Thumbnail
"Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υιοθετήσει της απαράδεκτες προτάσεις της επιτροπής" σημειώνει η ΟΛΜΕ

Αντιδράσεις προκαλεί στους καθηγητές και στα συνδικαλιστικά τους όργανα το  πόρισμα της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την μέση εκπαίδευση και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

Το Διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της απορρίπτει το πόρισμα της επιτροπής Λιάκου στο σύνολό του.

"Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υιοθετήσει της απαράδεκτες προτάσεις της επιτροπής. Δηλώνουμε ότι, η τυχόν υιοθέτηση του εν λόγω πορίσματος θα προκαλέσει την οξύτατη αντίδραση της Ομοσπονδίας." σημειώνει η ανακοίνωση

"Καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, προκειμένου να υπερασπίσουμε τις πάγιες θέσεις του κλάδου για αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές." τονίζει τέλος η ΟΛΜΕ

Οι προτάσεις της επιτροπής, αναφέρουν την θέσπιση εθνικού απολυτηρίου», βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, και «πιστοποιητικού σπουδών», περιγράφει το νέο ΕΠΑΛ και την εξειδίκευση στην τεχνολογική εκπαίδευση ενώ δίνει και διεξόδους στους νέους που δεν θέλουν να ακολουθήσουν κάποιον από τους δύο τύπους λυκείου με τις επαγγελματικές σχολές (ΕΠΑΣ).

Μεταξύ των αλλαγών που προβλέπονται είναι οι εξής:

- Για την εισαγωγή φοιτητών, ΑΕΙ και ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων και το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το «εθνικό απολυτήριο».

- Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων και κάποια θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).

- Για την απόκτηση «εθνικού απολυτηρίου» θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.

- Πιστοποιητικό σπουδών θα παίρνουν όσοι μαθητές δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το εθνικό απολυτήριο.  Είτε διότι απέτυχαν σε κάποιο μαθήματα είτε επειδή δεν ολοκλήρωσαν τη διπλωματική τους εργασία κτλ. Και αυτός ο τίτλος όμως θα πιστοποιεί τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.

- Συντελεστής βαρύτητας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανάλογα με τις στοχευμένες επιλογές.

Δείτε εδώ ολόκληρο το υπόμνημα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρη
Συναγερμός για ανάκληση ζάχαρης με διοξείδιο του θείου - Εντοπισμένο κίνδυνο και στην Ελλάδα
Η επικίνδυνη ζάχαρη φοίνικα από την Ταϊλάνδη περιέχει αδήλωτο αλλεργιογόνο – Αντίκτυπος και για τις ελληνικές αγορές
Συναγερμός για ανάκληση ζάχαρης με διοξείδιο του θείου - Εντοπισμένο κίνδυνο και στην Ελλάδα
Πανελλαδικές
Πανελλήνιες 2025: Η εγκύκλιος για τη διεξαγωγή των εξετάσεων Ημερησίων, Προτύπων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ
Με αυτήν ορίζονται οι διαδικασίες και λεπτομέρειες συμμετοχής υποψηφίων, επιτηρητών, τα βαθμολογικά κέντρα, η διακίνηση των γραπτών των υποψηφίων, κ.α
Πανελλήνιες 2025: Η εγκύκλιος για τη διεξαγωγή των εξετάσεων Ημερησίων, Προτύπων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ
ποσδεπ
ΠΟΣΔΕΠ: Αντισυνταγματικότητα του νόμου για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και μισθολογικές διεκδικήσεις των καθηγητών

Σήμερα, 11 Απριλίου, συζητείται στο

ΠΟΣΔΕΠ: Αντισυνταγματικότητα του νόμου για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και μισθολογικές διεκδικήσεις των καθηγητών
φποιτητ
Φοιτητική διαμαρτυρία έξω από το ΣτΕ κατά του νόμου για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Στους δρόμους για την δημόσια εκπαίδευση - Φοιτητική μαχητικότητα κατά του νόμου για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Φοιτητική διαμαρτυρία έξω από το ΣτΕ κατά του νόμου για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια