Ενημερωτικό δελτίο
για τη συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Λακωνίας στις 28.6.2016
θέματα ημ.διάταξης:
1.Προσδιορισμός οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Διεύθυνσης ΠΕ Λακωνίας
2.Πρόταση ίδρυσης παραρτημάτων νηπιαγωγείων
Θέμα 1ο : Προσδιορισμός οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Διεύθυνσης ΠΕ Λακωνίας
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ζήτησα να μου γνωστοποιηθεί η εισήγηση του Προέδρου του ΠΥΣΠΕ σχετικά με το ανωτέρω θέμα.Μου γνωστοποίησε ότι ο προσδιορισμός οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Διεύθυνσης ΠΕ Λακωνίας θα γίνει σύμφωνα με ΠΔ50 άρθρο 4,Ν.3848 άρθρο 7,Ν.4186 άρθρο 35 ,ΠΔ1/2003,εγκύκλιο ΥΠΠΕΘ 100525/Ε1/17-6-2016. Έτσι τοποθετήθηκα ως αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών με την Αγωνιστική Ριζοσπαστική Παρέμβαση ότι θα καταψηφίσω εισήγηση προέδρου ΠΥΣΠΕ Λακωνίας διότι ο Προσδιορισμός οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού της Διεύθυνσης ΠΕ Λακωνίας θα γίνει σύμφωνα με υπουργική απόφαση Φίλη για νέο τύπο σχολείου!
Αφού προσδιορίστηκαν οι πίνακες οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ΠΕ για γενική και ειδική αγωγή (από όλα τα μέλη του ΠΥΣΠΕ, πλην εμού )το β' αιρετό μέλος της Ανεξάρτητης Κίνησης μειοψήφησε μόνο ως προς την υπουργική απόφαση Φίλη και δεν καταψήφισε πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ΠΕ ( για κλάδους ΠΕ70,60,ΠΕ61,ΠΕ71, ΠΕ06,ΠΕ11 και ΠΕ16).
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε το β’αιρετό μέλος :Αν και θεωρώ ότι έγινε δίκαιη εκτίμηση του προσδιορισμού οργανικών θέσεων σύμφωνα με την οργανικότητα και τον αριθμό των μαθητών των σχολείων που ανήκουν στο ΠΥΣΠΕ της Περιφέρειας δεν προσυπογράφω την απόφαση γιατί περικόπτονται θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών στα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία όπως συμφωνεί και ο κλάδος μας.
Μειοψήφησα ως αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών με την Αγωνιστική Ριζοσπαστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Λακωνίας-Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ
και προέβη στην κάτωθι δήλωση που αποτελεί και
κοινή δήλωση 30 αιρετών εκπροσώπων εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια σε όλη την Ελλάδα:
Η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ για τον προσδιορισμό των οργανικών κενών – προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις – συνοδεύεται από την εκτίμηση των Δ/νσεων για τα κενά και τα πλεονάσματα την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτή η εκτίμηση στηρίζεται στην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Φίλη για το νέο τύπο ολοήμερου σχολείου και τις ρυθμίσεις για το νηπιαγωγείο. Από τις εκτιμήσεις των Δ/νσεων επιβεβαιώνονται τα χειρότερα σενάρια για τη δραματική περικοπή εκατοντάδων θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα και αποκαλύπτεται ότι οι φετινές απολύσεις των αναπληρωτών είναι και οριστικές απολύσεις από τη δημόσια εκπαίδευση για την πλειοψηφία των αναπληρωτών που δούλεψαν φέτος ενώ παράλληλα προετοιμάζονται εκτεταμένες μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών. Αυτό το γεγονός σημαίνει ακόμα ότι οι επικείμενες μεταθέσεις θα είναι ελάχιστες και δε θα γίνουν με βάση τα πραγματικά οργανικά κενά αλλά με βάση τις εκτιμήσεις για το «αναγκαίο» εκπαιδευτικό προσωπικό όπως προκύπτουν από τις νέες ρυθμίσεις του Υπουργείου για το δημοτικό και το νηπιαγωγείο δηλαδή δε θα γίνουν μεταθέσεις σε περιοχές που εμφανίζονται “καλυμμένες” με προσωπικό. Με βάση αυτό, η συγκεκριμένη συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ είναι το “προεόρτιο” για τον προσανατολισμό των Δ/νσεων στην πιστή εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων – λαιμητόμο για τη δημόσια εκπαίδευση και την εργασία των εκπαιδευτικών. Άλλωστε τον προσανατολισμό αυτόν προδικάζει και η προκλητική δήλωση του Υπουργού στη βουλή όπου ανάμεσα στα άλλα αναφέρει ότι «δε θα συνεχιστεί το party των πελατειακών διευκολύνσεων, όπου έχουμε παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς ». Η πρόκληση αυτή δε θα μείνει αναπάντητη. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ 85ης Γ.Σ. της ΔΟΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ στα ΠΥΣΠΕ διαδικασίες εφαρμογής αντιεκπαιδευτικών μέτρων,δε συνηγορώ στην εφαρμογή της υπουργικής απόφασης Φίλη για νέο τύπο σχολείου για τον προσδιορισμό οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ΠΕ της Διεύθυνσης ΠΕ Λακωνίας και δηλώνω ότι καταψηφίζω τις εκτιμήσεις της πλειοψηφίας των μελών του ΠΥΣΠΕ(διευθυντή ΠΕ Λακωνίας,δύο διορισμένα μέλη και το β' αιρετό μέλος) διότι :
1.προσδιορίστηκαν με βάση λογιστικές λογικές τα κενά στους κλάδους ΠΕ06,ΠΕ11 και ΠΕ16 .Αίτημα του κλάδου είναι να προσδιοριστούν οργανικές θέσεις για όλους τους κλάδους ειδικοτήτων σε κάθε σχολική μονάδα ούτως ώστε οι εκπαιδευτικοί να παραμένουν στη σχολική μονάδα και να συνεργάζονται με εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής(ολόπλευρη γνώση).
2.Δεν υπολογίστηκαν οι άδειες εκπαιδευτικών που θα προκύψουν καθ 'όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016-17.
3.προσδιορίστηκαν λειτουργικές υποβαθμίσεις δημοτικών σχολείων σύμφωνα με βέλτιστες πρακτικές ΟΟΣΑ (εκπαιδευτικός ανάλογα με αριθμό μαθητών).
4.προσδιορίστηκαν λειτουργικές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αιτήματα του κλάδου: α) για μέγιστο αριθμό ανά τμήμα 15 παιδιών στο νηπιαγωγείο και 20 παιδιών ανά τμήμα στο δημοτικό ,β) όχι στη λειτουργία μικτών τμημάτων στα νηπιαγωγεία για παιδαγωγικούς λόγους, διότι δεν ολοκληρώνεται η λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος και εξοικονομούνται θέσεις εκπαιδευτικών από ΥΠΠΕΘ.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΑΙΡΕΤΗ Κ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ. ΔΙΕΚΟΠΗ Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΕ & ΔΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ.
Είναι σαφές ότι ο Πρόεδρος του ΠΥΣΠΕ Λακωνίας στρέφεται μονομερώς σε μένα και προσπαθεί να παρουσιάσει το μαύρο ως άσπρο,δηλαδή ότι δε λαμβάνει υπόψη την Υπουργική Απόφαση Φίλη αλλά τις «πραγματικές ανάγκες» λειτουργίας των σχολείων στον Νομό Λακωνίας.
Σύμφωνα με τη εισήγησή του διευθυντή ΠΕ Λακωνίας ο προσδιορισμός της οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ΠΕ Λακωνίας λαμβάνει το κάτωθι νομικό πλαίσιο:
ΠΔ50 άρθρο 4,Ν.3848 άρθρο 7,Ν.4186 αρθρο 35 ,ΠΔ1/2003,
εγκύκλιος ΥΠΠΕΘ 100525/Ε1/17-6-2016:στη σελίδα 2 παρ1.για τον προσδιορισμό των δεδομένων της στήλης "οργανικές θέσεις" λαμβάνεται υπόψη η Υ.Α. για τις σχολικές μεταβολές 2016-17 ,καθώς και η Υ.Α. Ωρολογίου προγράμματος ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου.Άρα είναι σαφές ότι ο πρόεδρος του ΠΥΣΠΕ Λακωνίας λαμβάνει υπόψη την Υ.Α. Ωρολογίου προγράμματος ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου του κ.Φίλη, γι’ αυτό και στον κλάδο ΠΕ16 υπολόγισε μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΠΕ ,πλην εμού,με κομπιουτεράκι τις ώρες μουσικής ανά σχολική μονάδα στο πρωινό πρόγραμμα και καθόλου ώρες μουσικής στα ολοήμερα τμήματα σύμφωνα με Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016.Επιπρόσθετα υποβαθμίστηκαν λειτουργικά πολλά δημοτικά σχολεία (με απόφαση πλειοψηφίας ΠΥΣΠΕ) όπως το δημοτικό σχολείο Φλομοχωρίου -Κότρωνα από 3/θ σε 2/θ.
Εν κατακλείδι, πρότεινα στον πρόεδρο του ΠΥΣΠΕ να προσδιορίσει εκπαιδευτικούς σε όλα τα ολοήμερα τμήματα και να συμπεριληφθούν οι προτάσεις του για: ιδρύσεις τμημάτων ένταξης,ίδρυση του νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης και ο προβιβασμός του δημοτικού σχολείου Ελαφονήσου στην εκτίμηση οργανικής σύνθεσης. Ομόφωνα όλα τα ανωτέρω ελήφθησαν υπόψη.
Όμως καταψηφίζω μνημονιακή πρόταση του προέδρου του ΠΥΣΠΕ που δε βάζει συνολικά το πρόβλημα της εκπαίδευσης-μη μόνιμους διορισμούς- και μέσω της εγκυκλίου του ΥΠΠΕΘ Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 που εισηγείται ,επικυρώνει την εργασιακή και μορφωτική αποσάθρωση που επιβάλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το ΥΠΠΕΘ μέσω των αντιεκπαιδευτικών υπουργικών αποφάσεων,τροπολογιών και εγκυκλίων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
Επισυνάπτω τους δύο πίνακες οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ΠΕ ειδικής και γενικής αγωγής που προσδιορίστηκαν από όλα τα μέλη του ΠΥΣΠΕ ,πλην εμού , όπου τα οργανικά κενά καθορίστηκαν διαφορετικά από τα λειτουργικά κενά και στο όνομα των «πραγματικών αναγκών» περικόπτονται θέσεις εκπαιδευτικών,μειώνονται μεταθέσεις-αποσπάσεις εκπαιδευτικών.
Θέμα 2ο : Πρόταση ίδρυσης παραρτημάτων νηπιαγωγείων
Ομόφωνα το υπηρεσιακό συμβούλιο εισηγήθηκε την ίδρυση 4 παραρτημάτων στα νηπιαγωγεία:1ο Σπάρτης,3ο Σπάρτης,6ο Σπάρτης και 7ο Σπάρτης.
Επισημάνθηκε όμως ομόφωνα από όλα τα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου ότι πρέπει να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα των σχολικών μονάδων από τους αρμόδιους φορείς:από την τοπική αυτοδιοίκηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Επιπρόσθετα,προτάθηκε για ίδρυση παραρτήματος του νηπιαγωγείου Συκιάς στη Μεταμόρφωση, λόγω τη μη επανίδρυσης του Νηπιαγωγείου Μεταμόρφωσης από το ΥΠΠΕΘ για τη σχολική χρονιά 2016-17, παρότι υπήρχε κτίριο και εγγραφές μαθητών για να λειτουργήσει.
Ομόφωνα το υπηρεσιακό συμβούλιο για να μην αφήσει κανένα παιδί να μετακινηθεί και για να μην αφήσει κανένα παιδί εκτός δημόσιου σχολείου πρότεινε την ίδρυση παραρτήματος του Νηπιαγωγείου Συκιάς στη Μεταμόρφωση (σε απόσταση 5χλμ.από το Νηπιαγωγείο Συκιάς).
Η αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας με την Αγωνιστική Ριζοσπαστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Λακωνίας-Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ
Παπαδοπούλου Ελισάβετ
ΤΗΛ./ΦΑΞ:2732082682 ΚΙΝ: 6978697160
e-mail:paremvasislak@gmail.com / [email protected]
ιστολόγιο: paremvasislak.blogspot.com
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη