Thumbnail
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Με την απόφαση της διεύθυνσης εκπαίδευσης της Π.Ε. Σερρών Α’θμιας και Β’θμιας για έναρξη των μαθημάτων των προσφυγόπουλων σε τέσσερα σχολεία της πόλης, και την  κινητικότητα που παρατηρήθηκε στους συλλόγους γονέων των τεσσάρων σχολείων, προέκυψαν και εκφραστήκαν από μερίδα γονέων -διά του νομικού τους συμβούλου-, διάφορες απόψεις και τοποθετήσεις. Μας εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός της -έστω και όψιμης- αναγνώρισης του δικαιώματος στη μόρφωση των προσφυγόπουλων σε σχολεία εντός του κοινωνικού ιστού που αποτελούσε άλλωστε πάγια  θέση της Επιτροπής.

Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση δεν αποτελεί απλά και μόνο δικαίωμα του κάθε παιδιού αλλά και υποχρέωση της πολιτείας για την παροχή της σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά που διαμένουν στην ελληνική επικράτεια. Επομένως το ενδιαφέρον και η κατάθεση αιτημάτων από μερίδα γονέων -όπως αυτά δημοσιεύτηκαν με άρθρο στον τύπο- για την βελτίωση των συνθηκών διαμονής, υγιεινής στον καταυλισμό και καλής ψυχολογικής κατάστασης των παιδιών, δεν θα πρέπει να έχουν επιλεκτική διάθεση -αγγίζοντας μέχρι και τα όρια της διάκρισης-, αλλά να αφορούν στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας, δηλ. και στα ελληνόπουλα και στα προσφυγόπουλα. Με τη λογική της ισότιμης αντιμετώπισης ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος, κάποιοι «περίεργοι» να προσπαθήσουν να μετατρέψουν τα αιτήματα σε προϋποθέσεις, ώστε να γίνουν τροχοπέδη για την φοίτηση των μικρών Γιαζίντι στα σχολεία της πόλης.

 Έτσι για το θέμα της καθαριότητας η λύση δεν θα μπορούσε να είναι π.χ. η επιλογή των ξεχωριστών τουαλετών για τα προσφυγάκια, όπως ακούστηκε από κάποιους ακραίους κύκλους, αλλά η πρόσληψη επαρκούς προσωπικού, που θα καλύπτει πλήρως τις  ανάγκες καθαριότητας, διασφαλίζοντας τις συνθήκες υγιεινής των κοινόχρηστων χώρων. Αυτό είναι ένα ζήτημα που δεν προέκυψε τώρα, λόγω της έλευσης των προσφύγων, αλλά οφείλεται στη διαχρονική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων για «λιγότερο κράτος» (υποχρηματοδότηση δημόσιων δομών και υπηρεσιών), που καταστρατηγεί συστηματικά τη συνταγματικά επιβαλλόμενη υποχρέωση της πολιτείας για επαρκή χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου. Είναι δηλαδή κάτι που πρέπει να αποτελεί διαρκές αίτημα προς διεκδίκηση των συλλογικών οργάνων γονέων και κηδεμόνων. Και ως προς αυτό η Επιτροπή Αλληλεγγύης είναι απολύτως σύμφωνη. Πολλά, εξάλλου, μέλη της είναι και γονείς μαθητών-μαθητριών.

Με τη λογική της ισότιμης αντιμετώπισης η διαβεβαίωση εμβολιασμών των προσφυγόπουλων από κρατικό φορέα, θα πρέπει να αφορά και στα ελληνόπουλα. Γιατί δεν πρέπει να παραβλέπουμε τη σκληρή πραγματικότητα της εξαθλιωμένης κοινωνίας μετά από έξι χρόνια μνημονίων, με οικογένειες άνεργων γονέων που αδυνατούν να παρέχουν πλήρη υγειονομική και ιατρική περίθαλψη στα παιδιά τους, συμπεριλαμβανομένων και των εμβολιασμών. Και να μη μας διαφεύγει φυσικά, ότι πολλά ελληνόπουλα απέχουν των εμβολιασμών, έπειτα από συνειδητή επιλογή των γονέων να ακολουθήσουν εναλλακτικές μεθόδους ιατρικής για τα παιδιά τους, π.χ. ομοιοπαθητική, ολιστική ιατρική κ.α. Τέλος το ατομικό βιβλιάριο υγείας είναι το μόνο επίσημο κρατικό ή διεθνές –για την περίπτωση των προσφύγων-  έγγραφο  που πιστοποιεί την κατάσταση υγείας του παιδιού, στο οποίο έχουν πρόσβαση συγκεκριμένοι άνθρωποι και δεν δημοσιοποιείται κανένα στοιχείο καθώς πρόκειται για προσωπικά δεδομένα. Η Επιτροπή Αλληλεγγύης δεν διαφωνεί με τον εμβολιασμό και γενικότερα με την εφαρμογή προληπτικής ιατρικής προς όλους τους μαθητές. Δηλώνει όμως κατηγορηματικά πως ο εμβολιασμός δεν μπορεί να αποτελεί το «διαβατήριο» για την μόρφωση των παιδιών και να χρησιμοποιείται από ορισμένες ακραίες φωνές ως αφορμή για να παρεμποδίσουν την φοίτηση μαθητών στα σχολεία.

Το αίτημα επίσης για ψυχολογική παρακολούθηση και υποστήριξη των προσφυγόπουλων δεδομένου των ψυχικών τραυμάτων που κουβαλάνε από το σφαγείο του πολέμου και τον βίαιο ξεριζωμό τους, εάν δεν έχει απεύθυνση και στα ελληνόπουλα, δημιουργεί τον κίνδυνο αρνητικής κατηγοριοποίησης μιας συγκεκριμένης μερίδας μαθητών. Ψυχικά τραύματα κουβαλάνε και πολλά «δικά» μας παιδιά, απόρροια του πολέμου των μνημονίων, της φτώχειας, του άνεργου γονέα. Η ψυχολογική παρακολούθηση και υποστήριξη επιβάλλεται να αφορά όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως. Η ύπαρξη παιδοψυχολόγων στα δημόσια σχολεία είναι αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εδώ και πολύ καιρό και είναι υποχρέωση της πολιτείας να καλύψει αυτή την ανάγκη. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η αδυναμία του κράτους να ανταπεξέλθει, να γίνει αιτία για τον αποκλεισμό παιδιών από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Επιτροπή Αλληλεγγύης Σερρών για τους Πρόσφυγες αναγνωρίζει το ενδιαφέρον των γονέων για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και υγιεινής των προσφύγων και ελπίζει η θετική στάση της τοπικής κοινωνίας απέναντι στο θέμα της φοίτησης των προσφυγόπουλων, να συνεχίσει να διαπνέεται από τις αρχές της ισότητας, του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης, απομονώνοντας τους φασίστες, τους ρατσιστές και την κάθε ακραία άποψη. 

 

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΕΡΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Σέρρες, 16-12-2016

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα