Thumbnail
Ο υπουργός παιδείας με έγγραφο του θέτει τέσσερις στόχους του για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Ο νέος Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου προανήγγειλε πως οι σημερινοί μαθητές της Γ Γυμνασίου που την επόμενη σχολική χρονιά θα πάνε στην Α΄Λυκείου, θα γνωρίζουν το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιδιώκει να υπάρχει τελικό πόρισμα πριν τα Χριστούγεννα  πάνω στο οποίο το υπουργείο Παιδείας θα βασιστεί για να προχωρήσουν οι νέες νομοθετικές αλλαγές  για το Λύκειο ( Β και Γ τάξη), το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και το πρώτο έτος στα ΑΕΙ.

Ο υπουργός παιδείας με έγγραφο του θέτει τέσσερις στόχους του για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Α. Να μην υπάρχει το σημερινό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.
Β. Να θεσμοθετηθεί ένα εξίσου αδιάβλητο σύστημα.
Γ. Να είναι λιγότερο κοστοβόρο για τις οικογένειες που φοιτούν τα παιδιά τους στο Λύκειο

Δ. Να είναι λιγότερο ψυχοφθόρο για τα παιδιά

Τα παραπάνω αναφέρει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας (σ.σ. ημερομηνία 3-11-16 με υπογραφή του τότε Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη) το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Επισημαίνουμε εδώ ότι ο κ. Γαβρόγλου ως  πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  επικέντρωσε τη συζήτηση για τις εξετάσεις σε κοινά σημεία προτάσεων πουν  προέκυψαν από τον διάλογο προτείνοντας:
 
- Αναβάθμιση του Λυκείου:   Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.

- Διαδικασία εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας

- Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα. Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν.  

Στόχος είναι,  όπως έχει πει σε δηλώσεις του ως πρόεδρος της Επιτροπής μορφωτικών Υποθέσεων  στο γυμνάσιο τα παιδιά να διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, ενώ στο λύκειο να επικεντρώνονται και να διδάσκονται σε βάθος τα μαθήματα.

Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην εισαγωγή των φοιτητών σε σχολές και όχι σε τμήματα, προκειμένου να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές. Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α’ εξάμηνο των πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΧΟΛΕΙΟ
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές
Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού είναι συνάρτηση της προϋπηρεσίας του, των ακαδημαϊκών του προσόντων (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και ανάλογα με...
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές