλης ότι πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία… Λέει ότι πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να μάθουμε να μιλάμε την γλώσσα μας» τόνισε ο Υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης και πρόσθεσε «όταν η γλώσσα φτωχαίνει, με την είσοδο μάλιστα της νέας τεχνολογίας, φτωχαίνει και η εθνική μας συνείδηση».
 
«Το πόρισμα της επιτροπής, που είναι το αποτέλεσμα του διαλόγου, είναι μία πρόταση. Θα τεθεί, μαζί με άλλες προτάσεις, υπόψη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο θα συντάξει μία πρόταση υπόψη του υπουργού και εκείνος θα πάρει μία απόφαση. Ένας νόμος δεν θα πρέπει να διαγράφει το παρελθόν εντελώς. Αυτό ήταν το λάθος του νόμου Διαμαντοπούλου». ανέφερε.

Για τον Αριστείδη Μπαλτά
 
Αναφερόμενος στον πρώην υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά είπε χαρακτηριστικά: «Ο κ. Μπαλτάς έχει παρεξηγηθεί. Το λάθος ήταν ότι ενώθηκαν τα  πρότυπα με τα πειραματικά. Αυτό που είχε πει ο κ. Μπαλτάς είναι ότι ενώθηκαν δύο ανομοιογενείς εκπαιδευτικές μονάδες, τα πρότυπα και τα πειραματικά και προσπάθησε να εξηγήσει ότι όλοι μας θέλουμε να θεωρούνται τα παιδιά μας τα καλύτερα. Αυτό στιγμάτισε, δεν είπε ότι θα αποκεφαλίσουμε τους αρίστους. Δεν γίνεται».  
 
Ο Υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως «το γενικότερο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η κατεύθυνση που πρέπει να πάρει (ο μαθητής).  Στη Γερμανία το 75% στρέφεται προς την τεχνική εκπαίδευση και το 25% στην ανώτατη εκπαίδευση. Εμάς είναι το 95% (των μαθητών στρέφεται) στην ανώτατη εκπαίδευση. Αυτή η μανία η δικιά μας πρέπει να αλλάξει, όχι όμως από τη μία μέρα στην άλλη. Πρέπει να αλλάξει η κοινωνία, τα στερεότυπα αλλά θέλει χρόνο».  
 
Τόνισε ότι στόχος είναι «να δημιουργήσουμε ένα σχολείο όπου το παιδί να είναι στο σχολείο και όχι σε έναν προθάλαμο φροντιστηρίου».
 
Αναφερόμενος στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση δήλωσε: «Είμαι υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά δεν θα δώσουμε τα πανεπιστήμιά μας για ένα κομμάτι ψωμί. Δέχομαι να έρθει κάποιος να ιδρύσει πανεπιστήμιο με ιατρική ή φαρμακευτική σχολή. Δηλαδή σχολές που απαιτούν κεφάλαια. Όχι να δημιουργηθεί πανεπιστήμιο για φιλολόγους, τα ιδιωτικά να λειτουργούν με κεφάλαια αυτών που θα τα θέσουν. Σήμερα, το να συντηρηθεί ένα πανεπιστήμιο είναι τρομερά δύσκολο». 
 
Για την προσωπική του θητεία στην πρυτανεία εξέφρασε την πικρία του και καταλόγισε «κακοπιστία και υποκρισία» τόσο στον Πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και σε συγκεκριμένους δημοσιογράφους:
 
«Φεύγοντας από το πανεπιστήμιο είχα σειρά διώξεων που πήγαν κατευθείαν στο αρχείο. Ήταν δικαίωση για εμένα. Απευθύνθηκα στον δημοσιογράφο που με κατήγγειλε από συγκεκριμένη εφημερίδα και ζήτησα να γίνει μνεία. Μου είπενα δει τί θα πουν οι «από πάνω». Δεν με πήρε ποτέ. Και ένας άλλος δημοσιογράφος κατήγγειλε το Πανεπιστήμιο, τους αιώνιους φοιτητές και αυτός κρατούσε θέση χωρίς να έχει τελειώσει. Έχει διατελέσει μεταπτυχιακός φοιτητής στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας και για πόσο χρόνο; Το πρόγραμμα ήταν για δύο χρόνια, αν κάθισε 10 χρόνια σαφώς υποκρίνεται. Αναφέρομαι σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Ο ίδιος ο τέως Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής είπε όταν αποχώρησε, «τον Πελεγρίνη τί τον εμπλέκετε».
 
«Είναι, επίσης, θλιβερό το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής στοχοποιεί εμένα ως υποκινητή των καταλήψεων. Ο κ. Μητσοτάκης επικαλείτο το γεγονός ότι η τρόικα ζητούσε την απόλυση των 500 ανθρώπων (από το Πανεπιστήμιο). Ήρθε η κυβέρνηση και τους πήρε πίσω, γιατί δεν έχει αντίρρηση η τρόικα; Όταν ήμουν Πρύτανης τον είχα επισκεφτεί και του είπα ότι ήταν λάθος να απομακρύνει όλο αυτό τον κόσμο από το Πανεπιστήμιο. Ένας πολιτικός θα πρέπει να είναι προσεκτικός στη σχέση του με τους άλλους. Δεν αναφερόμουν σε κανέναν υπάλληλο ξεχωριστά. Με ενδιέφερε το σώμα. Όταν βρέθηκαν οι υπάλληλοι στον δρόμο, εγώ έπαψα να πηγαίνω στο γραφείο μου ως ένδειξη συμπαράστασης. Όταν αναλαμβάνεις μία δημόσια θέση οφείλεις να αγωνίζεσαι για το καλύτερο. Αυτό που με ενοχλεί είναι η κακοπιστία και η υποκρισία. Αυτό βλέπω στον Μητσοτάκη και τους δημοσιογράφους που σας ανέφερα».
 
Εξομολογήθηκε ότι «και στη Βουλή με ικανοποιεί όταν αναφέρονται σε μένα ως καθηγητή.  Ο τίτλος του υπουργού περνά και χάνεται».
 
Τέλος, αναφερόμενος στα προσφυγόπουλα τόνισε την ανάγκη ενσωμάτωσής τους στα ελληνικά σχολεία από το φθινόπωρο λέγοντας ΝΑΙ στην διαπολιτισμική εκπαίδευση, ΟΧΙ στα γκέτο.
Πρέπει να ενσωματωθούν και όχι να αφομοιωθούν, είπε ο υφυπουργός Παιδείας. Εξέφρασε, ωστόσο, την επιφύλαξή του ως προς την έπαρση της σημαίας: Δεν μπορείς να ανεβάζεις μόνο την ελληνική σημαία και ο μουσουλμάνος ή ο Σύρος δίπλα να κάθεται να βλέπει. 
 
«Το πρόβλημα σήμερα είναι ο μεγάλος όγκος παιδιών που έχει έρθει (πρόσφυγες). Δεν ξέρουμε πόσο καιρό θα κάτσουν αυτά τα παιδιά εδώ. Το πρόβλημα είναι και των εκπαιδευτών. Πρέπει να βρεθούν άνθρωποι να μιλούν την γλώσσα τους. Τα παιδιά αυτά, που ήρθαν βίαια στην χώρα μας, λένε ότι τους λείπει το σχολείο. Υπάρχει τρίωρο δημιουργικής απασχόλησης και τα παιδιά πηγαίνουν με τις τσάντες τους. Νομίζουν ότι πάνε σχολείο. Στο διαπολιτισμικό σχολειό της οδού Ηπείρου, το 15% που εκπαιδεύονται είναι παιδιά ασυνόδευτα. Δεν θα κάνουμε γκέτο. Είναι 13 τα διαπολιτισμικά σχολεία στην χώρα μας. Δεν έχει νόημα να έχεις διαπολιτισμικά σχολεία αφού όλα τα δημόσια σχολεία είναι διαπολιτισμικά. Τα διαπολιτισμικά πρέπει να υπάρχουν όμως και θα πρέπει να λειτουργήσουν ως τέτοια.
 
Δεν θα κάνουμε σχολεία ειδικά για τους Ρομά, θα πρέπει να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
 
Στα σχολεία δεν είναι αμιγώς ελληνόπουλα. Υπάρχουν και παιδιά άλλων εθνοτήτων. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον πρέπει να βρούμε τρόπο να συνυπάρχουν τα παιδιά. Δεν μπορείς να ανεβάζεις μόνο την ελληνική σημαία και ο μουσουλμάνος ή ο Σύρος δίπλα να κάθεται να βλέπει. 
Στην Αγγλία που τήρησαν την ενσωμάτωση ως κόρη οφθαλμού δεν έχουν τα προβλήματα της Γαλλίας (επεισόδια)»,είπε χαρακτηριστικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
απθ
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ
Θα γίνει συζήτηση για τη συγκρότηση συστηματικού σχεδίου παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ακροδεξιών, εθνικιστικών και φασιστικών αντιλήψεων...
Μαθήματα Αντιφασιστικής Εκπαίδευσης: Μια ημερίδα που μας αφορά όλους από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του ΑΠΘ