Thumbnail
Εκπαιδευτικά προγράμματα

Θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος: η γνωριμία με τα επαγγέλματα στην αρχαία Ελλάδα. 

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

1. Εισαγωγική ενότητα (10 λεπτά): Γνωριμία με τα παιδιά. Εισαγωγή στο θέμα της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων και τις κατηγορίες των αρχαίων ελληνικών επαγγελμάτων και των συνθηκών κάτω από τις οποίες εξασκούνταν.
2. Παιχνίδι ανακάλυψης με τη χρήση εποπτικού υλικού (10 λεπτά)
Με τη βοήθεια ειδικού εποπτικού υλικού οι μαθητές προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα επαγγέλματα που απεικονίζονται στην αρχαία ελληνική αγγειογραφία.
3. Διεξαγωγή έρευνας στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου (15 λεπτά)
Οι μαθητές διεξάγουν έρευνα στον εκθεσιακό χώρο συγκεντρώνοντας αρχαία αντικείμενα που θα τους χρησίμευαν στο επάγγελμα που θα επέλεγαν να εξασκούν ως αρχαίοι.
4. Εικαστική δραστηριότητα (20 λεπτά)
5. Αξιολόγηση (5 λεπτά)
Τα παιδιά παρουσιάζουν τα έργα τους και, εκφράζουν τα συμπεράσματά τους για τις πτυχές του αρχαίου ελληνικού βίου που ανακάλυψαν. 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές:
o    Να εξοικειωθούν με τις διαφορετικές κατηγορίες των εκθεμάτων ενός μουσείου
o    Να γνωρίσουν στοιχεία για την καθημερινή ζωή και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
o    Να μελετήσουν τις πληροφορίες που αντλούν από την αρχαία εικονογραφία
o    Να αποκτήσουν γνώσεις για τα αρχαία επαγγέλματα
o    Να συγκρίνουν την εξέλιξη των επαγγελμάτων διαχρονικά
o    Να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες, εμπνεόμενοι από τα εκθέματα του μουσείου 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί περίπου 1 ώρα και περιλαμβάνει: συζήτηση, παιχνίδι αναγνώρισης, ρόλων, έρευνας και εικαστική δραστηριότητα στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου.

Έτος:  2013 -

Τόπος : Κομοτηνή

Αρμόδιες Υπηρεσίες ή Φορείς:
Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης

Υπεύθυνος προγράμματος:
Νάγια Δαλακούρα

Αρχαιολόγος-μουσειολόγος
Τηλέφωνο: +30 25310 22 411
Φαξ: +30 25310 21 517
Email: [email protected]

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης

Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής

Τηλ: 2531022411 Φαξ: 2531021517,

email: [email protected], www.yppo.gr
αρχαία επαγγέλματα

Τίτλος εκπαιδευτικού προγράμματος: Αρχαία επαγγέλματα

Τάξη: κατόπιν συνεννόησης

Διάρκεια προγράμματος: περίπου 1 ώρα

Αριθμός μαθητών ανά πρόγραμμα: έως 25

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

Ετοιμάστε μαζί με τους μαθητές καρτελάκια με το μικρό τους όνομα, για  να  τα φορούν κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ενημερώστε το γραφείο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Κομοτηνής για ιδιαίτερες ανάγκες που μπορεί να υπάρχουν στην ομάδα σας (π.χ. κινητικά προβλήματα ή άλλες αναπηρίες, μαθησιακές δυσκολίες, όχι καλή κατανόηση της ελληνικής γλώσσας, αλλεργίες κ.ά).

Εξασφαλίστε την άφιξή σας 5 λεπτά πριν την έναρξη του προγράμματος.

Σε περίπτωση ακύρωσης παρακαλούμε να ενημερώσετε το Μουσείο  τουλάχιστον μια βδομάδα πριν από την επίσκεψη.

Μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας φωτογραφική μηχανή, ώστε να απαθανατίσετε τις δραστηριότητες των μαθητών!

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. Εισαγωγική ενότητα (10 λεπτά): Γνωριμία με τα παιδιά. Εισαγωγή στο θέμα της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων και τις κατηγορίες των αρχαίων ελληνικών επαγγελμάτων και των συνθηκών κάτω από τις  οποίες εξασκούνταν.

2. Παιχνίδι ανακάλυψης με τη χρήση εποπτικού υλικού (10 λεπτά)

Με τη βοήθεια ειδικού εποπτικού υλικού οι μαθητές προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα επαγγέλματα που απεικονίζονται στην αρχαία ελληνική αγγειογραφία.

3. Διεξαγωγή έρευνας στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου (15 λεπτά)

Οι μαθητές διεξάγουν έρευνα στον εκθεσιακό χώρο συγκεντρώνοντας αρχαία αντικείμενα που θα τους χρησίμευαν στο επάγγελμα που θα επέλεγαν να εξασκούν ως αρχαίοι.

4. Εικαστική δραστηριότητα (20 λεπτά)

5. Αξιολόγηση (5 λεπτά)

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα έργα τους και, εκφράζουν τα συμπεράσματά τους για τις πτυχές του αρχαίου ελληνικού βίου που ανακάλυψαν.

αρχαία επαγγέλματα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις διαφορετικές  κατηγορίες των εκθεμάτων ενός μουσείου

Να γνωρίσουν στοιχεία για την καθημερινή ζωή και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων

Να μελετήσουν τις πληροφορίες που αντλούν από την αρχαία εικονογραφία

Να αποκτήσουν γνώσεις για τα αρχαία επαγγέλματα

Να συγκρίνουν την εξέλιξη των επαγγελμάτων διαχρονικά

Να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες, εμπνεόμενα από τα εκθέματα του μουσείου

αρχαία επαγγέλματα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος θα αξιοποιηθούν εκπαιδευτικές μέθοδοι που βασίζονται στη μαθησιακή θεωρία του εποικοδομισμού. Ενδεικτικά αναφέρονται:

Διαλογική διερεύνηση του θέματος

Διαμεσολαβητικός και συντονιστικός ρόλος του μουσειοπαιδαγωγού

Αυτόνομη εξερεύνηση του μουσείου με παράλληλη ενίσχυση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των μαθητών

Καθοδηγούμενη ανακάλυψη με χρήση εποπτικού υλικού

Αξιοποίηση βιωμάτων και ενίσχυση των ενδιαφερόντων και των κινήτρων του μαθητή

Δραστηριότητες που προωθούν την ενεργοποίηση των αισθήσεων και  ανταποκρίνονται σε διαφορετικούς τρόπους μάθησης

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Μπορείτε να προετοιμάσετε τους μαθητές για την επίσκεψή τους στο μουσείο με δραστηριότητες που στοχεύουν τόσο στην εξοικείωσή τους με το μουσείο και τις λειτουργίες του όσο και με το θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος. Σας προτείνουμε ενδεικτικά ορισμένες δραστηριότητες που μπορείτε να πραγματοποιήσετε:

Συζητήστε για την έννοια του μουσείου π.χ. Τι νομίζετε ότι είναι ένα Μουσείο; Για ποιο λόγο υπάρχει; Ποια μουσεία έχετε επισκεφτεί; Τι φαντάζεστε ότι περιέχει το Αρχαιολογικό Μουσείο της Κομοτηνής; Πώς μπορεί να απέκτησε τα αντικείμενα του;

Συζητήστε για το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να κάνετε στο μουσείο κατά τη διάρκεια της επίσκεψής σας και πως συμπεριφερόμαστε ως επισκέπτες.

Συζητήστε για τις έννοιες: αρχαιολόγος, συντηρητής αρχαιοτήτων, ανασκαφή, μουσείο, εκθέματα, αρχαία εικονογραφία, αγορά κ.ά.

Συλλέξτε φωτογραφικό υλικό με εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Κομοτηνής. Στον πολιτιστικό κόμβο (http://odysseus.culture.gr/)  και στην ιστοσελίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α (www.yppo.gr) θα βρείτε πληροφορίες για το μουσείο.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αξιολογήστε την εμπειρία των μαθητών από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Δημιουργείστε μια μουσειακή γωνιά όπου μπορείτε να συγκεντρώσετε υλικό σχετικό με το Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής (φωτογραφίες, δημοσιεύματα από εφημερίδες, αποκόμματα εισιτηρίων, ζωγραφιές παιδιών, αντίγραφα αγγείων κ.ά). Μπορείτε να συνεχίσετε να εμπλουτίζετε τη μουσειακή γωνία καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Συγκεντρώστε υλικό και πληροφορίες και για άλλα αρχαία επαγγέλματα και αναζητήστε νέες παραστάσεις από την αγγειογραφία.

Οργανώστε ένα θεατρικό δρώμενο με θέμα την αρχαία ελληνική αγορά και τα επαγγέλματα της αρχαιότητας.

Στείλτε στο μουσείο μια κάρτα με τις εντυπώσεις σας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

koronoios
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;
Ένας ακόμη «ένοχος» για τη μετάδοση, που δύσκολα πάει το μυαλό μας, είναι ο αγαπημένος μας «φίλος» που μας ξελασπώνει τις δύσκολες μέρες του...
Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού; Παίζουν τα κλιματιστικά κάποιο ρόλο;
vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές